Ga naar inhoud


Hoe veilig is het om je Dreambox via internet toegankelijk te maken?


Gast Neo

Aanbevolen berichten

Ik zit eraan te denken om mijn DM8000 via internet toegankelijk te maken zodat ik eens van afstand iets ermee kan doen, bijvoorbeeld een programma laten opnemen. Momenteel hangt ie ook aan het internet, maar alleen als client om EPG-data binnen te halen. Ik wil hem dus als server beschikbaar maken.

 

Mijn vraag is: wat is jullie ervaringen met het aan het internet hangen van jullie DM als een server. Hoe hacker-bestendig is de web-interface (uiteraard via ssl en met een wachtwoord) cq de ssh-server die erop zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou het kunnen doen zoals ik wel eens doe.

Ik heb een Fritzbox als modem/router en kan hier voor beheer vanaf afstand in. Kwestie van even portforwarding instellen naar de gekozen poort.

Ik stel vervolgens zo de dreambox toegankelijk, doe wat ik wil met de box en maak 'm weer onbereikbaar vanaf Internet.

 

Om af en toe in noodgevallen eens een timer in te stellen een prima oplossing.

 

Moet je alleen wel een Fritzbox hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Milo's tip gebruiken
vGnp


Goede handleiding! MiLo is goed bezig! Ik ken de methode en zal het toepassen.

De vraag die nog bij mij leeft is: Hoe hacker-bestendig is 'dropbear'? Ik ken deze ssh server niet goed genoeg. Overleeft ie de aanvallen/floods etc wel? Weet iemand dat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

dropbear is potdicht.

 

Zorg wel voor een voldoende complex wachtwoord (hoe langer hoe beter), er zijn bots op het net die "slow" attacks doen met voor de hand liggende logins en wachtwoorden.

Helemaal geen wachtwoord is het veiligst: Verplicht een keyfile gebruiken. Moet je wel altijd een usb-stick ofzo bij de hand hebben.

 

In principe kan iemand je box wel gaan pesten van buitenaf, door proberen in te breken, maar daar zul je geen opnames door missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe kan ik zien welke poort ik moet openzetten om van buitenaf (via internet) toegang te hebben tot mijn dreambox?

 

Of anders gezegd waar moet ik die invullen op de dreambox de poort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...