Ga naar inhoud


interne cardsharing met DM7025+


Rob001

Aanbevolen berichten

Ik wil een interne cardsharing instellen tussen een DM8000 en DM7025+

 

Ik heb dit forum doorgezocht en kom vaak tegen dat mensen het hebben over het aanpassen van CCcam.cfg. Ik ben een beginner en zou niet weten hoe ik dat moet doen.

 

Is er een makkelijke manier om dit aan de praat te krijgen? Of weet iemand een oude posting met duidelijke uitleg?

 

Ik draai momenteel met Milo firmware.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de milo zit standaard de cccam 2.1.2 gebakken. Ken je het programma DCC ? daarmee kun je verbinding maken met je dreamboxen en in de map /etc/ staat het bestand CCcam.cfg

Dat bestand moet je wijzigen in beide boxen.

In de box waar je kaart zit wijzig je het bestand en daar zet je een F-lijn in als volgt :

F: username password

 

In de box waarmee je verbinding maakt naar die waar de kaart zit (waar je dus net je f-lijn gemaakt hebt) maak je een c-lijn :

C: ip.adres.van.box 12000 username password

 

nu zou je de gecodeerde zenders van je abonnement moeten kunnen zien.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen in /etc/CCcam.cfg van de 8000:

 

F: <username> <wachtwoord>

 

Opnemen in /etc/CCcam.cfg van de 7025+:

 

C: <ipnr 8000> 12000 <username> <wachtwoord> yes

 

Er vanuit gaande dat de 8000 de server is en de 7025+ de client.

 

En dan CCcam op beide boxen herstarten.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Rob001
Ik wil een interne cardsharing instellen tussen een DM8000 en DM7025+

 

Ik heb dit forum doorgezocht en kom vaak tegen dat mensen het hebben over het aanpassen van CCcam.cfg. Ik ben een beginner en zou niet weten hoe ik dat moet doen.