Ga naar inhoud


[DM800HD] Eerst officiële upgrade, dan pas Gemini 4.4?


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een nieuwe DM800HD die nog een versie van Dream zelf van ongeveer een jaar geleden er op heeft staan. Nu wil ik daar Gemini 4.4 opzetten. Zou ik eerst best flashen met de officiële release-dm800_2.6.0.nfi en dan pas de gemini2-440-dm800-200907162041.nfi of heeft dat allemaal geen belang? Ik wil maar één image gebruiken, de Gemini. (de officiële is wel véél nieuwer dan de Gemini, oktober tegenover juli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap je gedachtegang: je denkt namelijk dat wanneer je een nieuwere image flashed en dan pas een oude, dat bepaalde nieuwe delen erin blijven of iets wijzigen in de box wat de werking ervan zou moeten verbeteren...

 

Nu is het zo dat welke image je ook flashed, deze de box totaal weer op nul zetten en de instellingen van dat desbetreffende image gebruiken, zo ook drivers, secondstage loaders etc.

 

Met andere woorden: het heeft helemaal geen zin om eerst een hele nieuwe en dan een wat oudere of welke constructie dan ook te kiezen om te flashen.

 

Neem de image die je wilt en flashen. Recht toe recht aan en niet erbij nadenken smile

 

PS: Gemini 4.5 is net uit, dus sla je slag

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

met gemini kun je meerdere settings/instellingen naar een backupje schrijven via het menu

en dan natuurlijk weer afwachten of dat GOED werkt.

 

persoonlijk ben ik voor een verse start van alle settings en instellingen / kost wat meer tijd maar dan ben je ook zeker ervan dat bepaalde zaken (nieuwe wijzigingen in het image) goed geimplementeerd worden.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je meteen nadat je een nieuw image van 7-11 erop hebt dat willen doen in verband met het backuppen van die settings?

 

overigens ze hebben de ondersteuning voor oudere images drastisch beperkt

Citaat:
Wichtig:

* Es werden vom Addon-Server nur noch Images ab 3.7 unterstützt. Dies betrifft sowohl E1- als auch E2- Images

 

dus 4.4 gaat nog (die is van 16-7)

oudere gaat niemeer.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...