Ga naar inhoud


[Kabel] Caiway en Rekam stoppen op 10 oktober 2010 met analoge tv


Korsman035

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ReBr
Vanaf 8 oktober worden de commerciële zenders ook digitaal doorgegeven in het Rekam pakket, dan is niet meer het basis pakket van Caiway nodig

Bron???
Ik kan er niets van terug vinden, maar zal over twee dagen even controleren.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: tgg
Origineel bericht van: ReBr
Vanaf 8 oktober worden de commerciële zenders ook digitaal doorgegeven in het Rekam pakket, dan is niet meer het basis pakket van Caiway nodig

Bron???
Ik kan er niets van terug vinden, maar zal over twee dagen even controleren.


De Rekam zelf.

www.rekam.nl

kijken bij digitale televisie.

als het goed is worden de zenderlijsten van de standaard humax ontvanger automatisch bijgewerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/10/caiway_en_rekam_stoppen_o.shtml

 

Hier staat het dat Rekam SBS en RTL gaat doorgeven in hun ongecodeerde digitale basispakket.

 

Ik vind het heel goed dat deze kabelaars analoog afschaffen.

Ze hebben iedere abonnee kostenloos een digitale ontvanger gegeven.

Ik verwacht dat UPC het grootste probeem heeft met volledige uitschakeling van analoog. Hun verplichte mediabox om digitaal te kunnen kijken is tegelijk hun grootste valkuil.

 

Bij UPC kost het digitale basispakket namelijk vier euro extra per maand, bovenop je analoge kabelaansluiting.

 

Bij alle andere kabelaars kan analoge afschakeling zonder tariefsverhoging.

 

Bij UPC betekent analoge afschakeling gelijk een tariefsverhoging van vier euro per maand. Ik denk dat heel veel UPC abonnees dan in de boom klimmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo denkt, dan kunnen we nooit overschakelen, we blijven namelijk altijd bejaarden houden.

 

Wat is nu het verschil, zappen met de ab van de TV of de decoder? Als je de TV aanzet en de digitale ontvanger dan springt de TV automatisch over op de scartingang. Heb je dus de AB van de TV niet eens meer nodig.

 

Ik vind dit altijd zo'n zwak argument... Het zal even wennen zijn, maar dat komt vast wel goed.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderen zijn inderdaad het slachtoffer van dit soort zaken. Hoevaak ik wel gratis geholpen heb wil je niet weten. Dat netwerken gaan digitaliseren is wel begrijpelijk, maar kostenloos en ingesteld is dan wel een nette voorwaarde.

 

Ik heb een ouder iemand gekend die een normale afstandsbediening al te veel was, die had een + / - afstandsbediening voor kanalen en het geluid en voor geluid aan / uit en TV uit. Ik mocht zelfs bepaalde kanalen niet instellen omdat de kleinkinderen anders TMF en MTV keihard aan konden zetten, dus dat heb ik in overleg verwijderd.

 

Ik zie dus wel een groot probleem ontstaan met ouderen, maar een tussenoplossing is langzaam de winkels binnen aan het druppelen, namelijk DVB-T via de kabel. Als alle kabelmaatschappijen naast extra betaald DVB-C ook zonder extra kosten DVB-T doorgeven, dan is de middenweg al snel gevonden.

 

Ze moeten haast wel, want de groep ouderen wordt steeds groter.

 

Ik kijk meestal naar de herhalingen 's nachts op Nederland 1, 2, en 3, en als ik wat leuks gevonden heb ook naar het buitenland via de schotel, want rond de tijd dat ik kijk wordt je bij de commerciële bedolven onder de 0906 nummers en sms-abonnementen die soms ook ongevraagd binnen komen, maar dat is weer een ander verhaal. Ik vraag me nog steeds af waarom ik bij CDS een settopbox pakket heb, ik kijk er toch nauwelijks naar en kan het missen als kiespijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn wel de ouderen die mede de klos kunnen worden, als analoog op zwart gaat, maar dan mede door het huis waar ze wonen.

 

Sommige bejaardenhuizen hebben een aansluiting op de kabel tot de voordeur, daarachter regelt het huis de rest zodat ze ook een eigen kabelkrant kunnen doorgeven, naast eigen telefoondienst, etc.

 

De bewoners hebben dan zelf geen kabelcontract en kunnen hun stem dan ook niet laten horen bij de kabellaar!

Het huis zal kosten moeten gaan maken om alles naar digitaal om te zetten en wie zal dat betalen?

 

Wil je dat niet als bewoner dan ben je aangewezen op DVB-T want DVB-S wordt veelal (onrechtmatig) niet toegestaan.

 

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Murdock
Als je zo denkt, dan kunnen we nooit overschakelen, we blijven namelijk altijd bejaarden houden.

Wat is nu het verschil, zappen met de ab van de TV of de decoder? Als je de TV aanzet en de digitale ontvanger dan springt de TV automatisch over op de scartingang. Heb je dus de AB van de TV niet eens meer nodig.

Ik vind dit altijd zo'n zwak argument... Het zal even wennen zijn, maar dat komt vast wel goed.

Komt bij dat sommige ouderen al snel zeggen "daar heb ik geen verstand van" en niet enige moeite doen om het zich eigen te maken. Ik ben zelf ook niet de jongste, maar probeer toch e.e.a. bij te houden. Als alles bij het oude blijft komt er nooit verbetering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nee gewoon houden dat analoge signaal, al was het maar voor de oudjes smirk


Goed bedoeld ware het niet dat het in stand houden van het analoge signaal de technische vooruitgang totaal belemmerd. Een analoge zender neemt ruim 3 maal zo veel bandbreedte in op het netwerk dan een digitale HDTV zender, en 5 maal de bandbreedte van een SD digitale zender.
Bandbreedte die hard nodig is om de hoeveelheid HDTV zenders te kunnen uitbreiden en HDTV on demand mogelijk te maken, en tevens ook zaken als sneller internet toe te kunnen passen.

Analoog is een enorme bandbreedteslurpende in-efficiënte techniek die echt in de vorige eeuw thuis hoort. Zeggen dat we het voor de oudjes in stand moeten houden is een beetje vergelijkbaar met zeggen tegen de supermarkten dat ze voortaan al het eten in de schappen moeten gaan voorprakken, omdat de oudjes dit zo fijn vinden. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het iets om KORTING te geven als je 100% digitaal gaat... ik denk dat dat erg veel mensen over de streep gaat trekken... Je kiest er dan zelf voor, en ja je hoeft geen 80 te zijn om die gigitale kastjes niet leuk te vinden... ik hoor het erg vaak van mopperende familieleden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: calculator


Ik vind het heel goed dat deze kabelaars analoog afschaffen.

Ik vind het geen goed idee om analoog af te schaffen, hoeveel ouderen in bejaardenhuizen en daarbuiten kijken nog steeds analoog.
Ik geef het je te doen deze mensen uit te leggen hoe een digitaal kastje werkt, vaak kunnen ze net de tv aanzetten en met de zapper van zender wisselen. sick
Bij mijn moeder indertijd in het verzorgingshuis heeft de ANBO een onderzoek gedaan bij leden naar omschakeling op digitale tv.
Daar kwam uit dat niemand behoefte had aan digitale tv, sommigen vonden zelfs het analoge pakket al te uitgebreid, voor hen was Ned 1,2,3 VRT1 1, 2, en RTL4 al voldoende shocked
Bij een zenderwisseling op de analoge kanalen brak er soms al paniek uit in die huizen, ze waren dan hun geliefde zenders kwijt die niet meer op een vaste plaats zaten op hun tv.

Voor bejaardenhuizen is dat dan nog redelijk makkelijk op te lossen. Vier DVB-T ontvangers voor Nederland 1/2/3/Regio, twee DVB-T of DVB-C ontvangers voor de VRT en nog een paar ontvangers naar keuze voor commerciële zenders. HF-modulators (al dan niet ingebouwd in de ontvangers) en verspreiden maar. Kost een kleine 500 euro (afhankelijk van het aantal zenders) voor het hele bejaardenhuis.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Als je zo denkt, dan kunnen we nooit overschakelen, we blijven namelijk altijd bejaarden houden.

Wat is nu het verschil, zappen met de ab van de TV of de decoder? Als je de TV aanzet en de digitale ontvanger dan springt de TV automatisch over op de scartingang. Heb je dus de AB van de TV niet eens meer nodig.

Ik vind dit altijd zo'n zwak argument... Het zal even wennen zijn, maar dat komt vast wel goed.


Mee eens.
Ouderen van 70 of 80+ jaar zijn over het algemeen niet achterlijk.
Deze mensen zijn dan misschien wel oud maar niet gek en kijken meestal ook graag (en veel) naar de TV. Kabel-TV is een gangbaar product voor ouderen want het biedt een compleet pakket en er is verder behalve een decoder en afstandsbediening, weinig extra nodig.

Elke TV heeft al een afstandsbediening en nog een tweede erbij zal ook geen probleem mogen opleveren. Bij de decoder en gebruikershandleiding zit vaak een duidelijke uitleg hoe men van kanaal kan wisselen.
Voor mensen die het echt niet begrijpen kan een kind, kleinkind of ander familielid of vriend wel helpen.

De prijs van een digitaal pakket is vaak belangrijker dan het aanbod.
Veel oudere mensen hebben geen behoefte aan een zeer uitgebreid pakket, maar wel aan een basispakket met de Nederlandse PO + commerciele zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy
Ouderen van 70 of 80+ jaar zijn over het algemeen niet achterlijk.
Deze mensen zijn dan misschien wel oud maar niet gek en kijken meestal ook graag (en veel) naar de TV.


Helemaal mee eens, maar probeer eens aan een oudere uit te leggen waarom er twee ontvangers nodig zijn als er ook nog een videorecorder aangesloten moet worden. Waar ze al zoveel moeite mee hebben om deze in de huidige situatie te programmeren.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tgg
Origineel bericht van: Hoppy
Ouderen van 70 of 80+ jaar zijn over het algemeen niet achterlijk.
Deze mensen zijn dan misschien wel oud maar niet gek en kijken meestal ook graag (en veel) naar de TV.


Helemaal mee eens, maar probeer eens aan een oudere uit te leggen waarom er twee ontvangers nodig zijn als er ook nog een videorecorder aangesloten moet worden. Waar ze al zoveel moeite mee hebben om deze in de huidige situatie te programmeren.....




Dan draai je het verhaal gewoon om vraag je "hoe vaak gebruik je de videorecorder nou om op te nemen?" en "hoe belangrijk is dat voor u?" wanneer je inderdaad een oudere hebt die hem eigenlijk niet gebruikt omdat het toch al ingewikkeld genoeg is (en degene die het wel weet hoe het werkt daarvoor hoeft digitale tv al echt geen probleem te zijn) dan praat je ze de video aansluiting voor opname toch gewoon uit het hoofd. Heb ik zelf in het verleden al bij diverse mensen gedaan bij het opnieuw aansluiten (en digitale tv aansluiten) de video alleen bv via scart, ze kijken er alleen maar mee, maar opnemen ho maar.

En als ik zo af en toe eens kijk wat er aan tv's bij de oudere staan dan zijn dat steeds vaker nieuwe flatscreens en daarop kunnen ze echt wel hun portie as the world turns mee krijgen hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...