Ga naar inhoud


het verschil tussen @home en casema gebied


tayram

Aanbevolen berichten

En voor de zekerheid: Het is niet mogelijk om oude Casema smartcards naar Ziggo/@Home gebied te laten verhuizen omdat er bij Ziggo/@Home geen Irdeto CAS voor provider ID 602 is. Bij een dergelijke administratieve verhuizing zou het netjes van Ziggo zijn als ze automatisch voor iedere geregistreerde oude Casema smartcard een nieuwe geregistreerde Ziggo smartcard versturen waarop dezelfde pakketten zijn geregistreerd met de instructie om de oude Casema smartcards te vernietigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Hoeba
Is dat wel zo?
Het is toch een administaratief gebeuren, wat aangepast kan worden?
Als ik verhuis van het ene gebied naar het andere, dan kan ik toch mijn kaart laten meeverhuizen, en dan werkt mijn kaart toch in het nieuwe gebied, al zal hij niet meer werken in het oude gebied.

In theorie zou bij het doorgeven van de verhuizing aan Ziggo ook je smartcard mee moeten verhuizen als je van digitale TV headend wijzigt door die verhuizing. Er is echter op een ander forum al een geval bekend van iemand in een dergelijke situatie waarbij dat niet was gebeurd. Uit de verklaringen van de Ziggo medewerkers bleek dat de administratieve systemen van Ziggo daar geen rekening mee hadden gehouden en er werd hem notabene geadviseerd om maar een nieuwe smartcard aan te schaffen omdat dat het makkelijkste zou zijn. Toen de persoon in kwestie begreep wat er aan de hand was is het hem uiteindelijk gelukt om dat ook aan een helpdesk medewerker uit te leggen waarbij dus zijn smartcard eerst uit het systeem is gehaald en vervolgens weer opnieuw geregistreerd is, maar nu op het nieuwe adres zodat zijn smartcard weer in de juiste Irdeto CAS stond. Over voor de handliggende scenario's nadenken bij de ontwikkeling van systemen wil niet erg lukken Ziggo.


Wel dom van ze, dat ze een verhuizing niet in het systeem zouden hebben " ingebakken" , was nl de gewoonste zaak bij de oude Casema kaarten, als je verhuisde of ze van iemand overnam.
Ik denk dat het wel is "ingebakken" en geprogrammeerd anders kon bovenstaande ook niet, maar dat ze het liever niet willen. Mogelijk door het afwijkende @home gebeuren?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
En voor de zekerheid: Het is niet mogelijk om oude Casema smartcards naar Ziggo/@Home gebied te laten verhuizen omdat er bij Ziggo/@Home geen Irdeto CAS voor provider ID 602 is. Bij een dergelijke administratieve verhuizing zou het netjes van Ziggo zijn als ze automatisch voor iedere geregistreerde oude Casema smartcard een nieuwe geregistreerde Ziggo smartcard versturen waarop dezelfde pakketten zijn geregistreerd met de instructie om de oude Casema smartcards te vernietigen.


Helemaal mee eens, voor normale klantgerichtheid.
Helaas hebben we het hier over een ander soort bedrijf vrees ik ....

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: Albert40
Dan zitten ze er naast in die satellietwinkel. Als nieuwe oranje ziggo kaart voor de eerste keer in een gebied gebruikt wordt met provider ID 602 dan is hij niet meer bruikbaar in een gebied met provider ID 604. Anders om gaat ook niet.


Is dit nog zo? Ik zit in casema gebied en heb een oranje smartcard geactiveerd. Hij zegt dat ie caid 604 heeft. Ik krijg de indruk dat ziggo voor al haar gebieden over is op caid 604. De codering is nog wel gescheiden. De cids lijken nog verschillend voor de twee gebieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...