Ga naar inhoud


[Satelliet]een nieuwe hd promo op 23,5


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jake Blues
Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het een handmatige aktie is. Als ik in dreamboxedit kijk naar de zenderlijst is alles gelijk van die 2 zenders alleen bij de een staat achter Nid 3, Type 1 en de ander Nid 3,Type 25.

Gr.




Wil je ons niet meer blij maken met een dode mus wink

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Zo vrolijk was je ook niet geworden van die mus... 7 HD zenders op een transponder die niet eens optimaal is ingesteld voor HD door de FEC van 5/6...




Kun je nagaan hoe snel we al tevreden zijn tegenwoordig bij cd.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Ik heb namelijk anders gehoord namelijk dat zolang CDS geen concrete data doorkrijgt wanneer er daadwerkelijke HD uitzendingen er geen fatsoenlijker tijdelijk schakel kanaal van te maken is. Van fora deze gegevens plukken is niet concreet.

Zelfs met alleen maar de info van fora (en dat is wel een tamelijk armzalige bron) kan je al prima schakelen naar RailAway en de Beagle. En het voetbal is ook bekend lijkt me. Dan heb je toch al een stuk meer dan nu. Als CDS te lam is om deze minimale inspanning te leveren moeten ze maar alle drie de HD-kanalen doorgeven. Nu zijn ze gewoon hun eigen graf aan het graven.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Littlesat

Ik heb namelijk anders gehoord namelijk dat zolang CDS geen concrete data doorkrijgt wanneer er daadwerkelijke HD uitzendingen er geen fatsoenlijker tijdelijk schakel kanaal van te maken is. Van fora deze gegevens plukken is niet concreet.

Zelfs met alleen maar de info van fora (en dat is wel een tamelijk armzalige bron) kan je al prima schakelen naar RailAway en de Beagle. En het voetbal is ook bekend lijkt me. Dan heb je toch al een stuk meer dan nu. Als CDS te lam is om deze minimale inspanning te leveren moeten ze maar alle drie de HD-kanalen doorgeven. Nu zijn ze gewoon hun eigen graf aan het graven.


Niet te lam. De Publieke Omroepen verbieden het Canal Digitaal expliciet, en beroepen zich daarbij op de Mediawet. Men claimt dan een extra uitzendlicentie voor het HD kanaal te moeten aanvragen. Dat men voor de themazenders wél een etalagekanaal in het leven kon roepen is men schijnbaar al weer vergeten.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zender-info ingevoerd op mijn Topfield, maar ik krijg maar 41% kwaliteit. :s Dit is te weinig, want ik hoor maar heeeel effetjes een beetje geluid, misshcien een paar frames beeld, thats it..

 

Alle andere HD zenders op Astra 3 ontvang ik wel goed.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik geloof niet dat mijn LNB scheef staat o.i.d..

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dit is de bekende lastige transponder. Vorig jaar is CDS van deze transponder afgestapt vanwege deze problemen. (zou dan toch momenteel de Astra 3 vol zitten?)


Kwestie van je lnb goed draaien (skew) en ondertussen kijken naar de kwaliteit op de transponder. Ik had vorig jaar geen enkel probleem met de visiosat.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Ik heb niets aan de LNB's veranderd, maar vandaag heb ik dus wel beeld. (Middag in ieder geval) kijken of dat sávonds ook nog zo is.

 

Op de zender zelf zit niet zoveel boeiends op.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de ca. 5 minuten valt het volgende bericht te lezen op dit promokanaal:

 

La RAI è oggi ancora più bella in Alta Definizione. Scopri la qualità della sua offera sulla posizione Astra 23,5 Est

 

Volgens Google translate vertaling:

 

De RAI is nu nog mooier in HD. Ontdek de kwaliteit van haar aanbod op de Astra 23,5 Oost positie

 

Dat kan je op meerdere manieren uitleggen.

Let op! dit is pure speculatie van mij en niet gebaseerd op feiten:

A: Het is een promokanaal op de 23,5 om de kanalen op de Hotbird te promoten.

B: RAI gaat zelf haar zenders op de 23,5 positie aanbieden.

(overstappen?)

 

RAI zendt nu 16 eigen tv-zenders door op de Hotbird.

Aangezien het een publieke omroep is, willen ze wellicht op de transportkosten besparen.

Het zou Berlusconi wel ERG goed uitkomen.

Veel Italianen zouden dan een (waar kennen we dat van) duo LNB moeten nemen. Diegene die dat niet doen, kunnen alleen nog maar naar de zenders van Berlusconi kijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...