Ga naar inhoud


Monoblok (astra 19 & Hotbird 13) met daarnaast motor voor 23,5


Gast aila

Aanbevolen berichten

Beste mede hobieisten,

 

Ik heb een motor die goed werkt, vroeger keek ik vaan naar Hispasat en dan was de motor wensellijk, nu kijk ik meestal naar astra 19,2 - Hotbird 13 - en Astra 25,5.

 

Ik heb sinds kort een monoblok gemonteerd voor astra 19,2 - hotbird 13. De motor heb ik nu uitgezet en dat werkt goed. Nu wil ik ook kijken naar Astra 23,5 (waarvoor ik dan de motor wil gebruiken) dus eigelijk astra 19,2 en hotbird 13 via het monoblok (zonder dat de motor draaid en astra 23,5 via de motor.

 

Is dit mogelijk en hoe stel ik dit dan in, of is er een betere mogelijkheid met een blok voor deze 2 sattelieten zodat de motor geheel weg kan?? Ik hoor graag een reactie van jullie.

 

Uiteraard al op het forum gezocht maar deze combinatie ben ik in het forum nog niet zo snel tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is inderdaad de beste oplossing, maar ik heb mijn motor nog, kan ik die niet gebruiken voor alle sattelieten minus astra 19,2 en hotbird (want die gaan via de monoblock).

 

zo ja hoe moet ik dan mijn satelliet configuratie in de dreambox instellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal geen antwoord op je vraag... maar hoe dan wel.

 

Hoe ziet je configuratie eruit ?

 

Ik neem aan dat eerst de rotor in de coax zit en dan de duo-lnb. Dus de rotor "luistert altijd mee'.

Dan lijkt me dat je goto-x beter niet kunt gebruiken en pre-defined sat-posties gaat gebruiken.

En als je naar 23.5 gaat leer je die posties opnieuw in door eerst de rotor naar 19.2 te draaien en dan vast te leggen.

 

Kben benieuwd of je het snapt en nog benieuwder of het werkt.

 

Voordeel van deze methode lijtk me de eenvoud; geen zenderlijst wijzigen ed.

 

KZie vast nog iets over het hoofd... wie vult me aan ?

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bedoel ik, bedankt voor de info, ik dacht ook om het zo te doen.

 

Rotor luisterd inderdaad mee, goto funcite niet gebruiken.

 

 

naar astra 19,2 gaan en deze op te slaan onder bijvoorbeeld positie 1, dan naar astra 23,5 te gaan en deze op te slaan onder bijvoorbeeld positie 2

 

Maar wat doe ik dan met hotrbird, deze moet ik niet als zodaning opslaan anders gaat de rotor weer draaien als hij al op astra 19,2 staat. Maar hij moet wel naar hotbird kunnen draaien als hij bijvoorbeeld van astra 23,5 komt, dus eigelijk dan terig naar positie astra 19,2 (positie 1) maar gaat dat wel werken.

hotbird gaan en deze ook Hot

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. alles origineel laten behalve de 23.5 positie.

Die leer je opnieuw in maar dan op dezelfde als 19.2

 

Zo draait de rotor naar alle sat's en gaat ie met 19.2 of 23.5 goed staan om je duo-lnb te kunen gebruiken.

 

Daarna is nog de truuk om het juiste diseq AA en AB -codes af te geven. Daar ga ik weer een nachtje over slapen ;-))

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen want ik heb een monoblock voor astrat 19,2 en hotbird, dus rotor nodig voor astrat 23,5. als ik deze positie op zou slaan net als astrat 19,2 dan overschrijft hij de positie van astrat 19,2 toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen maar gaat om astra 23,5, dan zou ik totaal geen rotor gebruiken. Wat een drukte, om iets wat je toch niet gebruikt.

 

Dus de opstelling astra 19.2 / hotbird gewoon laten staan. Daarbij monteer je de tweede schotel ( zonder rotor uiteraard ) en richt deze op astra 23,5.

 

Schaf een uncommitted diseqc switch aan en sluit daarop één coax naar de astra hotbird opstelling en de andere coax richting de astra 23,5 schotel.

 

Configureer dan de diseqc instelling op je dreambox en klaar ben je.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...