Ga naar inhoud


panasonic 42X10


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Ik heb nu in my slaapkamer de sony 40WE5 en daar ben ik heel blij mee ( gaat uit als ik in slaap val en laag stroom gebruik 88 watt ) maar dacht om in de woonkamer een plasma neer te zetten.

 

Nu zag ik de prijs van deze panasonic 42X10 (529 euro )en ben deze gisteren in de winkel even gaan bekijken. Daar stond deze ook in aanbieding voor 599 en dat is rond de 35 euro meer dan de 529 want daar komen de transport kosten ( 34.99 euro ) nog bij.

In deze winkel hadden ze ook de 42S10 en een 50G10 staan en nu begin ik te twijfelen.

 

De X-serie is hd-ready, de S-serie is full hd en de G-serie is ook full hd.

Nu gaat de prijs natuurlijk ook omhoog maar met 3-3.50 meter kijk afstand is het verschil tussen hd ready en full hd het waard om duurder te gaan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij 40" zie je het verschil niet tussen Full HD en HD Ready op 3 tot 3.5 meter kijk afstand, maar dit onderwerp is al heel veel langs gekomen.

 

Mocht het prijsverschil niet heel veel zijn zou ik persoonlijk toch een Full-HD nemen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh typo

gaat het over 42" en 50" ? toch

 

Hagar

die G serie is met Multituner en natuurlijk met UTP ethernet aansluiting

das mooi ofschoon je per UTP nog niet veel extra's kunt

maar 8" meer is wel een weelde (kunnen de buren ook nog meekijken :D )

 

Full HD is, als je het kunt betalen en afspeelbronnen hebt natuurlijk erg fijn maar zoals winwiz terecht opmerkt zou je iemand moeten vragen

(zonder te vertellen wat nu echt weergegeven wordt)

wat men ervan vindt in verband met dat verschil tussen FullHD en HDready.

 

de weergave is sowieso erg perfekt van die NeOPDP displays en ik denk dat men enkel objectief verschil ziet dat een FullHD DVD speelt op een FullHD display tov een HDready.

 

zonder FullHD bronnen denk ik dat ieder die je vraagt een oordeel te geven (niet wetende welke weergave speelt) 5 van de tien keer een subjectief oordeel heeft

 

voor die paar maal dat je echte goede FullHD uitzendingen / bronnen afspeelt is op die G serie met NeOPDP een belevenis.

 

wat je dat waard is moet je altijd zelf bepalen.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het gaat alleen over de 42'' Ik zag de G-versie in de 50'' in die winkel en de X en S waren 42'' en dan is het vergelijken tussen de verschillende versies lastig.

 

Het beeld op de S zag er natuurlijk scherper uit dan op de X met hd bron maar om het beeld qualiteit tussen de S en de G te vergelijken was lastiger door het verschil in grote.

 

Prijs verschillen ware er wel degelijk, want in die winkel was de X in aanbieding en kwam deze maar 35 euro duurder uit als een van de beste aanbieding op internet. ( 529 + 34.99 transport kosten vs 599 in die winkel ). De S was daar 830 en die word op internet voor rond de 699 aangeboden en de 42G10 heb ik als beste aanbieding ( internet ) gezien voor 799 en in die winkel was deze rond de 1000 euro.

 

Nu heb ik bij verschillende zaken deze G versie bekeken en ik zie het beeld flikkeren en ben niet de enige die dit heeft er staan genoeg topics over dit op verschillend forums. Met dit in gedachte wil ik een 42G10 eigenlijk alleen in een winkel kopen zo dat het terug brengen bij eventuele flikker efect gemakkelijker is dan over een internet gekochte tv. Maar dan moet de prijs ook wel een beetje meer in de buurt komen van deze 799 wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje raar

als je een en ander zoekt

tref je juist overal

die nieuwe firmware update per UTP erin zetten bij het G type

als afdoende tegen dat flikkeren van het beeld

 

dat een winkel zich zo'n presentatie fout veroorloofd.

die moeten dat toch onmiddelijk kunnen verhelpen

per firmware upgrade.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat het prijs verschil tussen de G10 en G15 net 100 euro is. Morgen namidag ga ik naar een zaakje die mij zei dat ze een goede prijs kunnen maken dus laten we afwachten wat daar uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...