Ga naar inhoud


Vantage 8000 spontane reset


SnijdeA

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Dat zou ik ook maar veranderen want een versterker moet vrij staan , 1 magnetische velden 2 enorme warmte moet weg . 3 hdd`s houden niet van magnetisme en warmte . 4 de settop box ook niet

Dan moet ik elk apparaat in huis dan maar een meter van elkaar af zetten ?
Ik ben van mening dat dit soort apparatuur is gemaakt om op elkaar te stapelen.
dan ben je niet te redden . en een meter is ook weer overdreven . Ik heb 10 apparaten op elkaar gescheiden door metalen leggers . En lees de gebruiksaanwijzing van versterkers maar eens goed door wat daar staat over plaatsing. mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
Over de grootte van de schijf: als ik het Duitse forum een beetje goed heb gevolgd, zou het kunnen dat schijven groter dan 500GB voor wat problemen kunnen zorgen. Ik heb er echter geen harde uitspraken van fabriekswege over gezien. En op 500GB staan aardig wat uurtjes kijken......!

Toevallig kreeg ik een mail van een leverancier, ze doen geen Rembours meer.
Da's makkelijk annuleren dus.
Enfin, bij een andere dan maar de Seagate Pipeline HD ST3500312CS 500 GB besteld.
Deze wordt door Vantage ondersteund en is de hier aanbevolen 500 GB.
We gaan het meemaken.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ik heb een externe disk eraan hangen (Western Digital Elements 1 Tb) en ondervind tot hiertoe geen problemen betreffende opnamen en of vastlopen.

Een externe HDD die via USB is verbonden, gedraagt zich geheel anders dan een interne die via SATA werkt, en zal in het algemeen geen problemen geven. Althans: als die werkt, werkt die meestal goed en veroorzaakt geen vage klachten zoals die interne dat kan doen.

De keuze voor een externe schijf is natuurlijk een persoonlijke:
1- ik hoef niet zo nodig weer een kastje erbij;
2- veel schijven hebben problemen met stand-by gedrag (de jouwe niet?) en aangesproken worden door een ontwakende ontvanger;
3- als het gaat om het overbrengen van bestanden: dat gaat via USB en netwerk naar de PC danwel via USB naar een extern medium heel gemakkelijk en snel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
....ik ging er vanuit dat die er standaard in zou zitten.

Als je ontvanger van recente datum is, zat er in de verpakking een kleine ventilator (een Papst F512) om zelf in te bouwen.

Ik heb een zaklamp richting de achterkant laten schijnen en als ik de ontvanger uit schakel, dan zie ik na korte tijd een ventilator tot stilstand komen.
Die zit er dus in :-)

Overigens heb ik de ontvanger even een uur aan het werk gezet, alle andere apparatuur in de buurt uit, 2 kanalen opnemen en 1 in timeshift bekijken, en hij wordt niet heet, hoogstens lauwwarm.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
een 500 belast de box minder door dat het 5400toeren is , en minder warmte

Sorry hoor, maar wat een onzin.
Het toerental en de warmte ontwikkeling van een harddisk staan volledig los van de opslag capaciteit.

Origineel bericht van: 44piet
en de schrijfsnelheid en opslag is ook tig malen genoeg

Dat mag jij vinden, maar iemand anders denkt daar anders over.
Zeker bij HD opnames zal de harddisk sneller vol lopen.

Origineel bericht van: 44piet
Ik heb gewoon via scart een sony hdd-dvd rec en draai het zo door, als het bewaart moet.. Het kwaliteits verlies is minimaal. .

En weer een apparaat moeten kopen ? Nee dank je.

Origineel bericht van: 44piet
TIp zet time shift op handmatig . gaat de bel zet je hem aan dat is de echte bedoeling. dan staat die schijf bij zappen ook niet constant te schrijven en te wissen,

Sja, en dan kun je niet effe snel terug spoelen als je wat gemist hebt, als je bent vergeten de timeshift aan te zetten.
Als je wat beter duits kan lezen , praten wij nog wel weer , Je moet niet van die eigenwijze antwoorden geven , toevallig is dit allemaal op de vantage forum site te vinden . En ik zou maar aan het idee wennen dat de officele module of aston. nodig zal zijn i.p v de multicas en dan kan je niet teveel meer gelijk doen. En voor de rest zoek het maar uit .
.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Als je wat beter duits kan lezen , praten wij nog wel weer , Je moet niet van die eigenwijze antwoorden geven

Zegt iemand die beweert dat een 500 GB harddisk de box minder belast omdat het een 5400 toeren disk is ...

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Als je wat beter duits kan lezen , praten wij nog wel weer , Je moet niet van die eigenwijze antwoorden geven

Zegt iemand die beweert dat een 500 GB harddisk de box minder belast omdat het een 5400 toeren disk is ...
maakt minder herrie en gebruikt minder stroom en belast de s/w minder , Je hebt een verkeerde instelling , jongetje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Als je wat beter duits kan lezen , praten wij nog wel weer , Je moet niet van die eigenwijze antwoorden geven

Zegt iemand die beweert dat een 500 GB harddisk de box minder belast omdat het een 5400 toeren disk is ...
maakt minder herrie en gebruikt minder stroom en belast de s/w minder , Je hebt een verkeerde instelling , jongetje

Ten eerste is een 500 GB harddisk niet per definitie 5400 rpm, dat is onzin.
500 GB harddisks zijn er in 5400 RPM, 7200 RPM en 4500 RPM en 1 TB harddisken zijn er ook in 5400 RPM en 7200 RPM.
Ten tweede zijn we hier niet om elkaar te beledigen, dus hou je "jongetje" opmerking voor je.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als newbee zeg ik: ReLaX & Chill..

Laten we niet op de Oprah-astheworldturns-satellietforum tour gaan(topic HD versus CanalDigitaal). Daar gaat men soms ook flink zeuren over dingen die mijninsziens soms onterecht zijn of bij de verkeerde persoon.

 

Maar ja laat ik nou maar niet m'n billen branden hier laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Als newbee zeg ik: ReLaX & Chill..
Laten we niet op de Ohrah-astheworldturns-satellietforum tour gaan. Daar gaat men soms ook flink zeuren over dingen die mijninsziens soms onterecht zijn of bij de verkeerde persoon.

Maar ja laat ik nou maar niet m'n billen branden hier laugh

Amen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Als je wat beter duits kan lezen , praten wij nog wel weer , Je moet niet van die eigenwijze antwoorden geven

Zegt iemand die beweert dat een 500 GB harddisk de box minder belast omdat het een 5400 toeren disk is ...
maakt minder herrie en gebruikt minder stroom en belast de s/w minder , Je hebt een verkeerde instelling , jongetje

Ten eerste is een 500 GB harddisk niet per definitie 5400 rpm, dat is onzin.
500 GB harddisks zijn er in 5400 RPM, 7200 RPM en 4500 RPM en 1 TB harddisken zijn er ook in 5400 RPM en 7200 RPM.
Ten tweede zijn we hier niet om elkaar te beledigen, dus hou je "jongetje" opmerking voor je.
,De manier waarop jij reageerd is het probleem , als ik al iets mis zou hebben dan kan dat ook op een normale manier gezegd worden , maar dat kan je van een jongetje tegenwoordig niet meer verwachten .en op de duitse forum die van vantage is raden ze de 5400 aan , en voor de rest is dit de laatste raad . En van techniek heb jij geen kaas gegeten , die rotzooi werkt niet zoals jij het wil maar zoals het kan , Koop maar een auto die 200 kan , en doe dat maar een poos , haalt hij de km`s niet lang . of een touw dat 100kg trekkracht heeft , doe dat regelmatig , zo kapot, of een zakrevolver 357 magnum jaag er elke dag 50 schoten uit , is ie in een paar weken kapot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
De manier waarop jij reageerd is het probleem , als ik al iets mis zou hebben dan kan dat ook op een normale manier gezegd worden , maar dat kan je van een jongetje tegenwoordig niet meer verwachten .en op de duitse forum die van vantage is raden ze de 5400 aan , en voor de rest is dit de laatste raad . En van techniek heb jij geen kaas gegeten , die rotzooi werkt niet zoals jij het wil maar zoals het kan , Koop maar een auto die 200 kan , en doe dat maar een poos , haalt hij de km`s niet lang . of een touw dat 100kg trekkracht heeft , doe dat regelmatig , zo kapot, of een zakrevolver 357 magnum jaag er elke dag 50 schoten uit , is ie in een paar weken kapot

Ik probeer het op een normale manier te zeggen, maar jij accepteert het niet dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Een 500 GB harddisk is niet per definitie 5400 RPM, ze zijn er ook in 7200 RPM, je kan dus niet zomaar stellen dan een 500 GB harddisk stiller is en minder warm wordt.
Daarom begrijp ik niet dat jij zegt dat je beter een 500 GB harddisk kan nemen dan een 1 TB harddisk.

Ik heb een achtergrond in de IT, al heel wat jaren, en na het bouwen van veel systemen en technische opleiding denk ik wel dat ik mezelf technisch kan noemen.
Jij mag dat anders zien, geen probleem.

Maar iemand die je niet kent en waar je de leeftijd niet van kent, zomaar jongetje noemen, dat vind ik niet aardig.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
De manier waarop jij reageerd is het probleem , als ik al iets mis zou hebben dan kan dat ook op een normale manier gezegd worden , maar dat kan je van een jongetje tegenwoordig niet meer verwachten .en op de duitse forum die van vantage is raden ze de 5400 aan , en voor de rest is dit de laatste raad . En van techniek heb jij geen kaas gegeten , die rotzooi werkt niet zoals jij het wil maar zoals het kan , Koop maar een auto die 200 kan , en doe dat maar een poos , haalt hij de km`s niet lang . of een touw dat 100kg trekkracht heeft , doe dat regelmatig , zo kapot, of een zakrevolver 357 magnum jaag er elke dag 50 schoten uit , is ie in een paar weken kapot

Ik probeer het op een normale manier te zeggen, maar jij accepteert het niet dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Een 500 GB harddisk is niet per definitie 5400 RPM, ze zijn er ook in 7200 RPM, je kan dus niet zomaar stellen dan een 500 GB harddisk stiller is en minder warm wordt.
Daarom begrijp ik niet dat jij zegt dat je beter een 500 GB harddisk kan nemen dan een 1 TB harddisk.

Ik heb een achtergrond in de IT, al heel wat jaren, en na het bouwen van veel systemen en technische opleiding denk ik wel dat ik mezelf technisch kan noemen.
Jij mag dat anders zien, geen probleem.

Maar iemand die je niet kent en waar je de leeftijd niet van kent, zomaar jongetje noemen, dat vind ik niet aardig.
Dat vind ik nou ook van jou, dus laten wij hier bij , maar een 5400 is sneller op toeren, kost minder energie en als hij sneller kan opschrijven dan nodig kan zijn is hij prima. En hoe groter de disk hoemeer index enz . em eensat box is nu een keer geen pc. Als je een externe met voeding gebruikt is dat niet zo`n groot probleem. de eerste hdd pvr box van mij had een 40 gig hdd maar er was ook nooit een probleem mee, hij kon ook alleen opnemen op een zender en dan nog een weergeven van de hdd, en handmatige timeshift dat werd toe pauze live genoemd echostar 7000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...