Ga naar inhoud


Internet via Satelliet


Gast Coach

Aanbevolen berichten

Ik speel met het idee om over te stappen op internet via satelliet. Bij Astra2connect zie ik echter dat de upload maar 64KB tot 256kb is en de download 254Kb tot 4 Mb. Bij de andere providers is de Upload 1mB en download 12mB. Dit is toch opmerkelijk trager of vergis ik mij

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er mee gewerkt, men klikt wat aan en pas 2 seconden later beweegt er wat.

En de download snelheid is niet schitterend.

Om een voorbeeld te geven, men ziet de foto's nog binnenlopen.

Astra2conect zal wel goed zijn voor afgelegen gebieden.

Astra2conect valt in het niets tegenover adsl of internet via kabel.

 

Ik heb wel goede resultaten gezien met het Belgische CLEARWIRE dat internet verspreid via een systeem zoals GSM maar waarbij de klant een vaste ontvanger heeft.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coach
Ik speel met het idee om over te stappen op internet via satelliet. Bij Astra2connect zie ik echter dat de upload maar 64KB tot 256kb is en de download 254Kb tot 4 Mb. Bij de andere providers is de Upload 1mB en download 12mB. Dit is toch opmerkelijk trager of vergis ik mij

Ik had er ook belangstelling voor en heb daarom wat zitten lezen op fora uit Frankrijk. Daar zijn afgelegen gebieden waarvoor Internet via de sat handig zou zijn.

De ervaringen die ik lees zijn vaak negatief. Er is inderdaad een datalimiet en als je daarover heen gaat, wordt de snelheid terug geschroefd.
Ik zie echter veel klachten dat de snelheid al heel snel, dus ver voor de datalimiet bereikt is, laag wordt. En daarbij veel verhalen van onbereikbare en onbehulpzame helpdesken en zo.

Kortom, mijn indruk is dat het nogal droef is met Internet via de sat, althans voor consumenten. Ik heb er vanaf gezien. Relatief duur voor de snelheid, relatief traag door te snel omlaag schakelen en kennelijk niet erg betrouwbaar.

Echter: het is best mogelijk dat de klanten die tevreden zijn niet op de fora komen... dus wellicht is mijn indruk te negatief.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...