Ga naar inhoud


[DM7000] Dreambox aansluiten op mobiele telefoon


ggmaster

Aanbevolen berichten


Niet poort 8080 maar gewoon poort 80 naar je ip adres van je dreambox routeren, in je router

 

zoek je externe IP adres wat je van je provider hebt gekregen (http://www.myip.nl/), en typ: http://externe_ipadres in de browser van je mobiele telefoon. Dan zou het moeten werken. (ook met een gewone pc trouwens)

 

Verstandig is wel om je webpagina te beveiligen met een wachtwoord en dus ook het standaard wachtwoord veranderen.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de vraagsteller eerder bedoeld of hij het internet van een mobiele telefoon kan gebruiken om bvb een plugin te downloaden op de dreambox.

Een poging tot antwoord en mensen met meer kennis kunnen me waarschijnlijk wel verbeteren indien nodig; neen. Er zijn wel 3G modems met een netwerkaansluiting op de markt maar dan ben je snel enkele honderden euros kwijt.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik ook al een tijdje mee bezig, ik heb een wireless bridge gekocht zodat ik mijn dm500 draadloos kon maken en op mijn router thuis werkt dit perfekt , maar nu kan ik mijn xperia x1(WM 6.5) als accespoint instellen door middel van een proggie genaamd WMwifirouter, maar op de 1 of andere manier vind de wireless bridge hem niet , maar mijn thuiscomputer en laptop bv weer wel . dit alles probeer ik voor elkaar te krijgen zodat ik op mn tuinhuisje gewoon cardsharing kan gebruiken en niet mn kaart hoef mee te nemen of een extra kaart te kopen , maar helaas no go tot nu toe , als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag , mijn bridge is een Dlink DWL 810+ missc hien ligt het daar wel aan . en zou iemand met een andere bridge en ook een windows foon het willen proberen , als je het proggie nodig hebt dan hoor ik het wel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ggmaster

Dus een dreamox met je mobiel verbinden d.m.v. een usb kabel zodat die verbinding met het internet maakt.


En dat zal niet gaan werken. De drivers ervan ontbreken in enigma, als er al drivers voor zijn.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ggmaster
Ik bedoel dat net als een computer je de mobiele telefoon met een usb verbindt aan je pc zodat je kunt internetten op je pc met internet van je mobiel,
Dus een dreamox met je mobiel verbinden d.m.v. een usb kabel zodat die verbinding met het internet maakt.


Zo zie je maar weer, een duidelijke omschrijving van het probleem is wel handig, en voorkomt verwarring

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eventueel wel een mogelijkheid. Ik weet dat draytec routers heeft waar je een usb modem of gsm aan kunt hangen, dan zou het wel kunnen. Heb dit zelf ook wel eens gedaan als ik overstapte van provider

DrayTek Vigor 2200USB USB-breedband router (V2200-USB)

Vigor 2910 Series Router Firewall

google maar eens op deze 2 en marktplaats is je vriend zou ik zeggen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...