Ga naar inhoud


Vantage 8000 spontane reset


SnijdeA

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: ASS-Ware
Denk dat ik morgen maar een Seagate Pipeline HD 1 TB ga halen en die er maar in stop.
koop liever een 500 gig

Zou handig zijn als je dat toelicht.
Hoezo 500 ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
En vergeet de juiste lufter (koeler niet) mvg

Goed dat je dat zegt, ik ging er vanuit dat die er standaard in zou zitten.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
....ik ging er vanuit dat die er standaard in zou zitten.

Als je ontvanger van recente datum is, zat er in de verpakking een kleine ventilator (een Papst F512) om zelf in te bouwen.
Als je wat Duits spreekt: hier staat het hele verhaal.
Als ik het goed begrepen heb, is het inbouwen daarvan volgens de fabrikant alleen nodig als er een harde schijf ingebouwd wordt en/of als de ontvanger warmtetechnisch ongelukkig is geplaatst.

Over de grootte van de schijf: als ik het Duitse forum een beetje goed heb gevolgd, zou het kunnen dat schijven groter dan 500GB voor wat problemen kunnen zorgen. Ik heb er echter geen harde uitspraken van fabriekswege over gezien. En op 500GB staan aardig wat uurtjes kijken......!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Als je ontvanger van recente datum is, zat er in de verpakking een kleine ventilator (een Papst F512) om zelf in te bouwen.

Hmm, misschien heeft de winkel dat al gedaan, er zit namelijk geen fan in de doos.
Ik heb nog wel een stille Papst liggen, weet de maat zo even niet, maar volgens mij is dat een redelijk grote.
Eens zien aan de binnenkant zodra ik die nieuwe disk heb,

Origineel bericht van: Invertist
Als je wat Duits spreekt: hier staat het hele verhaal.

We gaan het es proberen, mijn Duits is niet geweldig :-(

Origineel bericht van: Invertist
Over de grootte van de schijf: als ik het Duitse forum een beetje goed heb gevolgd, zou het kunnen dat schijven groter dan 500GB voor wat problemen kunnen zorgen. Ik heb er echter geen harde uitspraken van fabriekswege over gezien. En op 500GB staan aardig wat uurtjes kijken......!

Hmm, moest het dan nodig zijn, dan haal ik de partitie wel weg en maak ik er 1 van 500 GB.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Als je ontvanger van recente datum is, zat er in de verpakking een kleine ventilator (een Papst F512) om zelf in te bouwen.

Hmm, misschien heeft de winkel dat al gedaan, er zit namelijk geen fan in de doos.
Ik heb nog wel een stille Papst liggen, weet de maat zo even niet, maar volgens mij is dat een redelijk grote.
Eens zien aan de binnenkant zodra ik die nieuwe disk heb.

Je kunt aan de achterkant toch zo voelen of daar geblazen wordt?

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Over de grootte van de schijf: als ik het Duitse forum een beetje goed heb gevolgd, zou het kunnen dat schijven groter dan 500GB voor wat problemen kunnen zorgen. Ik heb er echter geen harde uitspraken van fabriekswege over gezien. En op 500GB staan aardig wat uurtjes kijken......!

Hmm, moest het dan nodig zijn, dan haal ik de partitie wel weg en maak ik er 1 van 500 GB.

Toch geeft dit naar mijn idee kans op problemen:
1- als een HDD problemen geeft, zijn dat vage instabiliteitsproblemen. Je moet van goede huize komen om die aan de HDD te relateren;
2- Ik weet niet zeker of een 1000GB schijf waar de helft "vanaf is gepartitioneerd", zich exact hetzelfde gedraagt als een 500GB schijf. Jij wel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ik heb een externe disk eraan hangen (Western Digital Elements 1 Tb) en ondervind tot hiertoe geen problemen betreffende opnamen en of vastlopen.
Voor de prijs (79 €) moet je het niet laten.
De afmetingen van de fan zijn 50x50.

Dank je, maar ik heb geen zin in een externe harddisk naast of achter mijn apparatuur.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Je kunt aan de achterkant toch zo voelen of daar geblazen wordt?

Nou, ik voel wel wat warmte, maar dat kan net zo goed afkomstig zijn van de versterker waar hij op staat.

Origineel bericht van: Invertist
Toch geeft dit naar mijn idee kans op problemen:
1- als een HDD problemen geeft, zijn dat vage instabiliteitsproblemen. Je moet van goede huize komen om die aan de HDD te relateren;
2- Ik weet niet zeker of een 1000GB schijf waar de helft "vanaf is gepartitioneerd", zich exact hetzelfde gedraagt als een 500GB schijf. Jij wel?

Sja, je hebt een punt.
Okay, je hebt me overgehaald.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: ASS-Ware
Denk dat ik morgen maar een Seagate Pipeline HD 1 TB ga halen en die er maar in stop.
koop liever een 500 gig

Zou handig zijn als je dat toelicht.
Hoezo 500 ?
een 500 belast de box minder door dat het 5400toeren is , en minder warmte en de schrijfsnelheid en opslag is ook tig malen genoeg , en zoals ik al eerder zei (wat onzin gevonden werd ?) wil je iets bewaren draai het dan op een dvd . Want een hdd is aan veel storingen onderhevig. en als hij ermee ophoud is alles weg . Ik heb gewoon via scart een sony hdd-dvd rec en draai het zo door, als het bewaart moet.. Het kwaliteits verlies is minimaal. . TIp zet time shift op handmatig . gaat de bel zet je hem aan dat is de echte bedoeling. dan staat die schijf bij zappen ook niet constant te schrijven en te wissen,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
een 500 belast de box minder door dat het 5400toeren is , en minder warmte

Sorry hoor, maar wat een onzin.
Het toerental en de warmte ontwikkeling van een harddisk staan volledig los van de opslag capaciteit.

Origineel bericht van: 44piet
en de schrijfsnelheid en opslag is ook tig malen genoeg

Dat mag jij vinden, maar iemand anders denkt daar anders over.
Zeker bij HD opnames zal de harddisk sneller vol lopen.

Origineel bericht van: 44piet
Ik heb gewoon via scart een sony hdd-dvd rec en draai het zo door, als het bewaart moet.. Het kwaliteits verlies is minimaal. .

En weer een apparaat moeten kopen ? Nee dank je.

Origineel bericht van: 44piet
TIp zet time shift op handmatig . gaat de bel zet je hem aan dat is de echte bedoeling. dan staat die schijf bij zappen ook niet constant te schrijven en te wissen,

Sja, en dan kun je niet effe snel terug spoelen als je wat gemist hebt, als je bent vergeten de timeshift aan te zetten.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Je kunt aan de achterkant toch zo voelen of daar geblazen wordt?

Nou, ik voel wel wat warmte, maar dat kan net zo goed afkomstig zijn van de versterker waar hij op staat.
Dat zou ik ook maar veranderen want een versterker moet vrij staan , 1 magnetische velden 2 enorme warmte moet weg . 3 hdd`s houden niet van magnetisme en warmte . 4 de settop box ook niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Dat zou ik ook maar veranderen want een versterker moet vrij staan , 1 magnetische velden 2 enorme warmte moet weg . 3 hdd`s houden niet van magnetisme en warmte . 4 de settop box ook niet

Dan moet ik elk apparaat in huis dan maar een meter van elkaar af zetten ?
Ik ben van mening dat dit soort apparatuur is gemaakt om op elkaar te stapelen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...