Ga naar inhoud


humax 2000 start niet meer op


Gast hartger71

Aanbevolen berichten

mijn hd ontvanger is volgens mij overleden........

als ik de powerknop achterop aanzet gebeurt er niets meer...

 

is dit de voeding die stuk is of kan het ook iets anders zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je nog garantie, (2 Jaar)

dan terug naar de verkoper

 

Anders is er maar 1 oplossing

 

meten is weten

 

ps

de stekker steekt toch in de wandcontactdoos?

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard!!!!!

 

maar het probleem wordt complexer nu...

 

ik heb nu 3 ontvangers met dat probleem...........

 

het lijkt wel dat canaldigitaal zo een sterk updatesignaal stuurt dat mijn (oude)ontvangers het niet aankunnen??

en dus doorbranden ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou dan maar eens het lichtnet gaan controleren.

Netvoedingen gaan niet kapot door update pulsen, maar wel door pulsen op het lichtnet.

 

Wanneer ergens rond je (huis)installatie de nul loshangt, ga je afhankelijk van de belasting op de onderlinge fasen lagere of hogere spanning op je Humax vaststellen.

 

Een andere oorzaak voor het defect raken kan een te hoge temeratuur, een gebrek aan ventilatie of blukseminslag (in het verleden) zijn.

 

De stekker zit toch wel in het stopcontact?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik zou dan maar eens het lichtnet gaan controleren.
Netvoedingen gaan niet kapot door update pulsen, maar wel door pulsen op het lichtnet.

Wanneer ergens rond je (huis)installatie de nul loshangt, ga je afhankelijk van de belasting op de onderlinge fasen lagere of hogere spanning op je Humax vaststellen.

Een andere oorzaak voor het defect raken kan een te hoge temeratuur, een gebrek aan ventilatie of blukseminslag (in het verleden) zijn.

De stekker zit toch wel in het stopcontact?
Ik had de ervaring dat de beveiligde stekker bakken , S`Nachts nog wel eens lagen te klepperen , En aangezien ik dat niet vertrouw trek ik S`avonds de hoofdstekker eruit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn Hummax 2000 doet ook zeer gek.

(sinds deze week)

Eerst ging het beeld iedere 30min 6 keer knipperen.

nieuwe aston cam gekocht leek even goed te gaan.

Nu als ik hem aanzet in het begin alleen maar knipperen.

 

Haalt de lol van kijken er wel uit...

 

wel vreemd dat bij de t.s 3 ontvangers het niet doen, mijn elektrotechnische achtergrond denkt ook aan een zwevende nul.

Maar dan zouden alle apparaten op standby ( niet alleen de ontvangers) doorgebrand moeten zijn.

 

vreemd,

 

Groet Peterr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Indien op dezelfde fase aangesloten, mogelijk ja, er zouden meerdere apparaten defect kunnen geraken.

 

Nog een andere mogelijkheid is het uitschakelen van een grote inductieve belasting, en de daarbij behorende tegen emk.

 

En er bestaat ook nog zoiets als toeval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet hoor, bij gebrek aan een (goede vastzittende)aansluiting in een groepenkast.

Een brakke nul in de groepenkast,onder of boven de automaat kan het in meerdere fase`s verspreiden.

En de aardlek schakelaar (en niet defect is)zal alleen aangesproken worden als er een stroom in een apparaat weglekt.

 

Ik heb in mijn carrière als "vonkenboer" wel heel wat vreemde storingen gezien met dat als oorzaak ergens in de keten.

Met bij behorende schade`s jammer genoeg.

 

groet Peterr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nee, als in gewoon geen beeld.

En een paar seconden later wel beeld.

en dat 6 keer achter elkaar.

30min pauze en het herhaald zich..

Ik vermoed cds en module checken ofzo, ik heb zo geen andere verklaring omdat de tijd interval zo precies lijkt.

Cam heeft de nieuwste software...

Begin langzaam aan de kabel te denken, het moet onderhand een "hobby" worden om sat te kijken smile

 

groet Peterr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterrr
Hallo,

Nee, als in gewoon geen beeld.
En een paar seconden later wel beeld.
en dat 6 keer achter elkaar.
30min pauze en het herhaald zich..
Ik vermoed cds en module checken ofzo, ik heb zo geen andere verklaring omdat de tijd interval zo precies lijkt.
Cam heeft de nieuwste software...
Begin langzaam aan de kabel te denken, het moet onderhand een "hobby" worden om sat te kijken smile

groet Peterr
Een astoncam dual twin met 223.00 s/w en in de ontvanger , voor de ontvanger is ook laatste firm voor, de 1,17 www.geen-reclame.tv kan je de laatste vinden. mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...