Ga naar inhoud


[DM7000] Dreambox 7000 geeft geen beeld meer


Gast Jeromeke

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik heb een probleem met mijn dreambox, en ik denk dat deze echt overleden is. Het is een DM 7000, met de voeding op het moederbord

 

Het probleem:

Waneer ik mijn dreampbox aanzet, zie je in de display wel een poppetje bewegen, maar geen beeld op de tv, na enige tijd loopt het display ook vast.

 

Ik kan de dreambox wel flashsen, met dreamup. Maar geen beeld, ook niet op een andere tv.

 

Ik las op diverse forums dat het de voeding regelmatig kapot ging. Het enige wat ik kon controleren was op bolle condensatoren. Maar deze zagern er goed uit. Ik heb een voeding op het moederbord zitten.

maar ik denk ook dat hij te veel doet voor een kapotte voeding.

 

Ik weet even niet meer waar ik verder moet zoeken, en hoop dat iemand een oplossing weet, maar ik vrees dat mijn droomdoos is overleden.

 

Groetjes en bij voorbaatdank

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


geloof niet dat de voeding kapot is

flash eerst maar eens een eraese image met dreamup

en daarna de gewenste is volgens mij gewoon een kwestie van de software er goed in zetten

mocht er een hdd in zitten gooi deze ook even los

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm,je bootloader kan ook corrupt zijn,had gisteren een 7000 van mijn onderbuurman hier ,alles deed het normaal en volgende dag reageert de afstandbedieng niet meer op de box,heb de display vervangen(was ook defect) afstandsbeding deede het toen wel,na een kleine mijn loopt de box weer vast.

 

heb eerst een header op de mainboard gesoldeerd,bootloader er in gezet met jtag(cas interface 3)en alles draait weer 100%

 

ik zou eerst een nieuwe bootloader er in zetten

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt al voor de reacties.

 

Ik heb de dreambox zonder aangesloten op de schotel op proberen te starten, en geen beeld bij opstarten, op tv, wel op de display van dreambox zelf, loopt even poppetje, en dan zit deze vast. Ik heb verschillende images geprobeerd, pli, als gemini, steeds geen beeld. Er zit geen harde schijf in.

 

Dan mijn volgende vraag hoe kan ik de boorloader in zetten. Solderen enzo is geen probleem. Is hier een beschrijving van?

 

Bij voorbaat dank

 

Groetjes,

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe je dv JTAG-interface

 

maar je bootloader lijkt me niet stuk; je DB boot gewoon en loopt daarna past vast.

 

Daarom eerst het 1-e advies .......

"flash eerst maar eens een eraese image met dreamup

en daarna de gewenste is volgens mij gewoon een kwestie van de software er goed in zetten"

 

hier vind je die ... in de database

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie,

 

Ik heb zoals aangeven, eerst een erase image in de dreambox gezet, en vervolgens een ander image.In het scherm gaat het poppetje dan even lopen, en loopt dan vast. En nog steeds geen beeld op TV, ook niet het opstartbeeld.

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vindt ik raar dat de box het nu nog niet doet is toch volgens mij een gewoon software probleem

kan er eigelijk niets anders van makem

hoe zet je de image erin programma, kabel s ,etc ?

is je image toch niet beschadigd die je erin zet al een nieuwe geprobeerd ?

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een heel raar probleem, volgens mij doet hij iets te veel om echt kapot te zijn.

 

Wat ik doe, is sluit de dreambox met een nulmodem kabel aan op de pc, ik conect met dreamup, en zet de dreambox aan. Hij zegt dat hij can connecteren naar de dreambox. Vervolgens pak ik de erase image en laad deze in de dreambox. Wanneer dit klaar is, en hij heeft gezegt dat hij de image geflased heeft, discconnect ik via dreamup. IK zet de dreambox uit, en vervolgens herhaal ik de hele procedue met een pli image.

 

Ik heb deze procedure al met een paar images geprobeerd, dat ze allemaal corrupt zijn zou vreemd zijn.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het altijd met 2 kabels als ik de dreambox met de pc flash gebruik dan een 0 modem en cross kabel

en geef dan ook het ip in van de box in dreamup

probeer eens een andere pc of andere dreamup versie

voor zover ik het vanaf hier kan bekijken is het gewoon een kwestie van de box goed te flashen

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende.

1* flash erase met de erase image voor de Dream7000

 

 

2* Zet dan is een originele Dreambox7000 image van de

dreammultimedia site bv een rel108.img en kijk dan

is of hij wil booten.

 

3* En als dat werkt dan een pli image of gemini erin zetten

met flashwizzard

 

1 En 2 met DREAMUP doen en 3 met FLASHWIZZARD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...