Ga naar inhoud


interne cardsharing met DM7025+


Rob001

Aanbevolen berichten

Ik wil een interne cardsharing instellen tussen een DM8000 en DM7025+

 

Ik heb dit forum doorgezocht en kom vaak tegen dat mensen het hebben over het aanpassen van CCcam.cfg. Ik ben een beginner en zou niet weten hoe ik dat moet doen.

 

Is er een makkelijke manier om dit aan de praat te krijgen? Of weet iemand een oude posting met duidelijke uitleg?

 

Ik draai momenteel met Milo firmware.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de milo zit standaard de cccam 2.1.2 gebakken. Ken je het programma DCC ? daarmee kun je verbinding maken met je dreamboxen en in de map /etc/ staat het bestand CCcam.cfg

Dat bestand moet je wijzigen in beide boxen.

In de box waar je kaart zit wijzig je het bestand en daar zet je een F-lijn in als volgt :

F: username password

 

In de box waarmee je verbinding maakt naar die waar de kaart zit (waar je dus net je f-lijn gemaakt hebt) maak je een c-lijn :

C: ip.adres.van.box 12000 username password

 

nu zou je de gecodeerde zenders van je abonnement moeten kunnen zien.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen in /etc/CCcam.cfg van de 8000:

 

F: <username> <wachtwoord>

 

Opnemen in /etc/CCcam.cfg van de 7025+:

 

C: <ipnr 8000> 12000 <username> <wachtwoord> yes

 

Er vanuit gaande dat de 8000 de server is en de 7025+ de client.

 

En dan CCcam op beide boxen herstarten.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Rob001
Ik wil een interne cardsharing instellen tussen een DM8000 en DM7025+

 

Ik heb dit forum doorgezocht en kom vaak tegen dat mensen het hebben over het aanpassen van CCcam.cfg. Ik ben een beginner en zou niet weten hoe ik dat moet doen.

 

Is er een makkelijke manier om dit aan de praat te krijgen? Of weet iemand een oude posting met duidelijke uitleg?

 

Ik draai momenteel met Milo firmware.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is en blijft "taaie soep"

ja ook een rare spreuk.

 

wat Rob001 (en veel van z'n voorgangers) moet doen is het leren begrijpen wat in de CCcam.fcg geschreven wordt en waarom.

enkel twee regeltjes aanpassen kan een share tot stand brengen maar of het dan ook goed functioneert is maar helemaal de vraag en vaker geluk dan wijsheid.

 

lees eens aandachtig de uitleg die al in de CCcam.cfg zelf geschreven staat

hoe,

met een FTP client kun je dat bestand openen (in etc/CCcam.cfg)

rytec gaf al aan dat DCC.exe een tool daarvoor is

 

ga dan uit van twee boxen die elk hun eigen configuratie moeten hebben (dus een unieke cfg voor de kaartserver en een unieke voor de kaartclient)

schrijf jezelf op twee kladblaadjes naast elkaar op wat elementair is voor het verbinden en laat niet zomaar waarden weg uit die F en C regels.

 

dus niet na-aapen maar uitzoeken.

verder is er al veel geschreven over de cfg en juist bij de "probleem" vragen over de share is duidelijk geworden dat je de complete syntax (juiste schrijfwijze / regels) moet gebruiken

 

Code:
#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm> ( { caid:id(:downhops), caid:id(:downhops), ... } { caid:id:sid, caid:id:sid, ... } { begintime-endtime, ... } ) hostname/ip address#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } )##note: if {} limits are added, <wantemus> cannot be omitted. Use either yes or no.

 

als je de tussen <haakjes> geschreven woorden vertaald

en

als je de tussen {akkolade} geschreven beperkingen definieert

kun je een en ander op je kladblaadjes uitwerken

F

<username> een unieke naam voor de gebruiker

<password> het schrijfwijze gevoelige paswoord

<uphops> het aantal verbindingen tussen servers die afgeluisterd worden

<shareemus> of je 0 niet of 1 wel gebruik wilt maken van keys bij een server

<allowemm> of er 0 niet of 1 wel updates van client naar de kaart gestuurd mag worden

C

<hostname> een ip adress of netbios naam van de server

<port> de standaard (of zelf ingestelde) poortnummer waar de server naar luistert

<username> een unieke naam voor de gebruiker

<password> het schrijfwijze gevoelige paswoord

<wantemus> of je no niet of yes wel gebruik wilt maken van de keys van een server

 

om te beginnen laat ik het hier bij anders is de aandacht weg...

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Ik ga er vandaag of morgen mee aan de slag (ik krijg vandaag pas de DM8000 binnen). Ik wil ook zeker snappen wat er staat en het niet zomaar overtypen.

 

Ik laat het nog wel weten of het gelukt is of misschien dat er nog wat vragen overblijven.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er even induikt is het inderdaad goed te doen.Het werkt.

 

Ik heb toch nog een paar vragen:

- de opties zoals "uphops" "shareemus" "allowemm" "wantemus" gebruik ik nu niet. Is het aan te raden deze toch in te vullen met standaard waardes of zijn juiste enkele settings aan te raden om die niet standaard te zetten?

 

- als ik nog een dreambox zou hebben, kan ik dan dezelfde username/password gebruiken of moet ik voor iedere dreambox een username aanmaken?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob001
Als je er even induikt is het inderdaad goed te doen.Het werkt.

Ik heb toch nog een paar vragen:
- de opties zoals "uphops" "shareemus" "allowemm" "wantemus" gebruik ik nu niet. Is het aan te raden deze toch in te vullen met standaard waardes of zijn juiste enkele settings aan te raden om die niet standaard te zetten?

- als ik nog een dreambox zou hebben, kan ik dan dezelfde username/password gebruiken of moet ik voor iedere dreambox een username aanmaken?


Vraag #1: Gewoon zo laten, we praten hier over in-house sharing en geen wan-sharing. Werkt hier bij mij uitstekend
Vraag #2: Nee, andere username/password gebruiken voor die andere dm.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob001
- als ik nog een dreambox zou hebben, kan ik dan dezelfde username/password gebruiken of moet ik voor iedere dreambox een username aanmaken?


Zoals hier boven staat ... niet doen !
Je krijgt dan waarschijnlijk op een van de twee of op allebei de boxen een stotterend beeld of helemaal geen beeld.

Dit betekent, dat je dan op de cardserver twee "F-regels" krijgt, op de beide clients is een "C-regel" voldoende.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...