Ga naar inhoud


[LCD-TV] geen backlight


boarder

Aanbevolen berichten


Ik heb het toestel al open liggen maar aangezien de inverters niet in de manual staan, kun je al niet veel meten.

Zo op het oog is er niks aan de inverters te zien, de zekeringen zijn goed en ze krijgen voeding aan.

 

Het toestel werkt normaal: geluid is aanwezig maar er is volledig geen beeld - scherm blijft zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel foto's van inverterbord en het volledige chassis.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de uitgang van het inverterbord een weerstand van 0 ohm heeft. Is dit kortsluiting??? of meet ik over een spoel (transfo). Aangezien de uitgangsspanning in de grootte van 500V moet zijn, kan die 0 moeilijk.

post-8966-1318260479,9218_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de trafo meet

Meet je ook sluiting over de trasistoren/Fets

 

Waar zitten de hoogspanningscondensatoren (in de reeks 10... 220 pF) die wil nl ok wel eens doorslaan.

 

IK kan net het stekkertje tbv TL-buis niet goed zien, maar lijkt me vrij standaard; kzou er eens een ander buisje op zetten en kijken of die gaat branden. Kheb nl 1 maal mee gemaakt dat in een klapjap het buisje gebroken was, maar ach een TV laat je toch niet zomaa vallen ?

 

Kun je v/d onderkant evt ook nog een foto maken.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen het toestel terug dicht gedaan.

Blijkbaar zijn er met dit soort apparaat zoveel problemen, dat ik mijn handen er van af hou.

Het driver IC en de fets gaan vaak defect maar ook de transformatoren. er zitten geen condensatoren in bij dit toestel.

Na herstelling doet zich vaak na een week dezelfde fout voor.Ik heb op circuits**line een volledig verslag gelezen van TV-techniekers.

Dit is enkel Philips van naam - er zit LG in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...