Ga naar inhoud


[DM800HD] upscaling bij DM800 in combinatie met philips 42pfl8404


tjerkpolle

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

ik heb een probleem met mijn DM800 en de philips 8404. Volgens mij wordt het signaal geupscaled naar 720p door de dreambox?

Ik vind mijn beeld namelijk erg 'kartelig' soms. Je kunt echt soms de pixels tellen. Ook rechte lijnen zien er soms uit als 'trappetjes' als jullie begrijpen wat ik bedoel. Je kunt dit bijvoorbeeld mooi zien bij logo's van zenders, bijv. de 6 van sbs is echt niet mooi rond.

 

Wat doe ik fout of wat is hier aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke image en welke versie heb je erop staan?

Hoe heb je je beeldinstellingen staan op je TV en Dreambox?

Waarom denk je dat de DM800 720p upscaled naar je TV en dat je daarom last hebt van aliasing/kartelvorming

 

Kortom, vertel eens wat je doet en waarom je denkt dat er iets fout is. Daarna kunnen wij je wel assisteren of je gedachtegang klopt of niet. Dit is klinkklare onzin omdat het aan alles kan liggen, je tv kan ook flut zijn...

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat ga ik nakijken en post ik hier hog.

 

Ik heb naar mijn mening geen flut tv (philips 42 pfl 8404).

Ik denk dat de dreambox 'm upscaled omdat als ik bij de tv op info druk hij 720p aangeeft. Dit terwijl ik gewoon naar sbs6 of rtl4 kijk? Die zenden toch niet uit op 720 maar op 576p?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan best van de Autoresolution plugin gebruikt maakt.

Kwestie dat er niet één uitgangsresolutie is, maar alles steeds in de resolutie blijft waarin het uitgezonden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste images (en daarmee indirect bedoeld nieuwste driver updates) wordt het niet meer noodzakelijk geacht, autoresolution plugin te gebruiken. Vandaar dat ik hiernaar vraag.

 

Ik zou dus maar een recente image erop gooien, je instellingen op 1080i zetten, je tv instellingen nog eens nakijken en dan nog eens posten wat je bevindingen zijn

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
De nieuwste images (en daarmee indirect bedoeld nieuwste driver updates) wordt het niet meer noodzakelijk geacht, autoresolution plugin te gebruiken. Vandaar dat ik hiernaar vraag.

Ik zou dus maar een recente image erop gooien, je instellingen op 1080i zetten, je tv instellingen nog eens nakijken en dan nog eens posten wat je bevindingen zijn



Zéér wijze taal ..... waarom al die poespas, en mogelijkheden om meer kwaad dan goed te doen

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Zéér wijze taal ..... waarom al die poespas, en mogelijkheden om meer kwaad dan goed te doen

Omdat ik niet wist dat het in de nieuwste images niet meer nodig was, natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: skippie1770
Zéér wijze taal ..... waarom al die poespas, en mogelijkheden om meer kwaad dan goed te doen

Omdat ik niet wist dat het in de nieuwste images niet meer nodig was, natuurlijk.


met poespas bedoelde ik de autoresolution plugin wink

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: skippie1770
Zéér wijze taal ..... waarom al die poespas, en mogelijkheden om meer kwaad dan goed te doen

Omdat ik niet wist dat het in de nieuwste images niet meer nodig was, natuurlijk.


met poespas bedoelde ik de autoresolution plugin wink

Dat had ik wel begrepen, ik had die autoresolution plugin voorgesteld, wist niet dat de nieuwste images dat niet meer zouden nodig hebben om goed beeld te geven op LCD's en dergelijke.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
De nieuwste images (en daarmee indirect bedoeld nieuwste driver updates) wordt het niet meer noodzakelijk geacht, autoresolution plugin te gebruiken. Vandaar dat ik hiernaar vraag.

Ik zou dus maar een recente image erop gooien, je instellingen op 1080i zetten, je tv instellingen nog eens nakijken en dan nog eens posten wat je bevindingen zijn




Dan leg eens uit dan hoe je tv naar de goede resolutie moet schakelen zonder autoresolutie plugin?

Zo zet je alles op 1080i ook sd uitzendingen en dat word er niet mooier op.

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik zie iets merkwaardigs......

Als ik een standaard SD signaal van bv een ned1, of rtl ziet dat er op de scart via RGB retestrak uit.

Ga ik het zelfde kanaal bekijken middels de DVI-HDMI poort op de DM 800 zie ik dat het lann niet meer zo scherp is, en worden de kleuren minder. Kan dit misschien opgelost worden door in de image een soort van functie in de bouwen om alles wat SD te laten zien op 576I, en alles wat hoger is te laten zien in de juiste waarden?

 

Greetringzzzz...Leon Kok

 

DM800 DM600 DM500 en panasonic 42pz800 plasma

 

 

DM500C DM600C DM800CHD Newcs/CCcam/ Panasonic 42PZ800 Full HD Plasma

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk kan dat, met de autoresolution plugin.

Maar ik zou toch in de eerste plaats twijfelen aan de instellingen van de tv, want een door de box ge-upscaled sd uitzending moet er toch echt prima uitzien.

 

En daarbij, kleuren veranderen niet door upscalen. Dus als de kleuren anders zijn dan op de scart ingang, ligt dat echt niet aan het upscalen.

 

Bedenk wel dat de instellingen op de tv vaak per ingang gedaan moeten worden.

Dus je hebt wellicht de scart ingang ooit perfect naar je smaak ingesteld, datzelfde zal je nu ook moeten doen voor de hdmi ingang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hdmi ingang instellingen staan echt optimaal.....

ik kan hier dus niks aan veranderen dat het beeld er net zo uit gaat zien als op rgb. Ik ga de plugin eens testen.

Thanks voor de tip.....

het resultaat zal ik ook in dit onderwerp melden

 

Greetingzzz..Leon!

DM500C DM600C DM800CHD Newcs/CCcam/ Panasonic 42PZ800 Full HD Plasma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tjerkpolle
Ok, dat ga ik nakijken en post ik hier hog.

Ik heb naar mijn mening geen flut tv (philips 42 pfl 8404).
Ik denk dat de dreambox 'm upscaled omdat als ik bij de tv op info druk hij 720p aangeeft. Dit terwijl ik gewoon naar sbs6 of rtl4 kijk? Die zenden toch niet uit op 720 maar op 576p?




Gewoon de autoresolutie plugin gaan gebruiken, en goed instellen, je modus onder audio/video
Zal nu wel op 720p staan, en dan blijft dus alles 720p
sbs6,rtl4 enz word in 576i uitgezonden(sd), vandaar dat je tv zonder de autoresolutie plugin niet overschakeld naar de goede resolutie. (zie instelling autoresolutie)

En het verhaal dat je deze plugin niet meer nodig zou hebben vanwege nieuwste software/drivers
is onzin, dat er gewerkt word aan een correcte werking van de deinterlacer is een heel ander verhaal.

post-22895-1318260516,5811_thumb.jpg

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nsr


Gewoon de autoresolutie plugin gaan gebruiken, en goed instellen, je modus onder audio/video
Zal nu wel op 720p staan, en dan blijft dus alles 720p
sbs6,rtl4 enz word in 576i uitgezonden(sd), vandaar dat je tv zonder de autoresolutie plugin niet overschakeld naar de goede resolutie. (zie instelling autoresolutie)

En het verhaal dat je deze plugin niet meer nodig zou hebben vanwege nieuwste software/drivers
is onzin, dat er gewerkt word aan een correcte werking van de deinterlacer is een heel ander verhaal.


Hoi, ik heb nog niet zo lang een HD800 en wat me als eerste op viel was het toch veel betere SD beeld dan mijn HD600 heeft op mijn TV, echter na de laatste update OpenPLI met de nieuweste drivers was dit niet meer zo, niet echt helemaal slecht maar toch.

Ik heb nu de instellingen zoals jij die hier laat zien er instaan (standaard in A/V op 720P dit terwijl er een HD TV aanhangt) en ik moet zeggen eerste indruk het zelfde als voor de driver update.

Twee vragen:

het schakelen tussen zenders waar ook de resolutie wijzigde dan knippert het beeld een keer, dit zal wel niet anders kunnen ?

Bij de SD zenders is mijn info balk breder dan normaal heb jij dat ook?

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...