Ga naar inhoud


Laptop P4 met win XP erg traag


opie

Aanbevolen berichten

Tja, misschien handig om toch eens de boel vers te installeren en dan nog eens te kijken of je aanschaf wel nodig is.

Met voldoende vrije ruimte op de HD kan ie best weer ff vooruit denk ik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ga terug naar een herstelpunt voordat IE is geupdate naar versie 8.

 

IE8 is nl ene performance vreter.

 

Als dat is gelukt moet je IE uitzetten / op negeerlijst zetten bij WIN-update

 

p.s. misschien is het ook wel mogelijk IE8 dte deinstalleren, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat programma's de-installeren en op een andere partitie weer installeren.

 

De defragmentatietool van Windows wil als ik het goed heb graag 15% of meer vrije schijfruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had twee jaar geleden ook een opstarttijd van 5 minuten en haperingen bij beeld en geluid. Wat bij mij het enige was dat heeft geholpen (geen van de cleaners, defragmentaties, geheugentools, tweaks etc. heeft ook maar iets uitgehaald) is de schijf opnieuw formateren, en alles opnieuw erop zetten. Daarna was de oude PC weer supersnel zonder wat voor tool dan ook.

 

Wel alles heel goed voorbereiden want je hebt dus even helemaal niets meer dat werkt; alle data, emails, adresboeken, drivers, inlognamen, wachtwoorden opslaan op een andere schijf en software klaarzetten. Maak een aparte partitie voor alle data, emails, en adresboeken zodat je de herinstallatie in de toekomst makkelijk kan herhalen. Na twee jaar functioneert mijn PC echter nog steeds goed.

 

Om niets te vergeten zijn er op internet wel stappenplannen voor herinstallatie te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dank voor alle reakties! Ik ben overtuigd, ik ga hem helemaal opnieuw formateren en alles er weer nieuw opzetten.

Alle data ga ik ff overzetten op m'n PC. Zal wel weer wat tijd in gaan zitten, b.v. alle updates.

Maar ik ga ervoor!

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...