Ga naar inhoud


diseqc EMP-Centauri en dm800 gaan die samen?


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

@omulder,

 

ik weet niet of een SAB hetzelfde heeft?

maar ik zou het toch eens goed vinden mochten de mods misschien een stuk voorzien waar we alle hardware (werkende) kunnen inzetten na discussie.

nu zijn we eruit dat de EMP-Centauri in combinatie DM800 juist ingesteld is (zoals mijn groene settings), dus we zouden dat toch moeten kunnen verzamelen?

 

we hebben na tijd dan toch een leuke kennisbank?

anders moeten mensen hiertussen gaan zoeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: SatMann
we hebben na tijd dan toch een leuke kennisbank?

Dat was in ieder geval mijn insteek, toen ik je vroeg om de uiteindelijk juiste instellingen te posten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de SAB switch werkt het ook zo, MITS je deze hebt ingesteld op modus 2.

 

Standaard word de switch geleverd in modus 5. Als je deze naar modus 2 (laat) programmeren, werkt het op precies dezelfde manier als beschreven is voor de EMP switch.

 

De SAB is namelijk tot veel meer in staat maar is voor de overgrote meerderheid niet nodig. Die wil alleen maar van lnb naar lnb schakelen en hebben geen ingewikkelde constructies.

 

Dus laat je SAB omprogrammeren naar modus 2 en dit werkt dan ook prima.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Obi Wan,

 

het leuke was dat de groothandel niet goed wist dat je dat uberhaut moet instellen.

Volgens hem gaat dit gewoon automatisch met de SAB... jullie zeggen dus niet. :D

 

dus ik koos voor het zekerste en de EMP werkt prima enkel had ik die beter in Duitsland gekocht en niet in groothandel België, want ik heb de indruk dat ze hier duurder zijn voor alles in België...tword een ziekte crazywhistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satmann,

 

Ik wist dit ook niet maar ik had de vraag uitgesteld bij een kleine satboer op het internet die de SAB op voorraad had en goedkoop in het assortiment had. Ik had hem gevraagd hoe ik hem moet hebben zodat ik probleemloos met een dreambox kan kijken via een diseqc 1.1 aansturing.

 

Hij gaf mij aan dat je dan in modus 2 moet werken en dat hij dat voor mij ging programmeren.

 

Achteraf had ik nog een switch nodig en vroeg ik hem weer hoe de switch standaard geleverd word. Hij gaf mij aan dat dit modus 5 is en dat dit problemen kan geven met de dreambox.

 

Vandaar dat ik er achter kwam... Maar de EMP staat gewoon standaard geprogrammeerd voor een uncommitted diseqc 1.1 aansturing die met een dreambox compatible is. Dus ik raad ook altijd de EMP's aan, danwel de 8 poorts, danwel de 16 poorts.

 

De SAB/Satconn werkt ook probleemloos, mits dus de juiste programma is geprogrammeerd. Welke betere prestaties heeft kwa performance weet ik niet, heb ik niet getest.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...