Ga naar inhoud


Upscaler in blu-ray/decoder voor beter SD-beeld?


Gast gastje13

Aanbevolen berichten

Mijn crt slijt zo langzamerhand, dus ben af en toe aan het kijken naar de moderne flatscreen tv's

 

Wat me daarin opvalt, en makkelijk is te verklaren, is dat de SD weergave nooit meer dan matig is. Je ziet altijd dat er digitaal geknoeid is met het beeld. Beeld is altijd wel wat uitgesoft óf kunstmatig scherp. Vooral de fine-detail is vaak gewoon niet aanwezig. Dit komt volgens mij door het scalen/déinterlancen. Toch wel jammer, gezien het meeste wat ik kijk SD is frown

 

Nu vraag ik me af, geeft scalen vanuit een dvd-speler of decoder een beter resultaat dan scalen met de tv zelf? En wat zijn zo beetje bluray spelers doe goed scalen? panasonic?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soms wel soms niet het hangt van de tv af en van de decoder af.

 

Een ps3, bijvoorbeeld, scaled erg goed. DVD's zien er gelikt uit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: gastje13
Dit komt volgens mij door het scalen/déinterlancen.


En dat verklaart dan ook meteen het prijsverschil tussen de diverse merken/types.
Bij de betere merken wordt er meer aandacht besteed aan de interne scaling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal de wat duurdere.

 

Maar kijk eens naar de OPPO BDP-83

 

Die is echt heel goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...