Ga naar inhoud


Downloadbare Ziggo Picons


Dream1975

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pieterg


volgens mij had /etc/enigma/picon/* wel moeten werken.
Maar om het zeker te weten, installeer een sat picon set uit de downloads, en kijk waar die terecht komen.


Hij zet ze inderdaad allemaal in /etc/enigma/picon

Het werkt niet dus... Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als je er van overtuigd bent dat het pad klopt, enigma log bekijken zoals ik hierboven aangaf, zodat je kan zien welke picon namen hij probeert te laden.

En als je geen picon meldingen voorbij ziet komen, heb je een skin die geen picons ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
als je er van overtuigd bent dat het pad klopt, enigma log bekijken zoals ik hierboven aangaf, zodat je kan zien welke picon namen hij probeert te laden.
En als je geen picon meldingen voorbij ziet komen, heb je een skin die geen picons ondersteunt.

Als ik op google zoek naar "dreambox console init4" dan kom ik uit in dit draadje. :P

Kun je misschien even uitleggen hoe ik dat debugscherm precies naar voren haal?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

HA! Wat ik daaraan kan aflezen is dat ik alle bestanden moet gaan hernoemen...

 

FFFF0000 is dus niet goed. Dat stukje moet E0F0000 zijn.

 

Hoe kan zoiets eigenlijk? Doe ik iets fout bij de installatie of is dit gewoon het verschil tussen Enigma1 en Enigma2?

 

Anyway, ik ga eens aan de slag met het hernoemen van de bestanden en kijken of het dan werkt. Als het werkt, upload ik ze hier.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te komen op dat hernoemen... Blijkbaar zijn de bestanden in de .tar.gz vreemde bestanden van 0b.

 

De bestanden met voor mij begrijpelijke bestandsnaam zijn dan weer heel veel werk om te hernoemen... Voor ik hieraan begin, heeft de oorspronkelijke maker/samensteller geen snellere oplossing?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

die FFFF0000 is de fallback dus dat gaat prima toch?

en het zijn symlinks, de box gaat daar prima mee om als je ze tenminste op een fatsoenlijk fikesysteem installeert.

Jij installeert ze volgens mij in de interne flash (=jffs2) dus dat zal het probleem niet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
die FFFF0000 is de fallback dus dat gaat prima toch?
en het zijn symlinks, de box gaat daar prima mee om als je ze tenminste op een fatsoenlijk fikesysteem installeert.
Jij installeert ze volgens mij in de interne flash (=jffs2) dus dat zal het probleem niet zijn


Blijkbaar is dat het probleem dus wel. Het werkt zoals het hoort wanneer ik "cable_ziggo_tv_BBC_2.png" hernoem. Maar als ik de bestanden gebruik zoals ze nu zijn, wil hij het niet. Ook als ik de bestanden met FFFF0000 omzet (met een batch) naar E0F0000 wil hij ze niet. Misschien dat de symlinks het probleem voornamelijk zijn... Of komt het doordat ik het eerst uitpak op een Windows PC?

Installeren doe ik gewoon op de doos zelf ja.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Of komt het doordat ik het eerst uitpak op een Windows PC?


Dat is het helemaal, windows kent symlinks niet als Linux en dus worden symlinks gewoon bestandjes (windows kent wel snelkoppelingen maar dat werkt anders als symlinks, al is het idee hetzelfde). Je moet het dus wel uitpakken in een Linux omgeving (PC of dreambox) anders verlies je de koppeling tussen de symlink en het logo bestand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is volgens mij dat ik ze uitpak naar een Windows PC. Als ik dat probleem wil omzeilen, door te installeren via het menu in de box (manual install) en daarna met WS_FTP de boel te verplaatsen naar de goede map, loop ik weer tegen een ander probleem! WS_FTP gaat hangen als ik intern de inhoud van de door de doos geinstalleerde map wil verplaatsen naar de goede picon map... Werkelijk iedere stap die je zet met zo'n apparaat is een valkuil.

 

Ik ga het eens op de doos zelf proberen te verplaatsen.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, het heeft vijf jaar van mijn leven gekost, maar ik ben er. De oplossing voor mensen met Enigma1:

 

- Bovenstaande .tar.gz in de /tmp zetten op je Dreambox

- Dan installeren via de blauwe knop, softwarebeheer, manual install

- Dan op de gele knop drukken en TuxBox Commander opstarten

- Zoek aan de linkerkant de map /picons/ziggo.tv/tv/ zodat je alle picons daar hebt staan

- Zoek aan de rechterkant de (lege) map /etc/enigma/picon

- Markeer met de groene knop alle bestanden aan de linkerkant

- Verplaats ze met de 6 allemaal naar de rechterkant

- Voila, een kind kan de was doen!

 

Wil ik alleen nog vragen aan de maker van de picons om een vijftal picons te herzien. 13th Street en MGM zien er een beetje raar uit en TGRT Europe, Turk MAX en TV Limburg ontbreken. MGM is op magische wijze bijgetrokken...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die picons die jij gebruikt niet, maar wat ik vaak zie is het volgende :

 

Picons moeten ofwel 100x60 zijn of 70x53.

Velen nemen ergens een logo vanop bijv. Lyngsat, en gaan het dan herschalen naar 100x60.

Als je puur schaalt, en geen rekening houdt met beeldverhouding krijg je ovalen in plaats van cirkels, eigenlijk net zoals iemand die een 4:3 beeld uitrekt naar 16x9.

Zelf probeer ik van de picons die nog niet bestonden of waarvan ze mij niet bevielen ze te hermaken.

Eerst snijd ik uit een goed logo het stuk eruit dat echt nuttig is, daarna schaal ik dat zo dicht mogelijk tot die 100x60, met behoud van beeldverhouding (Engels : aspect ratio).

Daarna kies ik om de grootte van het "doek" uit te breiden (increase canvas size).

Daarbij centreer ik normaal gezien de afbeelding, en uiteindelijk voeg ik alle lagen samen.

Het resultaat is dan een logo dat weliswaar zo groot mogelijk geschaald is, echter zonder dat de verhoudingen compleet vervormd zijn.

 

Vooral bij een logo met cirkels zie je dat verschil duidelijk.

Het nadeel van de methode die ik gebruik is echter wel dat het logo er vaak kleiner door wordt, omdat het bijv. heel hoog is of net heel breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...