Ga naar inhoud


het verschil tussen @home en casema gebied


tayram

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: tayram
wat is het verschil tussen @home en casema gebied eigenlijk. kan ik met mijn card naar mijn collega gaan en daar samen voetbal kijken. hij woont wel in casema gebied en ik @home. maar wij wonen alle twee in noord brabat. heeft iemand enig idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denbosch
de nieuwe kaarten werken wel in allebei de gebieden.
dat werd mij in een satellietwinkel verteld


Volgens mij zijn dat dan de oranje (??) kaarten die werken in zowel ziggo oost als ziggo west.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar maar een nieuwe, ongebruikte kaart, is in het hele Ziggogebied te gebruiken.

 

Op zich wel jammer dat dit niet kan, want op deze manier kan ik mijn ontvanger + kaartje die ik in Noord Holland gebruik niet gebruiken als ik met vakantie naar een bungalowpark in Limburg ga.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Albert40
Dan zitten ze er naast in die satellietwinkel. Als nieuwe oranje ziggo kaart voor de eerste keer in een gebied gebruikt wordt met provider ID 602 dan is hij niet meer bruikbaar in een gebied met provider ID 604. Anders om gaat ook niet.

Het gaat er in feite niet eens om wat de provider ID is, maar in welke Irdeto Conditional Access System (CAS) database de smartcard wordt opgenomen zodra je de smartcard registreerd. Bij Ziggo is er namelijk sprake van twee digitale TV headends die ieder hun eigen Irdeto CAS hebben met bijbehorende smartcard registratie database, namelijk een digitale TV headend in het voormalig Ziggo/@Home gebied en een digitale TV headend voor de gecombineerde voormalige Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebieden. Registreer je de smartcard op een Ziggo account waarvan de klant volgens de administratie van Ziggo in Ziggo/@Home gebied woont dan komt de smartcard terecht in de Irdeto CAS database van Ziggo/@Home en werkt die smartcard vanaf dat moment dus alleen nog maar in Ziggo/@Home gebied.

Alle nieuwe uitgegeven (oranje) Ziggo smartcards zijn bestemd voor het Irdeto CAS met provider ID 604 en kunnen dus als zodanig in zowel Ziggo/@Home als Ziggo/Casema/Multibel gebied verkocht geregistreerd worden. Na registratie ligt het gebruiksgebied vast. Het voormalige Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel maakten altijd al gebruik van provider ID 604. Alleen Ziggo/Casema had provider ID 602 en voor dat Irdeto CAS worden tegenwoordig dus geen nieuwe smartcards meer uitgegeven. Je kan die smartcards voor provider ID 602 nog wel in Ziggo/Casema/Multikabel gebied blijven gebruiken omdat het Irdeto CAS voor provider ID 602 niet is uitgezet. Dat kan kennelijk alleen als alle oude smartcards van Casema worden omgewisseld voor nieuwe Ziggo smartcards met provider ID 604 wat tot op heden niet gebeurd is. In de digitale TV headend voor het Ziggo/Casema/Multikabel gebied is sprake van twee Irdeto CAS'sen zodat in het Ziggo/Casema/Multikabel gebied beide provider ID's en de bijbehorende smartcards gebruikt kunnen worden.

Maar goed, samenvattend komt het er op neer dat de nieuwe oranje Ziggo smartcard in het hele Ziggo gebied geregistreerd kan worden, maar dat na registratie het gebruiksgebied beperkt is tot Ziggo/@Home of Ziggo/Casema/Multikabel gebied wat afhangt van het woon adres van het Ziggo account waarop de smartcard geregistreerd wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Albert40
Dan zitten ze er naast in die satellietwinkel. Als nieuwe oranje ziggo kaart voor de eerste keer in een gebied gebruikt wordt met provider ID 602 dan is hij niet meer bruikbaar in een gebied met provider ID 604. Anders om gaat ook niet.

Het gaat er in feite niet eens om wat de provider ID is, maar in welke Irdeto Conditional Access System (CAS) database de smartcard wordt opgenomen zodra je de smartcard registreerd. Bij Ziggo is er namelijk sprake van twee digitale TV headends die ieder hun eigen Irdeto CAS hebben met bijbehorende smartcard registratie database, namelijk een digitale TV headend in het voormalig Ziggo/@Home gebied en een digitale TV headend voor de gecombineerde voormalige Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebieden. Registreer je de smartcard op een Ziggo account waarvan de klant volgens de administratie van Ziggo in Ziggo/@Home gebied woont dan komt de smartcard terecht in de Irdeto CAS database van Ziggo/@Home en werkt die smartcard vanaf dat moment dus alleen nog maar in Ziggo/@Home gebied.

Alle nieuwe uitgegeven (oranje) Ziggo smartcards zijn bestemd voor het Irdeto CAS met provider ID 604 en kunnen dus als zodanig in zowel Ziggo/@Home als Ziggo/Casema/Multibel gebied verkocht geregistreerd worden. Na registratie ligt het gebruiksgebied vast. Het voormalige Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel maakten altijd al gebruik van provider ID 604. Alleen Ziggo/Casema had provider ID 602 en voor dat Irdeto CAS worden tegenwoordig dus geen nieuwe smartcards meer uitgegeven. Je kan die smartcards voor provider ID 602 nog wel in Ziggo/Casema/Multikabel gebied blijven gebruiken omdat het Irdeto CAS voor provider ID 602 niet is uitgezet. Dat kan kennelijk alleen als alle oude smartcards van Casema worden omgewisseld voor nieuwe Ziggo smartcards met provider ID 604 wat tot op heden niet gebeurd is. In de digitale TV headend voor het Ziggo/Casema/Multikabel gebied is sprake van twee Irdeto CAS'sen zodat in het Ziggo/Casema/Multikabel gebied beide provider ID's en de bijbehorende smartcards gebruikt kunnen worden.

Maar goed, samenvattend komt het er op neer dat de nieuwe oranje Ziggo smartcard in het hele Ziggo gebied geregistreerd kan worden, maar dat na registratie het gebruiksgebied beperkt is tot Ziggo/@Home of Ziggo/Casema/Multikabel gebied wat afhangt van het woon adres van het Ziggo account waarop de smartcard geregistreerd wordt.


Is dat wel zo?
Het is toch een administaratief gebeuren, wat aangepast kan worden?
Als ik verhuis van het ene gebied naar het andere, dan kan ik toch mijn kaart laten meeverhuizen, en dan werkt mijn kaart toch in het nieuwe gebied, al zal hij niet meer werken in het oude gebied.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Is dat wel zo?
Het is toch een administaratief gebeuren, wat aangepast kan worden?
Als ik verhuis van het ene gebied naar het andere, dan kan ik toch mijn kaart laten meeverhuizen, en dan werkt mijn kaart toch in het nieuwe gebied, al zal hij niet meer werken in het oude gebied.

In theorie zou bij het doorgeven van de verhuizing aan Ziggo ook je smartcard mee moeten verhuizen als je van digitale TV headend wijzigt door die verhuizing. Er is echter op een ander forum al een geval bekend van iemand in een dergelijke situatie waarbij dat niet was gebeurd. Uit de verklaringen van de Ziggo medewerkers bleek dat de administratieve systemen van Ziggo daar geen rekening mee hadden gehouden en er werd hem notabene geadviseerd om maar een nieuwe smartcard aan te schaffen omdat dat het makkelijkste zou zijn. Toen de persoon in kwestie begreep wat er aan de hand was is het hem uiteindelijk gelukt om dat ook aan een helpdesk medewerker uit te leggen waarbij dus zijn smartcard eerst uit het systeem is gehaald en vervolgens weer opnieuw geregistreerd is, maar nu op het nieuwe adres zodat zijn smartcard weer in de juiste Irdeto CAS stond. Over voor de handliggende scenario's nadenken bij de ontwikkeling van systemen wil niet erg lukken Ziggo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...