Ga naar inhoud


hd receivers andere lnb


novazembla

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: novazembla
moet je een andere lnb plaatsen waneer je een hd receivers
heb ....? heb in de winkel lnb's gezien waar op de doos stond ook voor hd
Daarmee maken de reclamejongens met die witte neuzen , hun product
beter. Je moet alleen de lnb vernieuwen als het een oude is die kapot is of ``versleten `` raakt . door ouderdom
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik mij wel kan voorstellen, is dat bij een nieuwere (HD) LNB de faseruis van de Local Oscillator kleiner, en de frequentie stabiliteit beter is, wat van voordeel kan zijn bij de DVB-S2 transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
.... de frequentie stabiliteit beter is, wat van voordeel kan zijn bij de DVB-S2 transponders.

Waarom speciaal voor S2 transponders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wat ik mij wel kan voorstellen, is dat bij een nieuwere (HD) LNB de faseruis van de Local Oscillator kleiner, en de frequentie stabiliteit beter is, wat van voordeel kan zijn bij de DVB-S2 transponders.
theoretish misschien maar de ``lage`` ruis waar tegenwoordig mee gepronkt wordt . schijnt voor het grootste deel afkomstig te zijn , hoe gemeten wordt . bij 20`c is het hoger dan bij -20`c
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Het moet eenvoudigweg een "UNIVERSAL" lnb zijn, al is hij 10 jaar oud.


zoals met alle elektronica gaat de werking door ouderdom achteruit en omstandigheden .- temperatuur - zuurstof -vocht
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...