Ga naar inhoud


Sat TV streamen naar Internet


Janneman

Aanbevolen berichten

Dag allen,

 

Voor mijn broer die in het buitenland woont (Azie), ben ik al enige tijd op zoek naar een manier om een tv signaal over te zetten naar een internet signaal (ahum...).

 

nu kom ik wel iets tegen als een UTV Hubb, waarmee je zelfs via internet een ontvanger kunt bedienen via een web interface, zodat je zelfs ook nog kunt zappen.

 

Heeft iemand ervaring met een dergelijk idee, zonder dat het al te technisch wordt?

 

Alvast dank voor de reacties!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft iemand die slingbox al eens geprobeerd? Ik heb een 4/1 adsl lijn en zou dus theoretisch voldoende moeten zijn.

 

Vrouw en ik reizen nogal veel, en vaak onafhankelijk van elkaar, en het zou wel lekker zijn als in die vele eenzame avonden per jaar we i.p.v. een boek of hangen in de bar v/h hotel een filmpje kunnen pakken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weleens een slingbox gezien en dat werkte uitstekend over 1mbit upload.

 

Met alleen een dreambox en het programma restream of dreamstream op een PC die altijd aanstaat kom je ook al een heel eind.

 

Maar het gemakkelijkste is een dreambox en een slingbox. Kun je met web interface van de dreambox makkelijk zappen en de slingbox zorgt ervoor dat je gemakkelijk op afstand mee kan kijken.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Heb weleens een slingbox gezien en dat werkte uitstekend over 1mbit upload.

Met alleen een dreambox en het programma restream of dreamstream op een PC die altijd aanstaat kom je ook al een heel eind.

Maar het gemakkelijkste is een dreambox en een slingbox. Kun je met web interface van de dreambox makkelijk zappen en de slingbox zorgt ervoor dat je gemakkelijk op afstand mee kan kijken.


Omdat die dingen zo goedkoop zijn probeer ik er denk ik eentje. Gewoon verkrijgbaar bij de grotere electro/sat shops?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Wat is dat anders dan met de webinterface van de dreambox zelf?


De slingbox beperkt de upload door de hoeveelheid data te beperken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...