Ga naar inhoud


[Kabel] Caiway en Rekam stoppen op 10 oktober 2010 met analoge tv


Korsman035

Aanbevolen berichten

Ik zie het probleem niet zo bij ouderen.

Hoeveel ouderen hebben geen kabel een maken na de afschaffing van analoge ether-tv nu gebruik van DVB-T, die kunnen er ook mee werken.

Kijk ik in mijn eigen omgeving, mijn ouders beide 70+ hebben in hun tuinhuis DVB-T en in hun woonhuis DVB-C beiden dus met dubelle afstandsbediening.

Daarnaast mijn buurvrouw begin 80 bezit ook DVB-C heeft er geen enkle probleem mee, heeft mij alleen één keer verzocht om een favoriete lijstje te maken zodat ze wat sneller kon zappen.

 

De nieuwe generatie tv's zijn vooerzien van een DVB-C/DBV-T ontvanger dus over een aantal jaren zappen we weer met één afstandsbediening. Wie niet wil wachten koopt maar een afstandbediening geschikt voor meerdere apparaten

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb nu net een scan uitgevoerd op de Rekam kabel, hier is sinds vandaag iets veranderd.

 

In het Rekam pakket zijn in DVB-C al de zenders (incl de NL Commerciële) te zien, dus het is niet meer nodig om een (duurder) Basis abonnement bij Caiway te nemen.

 

In DVB-T (op de kabel...) is Gouwestad / Kabelkrant verschenen (encoder test) dus waarschijnlijk komt het pakket ook beschikbaar in deze digitale vorm (handig voor al die tv's die nu een ingebouwde DVB-T tuner hebben)

 

De NL Commerciële zenders worden uit het Caiway pakket betrokken, en door Rekam in hun eigen zenderlijst geplaatst dus zenden niet dubbel uit (In het caiway pakker zijn deze zenders nu ook FTA geworden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReBr
Heb nu net een scan uitgevoerd op de Rekam kabel, hier is sinds vandaag iets veranderd.

In het Rekam pakket zijn in DVB-C al de zenders (incl de NL Commerciële) te zien, dus het is niet meer nodig om een (duurder) Basis abonnement bij Caiway te nemen.

In DVB-T (op de kabel...) is Gouwestad / Kabelkrant verschenen (encoder test) dus waarschijnlijk komt het pakket ook beschikbaar in deze digitale vorm (handig voor al die tv's die nu een ingebouwde DVB-T tuner hebben)

De NL Commerciële zenders worden uit het Caiway pakket betrokken, en door Rekam in hun eigen zenderlijst geplaatst dus zenden niet dubbel uit (In het caiway pakker zijn deze zenders nu ook FTA geworden)


Heel netjes van Rekam.
Waren alle kabelboeren maar zo!
Ik hoop dat ze hun dekkingsgebied gaan uitbreiden, ook al is dit op het moment nog heel lastig.
Het monopolie van Ziggo + UPC in hun eigen regio's moet maar eens afgelopen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Rekam heeft nu digitaal (eindelijk) een volwaardig pakket.

 

Ondanks dat mogelijk "oudjes" hier moeite mee zouden kunnen krijgen, ben ik hier toch wel blij mee.

 

:D :D :D

 

Rekam had vroeger al een heel uitgebreid pakket voor weinig geld (meer dan 40 kanalen via de kabel...) en waren zeer vooruitstrevend.

Toen ze samen gingen werken met CaiWay werd het analoge pakket behoorlijk ingedikt maar nu is het weer een volwaardig pakket.

 

Als je bedenkt dat het HUMAX ontvangertje nog gratis was ook......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...