Ga naar inhoud


dreambox 8000 ziggo zenders scannen


allez l'om

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: H2Deetoo

.....
64-QAM (overigen worden niet gebruikt door Ziggo)
.....


Dat is NIET correct. Ziggo heeft voor het kabelnetwerk in Gorredijk (netwerk ID 8400) een "lang lopende proef" waarbij alle transportstreams behalve transportstream 18 (op 369Mhz) QAM-256 gebruiken.

Dus mocht je in Gorredijk wonen .. dan moet je toch echt op QAM-256 scannen wil je alles kunnen vinden.

Hein
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Rigolo
Origineel bericht van: H2Deetoo

.....
64-QAM (overigen worden niet gebruikt door Ziggo)
.....


Dat is NIET correct. Ziggo heeft voor het kabelnetwerk in Gorredijk (netwerk ID 8400) een "lang lopende proef" waarbij alle transportstreams behalve transportstream 18 (op 369Mhz) QAM-256 gebruiken.

Dus mocht je in Gorredijk wonen .. dan moet je toch echt op QAM-256 scannen wil je alles kunnen vinden.

Hein


QAM256? Hmmm... Op die manier zouden ze aardig wat extra bandbreedte kunnen creëren op het netwerk, maar volgens mij gaat het wel veel troubles opleveren op het gebied van bekabeling...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu

Setup

Service Searching

Manual Scan

Tuner: DVB-C

Type of scan: Single transponder

Frequentie: Overnemen van http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml (per transponder)

Symbol Rate: Hier heb ik 6875 ingevuld (kan verschillen, ik zit een Ziggo Cogas gebied, 9004 zou het moeten zijn, maar weet ook niet echt wat al die waarden betekenen)

 

Scannen

 

Per frequentie scannen en dan vindt die alles… ik heb het eerder ook geprobeerd om het compleet te doen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar… dit werkt perfect, kost alleen wat tijd… maar dan heb je wel alles.

 

 

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh

QAM256? Hmmm... Op die manier zouden ze aardig wat extra bandbreedte kunnen creëren op het netwerk, maar volgens mij gaat het wel veel troubles opleveren op het gebied van bekabeling...


En laat dat nou precies de problemen zijn die ze in goredijk ondervinden.

En ja .. het zou meer bandbreedte opleveren (38.47 vs 51.29) wat ze zouden kunnen gebruiken voor meer zenders binnen de bestaande 27 transponders. Maar ik denk dat ze eerder gaan kijken naar het opheffen van meer analoge zenders om op die manier bandbreedte vrij te maken dan alles naar QAM-256 te zetten. En als ze naar QAM-256 gaan, dan alleen met de introductie van DVB-C2 omdat dat minder storingen oplevert dan DVB-C.

www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-C2-Fact-Sheet.0409.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt het is inmiddels gelukt, ook het compleet scannen werkt nu, er stond iets verkeerd bij de tuner configuratie, dat had ik ook al aangepast, maar werkt pas na een herstart. Iedereen die geholpen heeft bedankt! Ik kan gaan genieten van mijn 8000!

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: pieterg


En met de nieuwe cablescan gaat het nog sneller, dan duurt het scannen ongeveer 20 seconden.


Wat bedoel je met ¨nieuwe cablescan¨ en waar kunnen we dat eventueel ophalen?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Pli Jade3 optie bij zenders zoeken in het menu...

Bedankt.
Heb ik het mogelijk onbewust ook gebruikt.
Je moet wel de goede info invoeren,zoals in mijn geval 267 en 5555, etc, maar dan gaat het zeker snel.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de plugins kan je dan ook nog eens de bijbehorende icons downloaden! Mooi he? Nu nog een Ziggo zonder storingen :D

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Via de plugins kan je dan ook nog eens de bijbehorende icons downloaden! Mooi he? Nu nog een Ziggo zonder storingen :D


Heel mooi, maar weer anders als op de 600, dus wel ff wennen.

Ja dat Ziggo weet wat, lijkt wel op een bepaalde louche bank .......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...