Ga naar inhoud


[Elektra in huis] aansluiting toonfrequentontvanger


rvs4all

Aanbevolen berichten

kijk even in de doos met schakelaar er op misschien dat er hellemaal geen stroom meer op staat anders knip je een draad door dan weet je direct waar die heen gaat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Beerzwaan
Kijk eens in de keuken.De voorschriften eissen dat in elke woning warmwater kan worden gemaakt via elektriciteit (Boiler). Vaak is dit de keuken, maar kan ook op de verdieping of zolder zijn. Zou het plafond mooi dicht laten. De leiding kan bedraad zijn maar mag ook onbedraad zijn. Is hij bedraad, dan vind je waarschijnlijk, in jouw geval een nul, beschermingsleiding (aarde) en twee draden voor de verwarming. de schakelaar dient er dan voor om in het dure tarief bij een lege boiler toch snel warmwater te krijgen (2 uur).
Een dergelijke leiding kun je ook achte rhet kooktoestel vinden.
Ook deze moet voorbereid zijn. Beide leidingen mogen echter onbedraad zijn. De leidingen moet er zijn.


Ik heb vandaag eens de schakelaar opengemaakt en de buizen gevolgd. Je tip met de keuken lijkt de juiste: de buis loopt door het plafond en buigt af richting de keuken naar een hoek (had boven nog de vloer hier en daar open liggen, dus kon mooi kijken.). Ik heb hier toen ik het appartement kocht inderdaad iets gevonden: een lege doos (zie plaatje). Ik kon ook geen draden zien lopen, dus heb deze maar dichtgemaakt, omdat ik toch nieuwe aansluitingen (op andere plaatsen) wilde hebben.

Ik weet alleen nog niet waarom er een schakelaar tussen zit (zie plaatje) en hoe de toonfrequentontvanger op de meter is aangesloten. Als ik de 2e groep uitschakel, blijft er namelijk een ledje knipperen op de toonfrequentontvanger. Een andere vraag is: kan deze toonfrequentontvanger zonder meer verwijderd worden? Is dit mijn eigendom of van de netwerkbeheerder? Binnenkort komt een elektricien de groepenkast vervangen door een nieuwe, dan kan hij misschien ook meteen dit apparaat weghalen.

Rob.

post-11401-1318260511,596_thumb.jpg

post-11401-1318260511,6189_thumb.jpg

post-11401-1318260511,6381_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kun je gewoon verwijderen ,alles wat achter de meter zit is jouw eigendom.PS laat gelijk een paar groepen bij maken voor wasmaschiene en droger.en evt vaatwasser,deze moeten alle maal een aparte groep hebben.met aardlek schakelaar.Die water leiding mag ook wel eens in de muur gepaatst worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt een kast in met een hoofdschakelaar, 2 aardlekschakelaars en 8 groepen. De waterleiding zit al in de andere muur weggewerkt (komt een hoekkeuken in).

 

Maar dan denk ik dat ik de toonfrequentontvanger maar weg laat halen.

 

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken en de antwoorden.

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...