Ga naar inhoud


advies gevraagd: welke satellietontvanger?


1210

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Als je het volgende wilt maar een beperkt budget hebt:

- NL kanalen

- Arabische kanalen van Astra/Hotbird/Arabsat

- voor (draaibare) schotel met motor 110cm

Wat voor satellietontvanger raden jullie dan aan?

Heb me ingelezen op Internet maar hoe meer info hoe verwarrender ik het vind voor een beginner..

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het board.

Deze vraag is al meer gesteld en het is dus heel moeilijk om daar een kant en klaar antwoord op te geven.

Ik weet ook niet wat voor jou een beperkt budget is.

Als ik zie wat je op schrijft te willen ontvangen zit je toch zo op een bedrag van 300 a 400 euro.

Ga naar een goede satelliet zaak en leg je vraag daar voor.Die kunnen je zeker helpen.

succes

 

 

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Welkom op het board.
Deze vraag is al meer gesteld en het is dus heel moeilijk om daar een kant en klaar antwoord op te geven.
Ik weet ook niet wat voor jou een beperkt budget is.
Als ik zie wat je op schrijft te willen ontvangen zit je toch zo op een bedrag van 300 a 400 euro.
Ga naar een goede satelliet zaak en leg je vraag daar voor.Die kunnen je zeker helpen.
succes




Alleen een ontvanger is zo duur niet hoor. Voor rond de 100 euro heb je al een goede sd ontvanger die CDS kaarten aankan en motorsturing. Een geschikte HD ontvanger is er al voor ronde de 200 euro. Bijv een SAB Ultimate.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: rommelaar
Welkom op het board.
Deze vraag is al meer gesteld en het is dus heel moeilijk om daar een kant en klaar antwoord op te geven.
Ik weet ook niet wat voor jou een beperkt budget is.
Als ik zie wat je op schrijft te willen ontvangen zit je toch zo op een bedrag van 300 a 400 euro.
Ga naar een goede satelliet zaak en leg je vraag daar voor.Die kunnen je zeker helpen.
succes




Alleen een ontvanger is zo duur niet hoor. Voor rond de 100 euro heb je al een goede sd ontvanger die CDS kaarten aankan en motorsturing. Een geschikte HD ontvanger is er al voor ronde de 200 euro. Bijv een SAB Ultimate.


Hij vraagt toch niet alleen om een satelliet ontvanger?Schotel 1m10, motor voor die schotel,lnb.Dan kom je toch zo'n beetje aan de prijs die ik schreef.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget is ongeveer 350 euro. Een HD-ontvanger is niet nodig, maar welke ontvanger is dan zowel geschikt voor CD als voor motorbesturing en ook nog rond de 100 euro ;-)?

 

 

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: rommelaar
Welkom op het board.

Deze vraag is al meer gesteld en het is dus heel moeilijk om daar een kant en klaar antwoord op te geven.

Ik weet ook niet wat voor jou een beperkt budget is.

Als ik zie wat je op schrijft te willen ontvangen zit je toch zo op een bedrag van 300 a 400 euro.

Ga naar een goede satelliet zaak en leg je vraag daar voor.Die kunnen je zeker helpen.

succes

 

 

 

Alleen een ontvanger is zo duur niet hoor. Voor rond de 100 euro heb je al een goede sd ontvanger die CDS kaarten aankan en motorsturing. Een geschikte HD ontvanger is er al voor ronde de 200 euro. Bijv een SAB Ultimate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar en Clarke tech 2500 of 3100 plus. Kost rond de 100 euro, kan een motor aansturen, perfecte ondersteuning Canal Digitaal kaart en je kunt er zelfs mee opnemen op een USB device (harddisk of flash geheugen).

 

Is overiens geen Canal Digitaal goedgekeurde, maar wat wil je voor dit geld met deze mogelijkheden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het zelfde dus ook een showbox en sab.Het gaat erom dat je ontvanger disecq 1.2 bezit (of hoger). Een draaibaar systeem is voor een leek moeilijk uit te richten het kan wel eens dat dit het duurste word. Ik schat aan materiaal incl. kaart ongeveer 300 tot 350 euro dus niet veel ruimte om te laten installeren.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
Kijk eens naar en Clarke tech 2500 of 3100 plus. Kost rond de 100 euro, kan een motor aansturen, perfecte ondersteuning Canal Digitaal kaart en je kunt er zelfs mee opnemen op een USB device (harddisk of flash geheugen).

Is overiens geen Canal Digitaal goedgekeurde, maar wat wil je voor dit geld met deze mogelijkheden......


Kan nu een Clarke tech 2100 plus krijgen voor weinig, is dat een groot verschil met de 2500 of 3100 plus?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1210
Origineel bericht van: unique
Kijk eens naar en Clarke tech 2500 of 3100 plus. Kost rond de 100 euro, kan een motor aansturen, perfecte ondersteuning Canal Digitaal kaart en je kunt er zelfs mee opnemen op een USB device (harddisk of flash geheugen).

Is overiens geen Canal Digitaal goedgekeurde, maar wat wil je voor dit geld met deze mogelijkheden......


Kan nu een Clarke tech 2100 plus krijgen voor weinig, is dat een groot verschil met de 2500 of 3100 plus?


Ja, de clarke tech 2100 plus is wat verouderd. Voordeel van de 2500 of 3100 is dat je er mee kunt opnemen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: 1210
Origineel bericht van: unique
Kijk eens naar en Clarke tech 2500 of 3100 plus. Kost rond de 100 euro, kan een motor aansturen, perfecte ondersteuning Canal Digitaal kaart en je kunt er zelfs mee opnemen op een USB device (harddisk of flash geheugen).

Is overiens geen Canal Digitaal goedgekeurde, maar wat wil je voor dit geld met deze mogelijkheden......


Kan nu een Clarke tech 2100 plus krijgen voor weinig, is dat een groot verschil met de 2500 of 3100 plus?


Ja, de clarke tech 2100 plus is wat verouderd. Voordeel van de 2500 of 3100 is dat je er mee kunt opnemen.


Maar dat hebben wij niet nodig, is het dan niet gewoon voldoende?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...