Ga naar inhoud


een vraagje over de updaten van de kaart


tayram

Aanbevolen berichten

ik heb maar een ziggo kaart. ik heb dm7020 en een dm500c. kaart staat altijd in de dreambox(dm7020) dat ik binnen thuis delen met mijn andere dreambox. is dat erg? moet ik af en toe de kaart in officele ziggo decoder gebruiken om kaart updates binnen te halen of hoef dat helemaal niet? misschien is een domme vraag maar ik weet het echt niet. alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: tayram
ik heb maar een ziggo kaart. ik heb dm7020 en een dm500c. kaart staat altijd in de dreambox(dm7020) dat ik binnen thuis delen met mijn andere dreambox. is dat erg? moet ik af en toe de kaart in officele ziggo decoder gebruiken om kaart updates binnen te halen of hoef dat helemaal niet? misschien is een domme vraag maar ik weet het echt niet. alvast bedankt.


De updates worden keurig verwerkt door je dm, ik heb in ieder geval nooit die kaart in officiele decoder hoeven te drukken.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patman
en registreren dan? Bij mij lukte dat niet op de DM (en dus op de officiele box gedaan).


Registreren? Hoe bedoel je?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patman

ik bedoel je smartcard activeren...excuus voor de onduidelijkheid.


Activeren/registreren v/e smartcard doe je bij de HD. cool
Daarna weer in je dm drukken en wachten totdat er beeld komt dus.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tayram,

 

 

Citaat:
ik heb maar een ziggo kaart. ik heb dm7020 en een dm500c. kaart staat altijd in de dreambox(dm7020) dat ik binnen thuis delen met mijn andere dreambox. is dat erg? moet ik af en toe de kaart in officele ziggo decoder gebruiken om kaart updates binnen te halen of hoef dat helemaal niet? misschien is een domme vraag maar ik weet het echt niet. alvast bedankt.

 

 

Het zal aan mij liggen, maar ik kan het niet helemaal volgen.

 

Een DM 500c is geschikt voor de digitale kabel, een DM 7020 is geschikt voor schotel ontvangst.

 

Wat ik begrijp heb jij je Ziggo kaart altijd in de DM 7020 zitten shocked .............

 

 

Zelf heb ik het idee dat niet alle update's via de DM, die geschikt is voor digitale kabel ontvangst, binnen komen.

De update's om normaal te kunnen kijken geven geen problemen, maar update's voor een pakket verandering hebben wel graag deze update via een door de provider geleverde ontvanger.

 

Helaas heb ik te weinig ervaring op het gebied van de Irdeto codering, maar zou je in termen van Seca 2 spreken dan zou je het kunnen vertalen naar :

 

Update via de PPUA geven geen problemen.

Update via het serial gaan niet goed.

 

Deze laatste worden gebruikt bij o.m. een pakket verandering.

 

 

Citaat:
moet ik af en toe de kaart in officele ziggo decoder gebruiken om kaart updates binnen te halen of hoef dat helemaal niet?

 

Om antwoord te geven op deze vraag, bij mij is dat idd wel eens het geval, vooral bij een aanpassing van het pakket.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet correct: ik heb deze week een update van mijn pakket netjes doorgekregen via mgcamd1.31/newcs1.67RC op mijn Dreambox 8000. Daar is geen Ziggo ontvanger aan te pas gekomen. Overigens ook niet aan het uitschakelen van de preview periode op diezelfde smartcard een week eerder.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Dit is niet correct: ik heb deze week een update van mijn pakket netjes doorgekregen via mgcamd1.31/newcs1.67RC op mijn Dreambox 8000. Daar is geen Ziggo ontvanger aan te pas gekomen. Overigens ook niet aan het uitschakelen van de preview periode op diezelfde smartcard een week eerder.


Ik bedoel maar... Toevoegen & verwijderen van pakketten wordt gewoon prima gedaan door een dm. Bij mij is er ook geen ziggo decoder aan te pas gekomen.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jalu,

 

 

Aardig om te weten, zelf gebruik ik nog steed een oude versie van CCcam op mijn Dreambox 600 die gescikt is voor de digitale kabel ontvangst en die ik gebruik voor het hobby-en.

 

Om in de toekomst eens vaker digitaal via de kabel te kunnen kijken, iets waar ik toch weinig tijd voor heb, heb ik onlangs een Humax aangeschaft die ik nog steed moet installeren blush .

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kun je beter een 2de 600 kopen om vaker naar de kabel te kunnen kijken ipv zo'n Humax (irfox blijkbaar omdat je hem voortdurend moet installeren?)

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Zilverster
@jalu,

 

 

Aardig om te weten, zelf gebruik ik nog steed een oude versie van CCcam op mijn Dreambox 600 die gescikt is voor de digitale kabel ontvangst en die ik gebruik voor het hobby-en.

 

Om in de toekomst eens vaker digitaal via de kabel te kunnen kijken, iets waar ik toch weinig tijd voor heb, heb ik onlangs een Humax aangeschaft die ik nog steed moet installeren blush .

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Catastrofus,

 

 

Citaat:
Kun je beter een 2de 600 kopen om vaker naar de kabel te kunnen kijken ipv zo'n Humax

 

 

Zou een optie geweest kunnen zijn, maar ik heb voor de rest van het gezin voor het gemak gekozen smile .

 

Zelf kom ik toch bijna niet aan het kijken toe, bij mij is de uitdaging meer het Irdeto verhaal, iets waar ik een paar jaar geleden al eens een aantal weken mee bezig geweest ben.

Aardig was toen het uitzoeken van de eerste activatie/deactivatie van de kaart en daar ben ik toen blijven steken omdat ik Seca 2 eerst wilde afronden.

 

B.t.w., de Humax is een iPVR 9200c, je moet wel eens wat voor de overige familie leden.

Veel verder dan het loggen met Wallbanger kom je niet met zo'n apparaat, maar voor de rest is hij gemakkelijk te bedienen en kun je er ook gemakkelijk mee opnemen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit ook zo'n 9200-pvr gehad. Prima ding dus, uiteraard niet zo fraai als een dm maar toch. Toen ik overstapte naar dm's hem verkocht aan een maat van me en hij doet het nog steeds... In ieder geval beter dan een irfox dus. Werkt feilloos.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Zilverster
@Catastrofus,

 

 

Citaat:
Kun je beter een 2de 600 kopen om vaker naar de kabel te kunnen kijken ipv zo'n Humax

 

 

Zou een optie geweest kunnen zijn, maar ik heb voor de rest van het gezin voor het gemak gekozen smile .

 

Zelf kom ik toch bijna niet aan het kijken toe, bij mij is de uitdaging meer het Irdeto verhaal, iets waar ik een paar jaar geleden al eens een aantal weken mee bezig geweest ben.

Aardig was toen het uitzoeken van de eerste activatie/deactivatie van de kaart en daar ben ik toen blijven steken omdat ik Seca 2 eerst wilde afronden.

 

B.t.w., de Humax is een iPVR 9200c, je moet wel eens wat voor de overige familie leden.

Veel verder dan het loggen met Wallbanger kom je niet met zo'n apparaat, maar voor de rest is hij gemakkelijk te bedienen en kun je er ook gemakkelijk mee opnemen, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Catastrofus,

 

 

Citaat:
Werkt feilloos

 

 

Klopt, ik heb het apparaat via mijn broer leren kennen die hem ook al langere tijd tot volle tevredenheid gebruikt.

 

 

Citaat:
een vraagje over de updaten van de kaart

 

Het leuke van dit draadje is dat het er naar uit ziet dat het wel degelijk belangrijk is welke EMU men gebruikt op de Dreambox voor een volledige update van de kaart.

 

En zo leren we allemaal weer iets :D , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...