Ga naar inhoud


Telenet interaktiviteit over router en powerline lukt niet...???


yvessr

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele maanden een telenet HDrecorder en wou die (eindelijk) gisteren via een Zyxel powerline aansluiten op mijn Philips CAW7740N (wifirouter) en alzo interaktief maken... lukt me NIET...???

De Zyxels zijn korrekt verbonden en op mijn telenet recorder zie ik het door de router toegekende IP adres 192.168.1.101... maar zo werkt dat niet want ik zou in feite doorheen de router direkt het telenet adres moeten doorkrijgen...

Kan iemand me aub helpen of en hoe dit kan?... hoe moet die router gekonfigureerd worden?

Van harte dank bij voorbaat !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt enkel je digicorder verbinden via een SWITCH met de modem. Deze heb je erbij gekregen.

Je box moet een IP adres krijgen dat begint met 10.

Je router geeft nu een 192 adres waarmee de digicorder niets kan doen.

Ofwel zou je je router als switch moeten instellen dan gaat het wel maar dit hangt van je router af natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat er aan je router nog andere apparaten hangen zoals 2e PC, printer, ...

Dan heb je die router wel degelijk nodig en kan je er geen switch voor in de plaats zetten.

 

Oplossing is een switch of hub tussen je kabelmodem en je router plaatsen en de digibox ook op die switch/hub aansluiten.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @PaulCl,

... ja dat heb ik nu gedaan en het werkt natuurlijk, maar ik heb hier toch zoveel apparaten staan... mijn bedoeling was die switch weg te nemen, en een van de lanpoorten van de wifirouter te konfigureren alszijnde een switch...???

Zou dit kunnen?

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met hetzelfde probleem maar het lukt niet om het op een andere manier te doen. De poorten op je router zijn sowieso switch maar met privaat adressen 192.168.x.x

Met de standard oplossing van telenet kan je enkel 1 PC en de digibox aansluiten want je krijgt van hen maar 2 IP adressen. Je router neemt daar 1 van en vertaalt al je interne apparaten via NAT zodat het er bij telenet uitziet alsof je maar 1 PC of dergelijke hebt.

Ik heb al met VLAN geexperimenteert om toch de digibox op de router aan te sluiten maar dat lukt mij niet, misschien dat iemand anders hier alsnog een oplossing voor heeft maar ik vrees dat het niet zal werken op die manier.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen de oplossing hier gevonden maar mijn opstelling is nog iets ingewikkelder en dus kan ik ze zelf niet gebruiken maar het moet gewoon werken als je een 1 op 1 verbinding tussen router en digibox hebt. Bij mij zit daar een powerline 4-poort switch tussen daar mijn digibox + satelietontvanger + HTPC zo naar 1 poort op de router gaan.

 

Met je Philips router gaat deze oplossing NIET werken omdat hij de alternatieve firmware niet aankan. Een goede router die vlot 2dehands te koop is en die wel bruikbaar is, althans als je de goede versie hebt, is de linksys WRT54G. Toevallig staat er hier in te TeKoop eentje met de goede firmware dus als je wilt experimenteren, dit is de goede gelegenheid.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @PaulCl,

zeer interessant !... 'mijn' Philips router staat niet in het lijstje; ook niet in dat van de niet-compatibele modellen, dus ga ik hem maar effen openmaken om de chip na te checken; zou spijtig zijn want het is wel een echte n-router.

Nogmaals ... DANK je !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de router niet openmaken, als hij niet in de lijst staat, vergeet het dan maar. Flashen als je niet heel zeker bent kan je router definitief om zeep helpen.

 

BTW, als het een ADSL modem router is dan zal je zeker geen alternatieve firmware vinden, blijkbaar worden deze toestellen over het hoofd gezien door de freaks.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...