Ga naar inhoud


[DM800HD] upscaling bij DM800 in combinatie met philips 42pfl8404


tjerkpolle

Aanbevolen berichten

Dat het beeld dan knippert is heel normaal, dat doet je tv die schakeld naar de juiste resolutie

 

Die breede balk zou je op kunnen lossen door bij Audio/video settings: toon 4:3 materiaal en toon 16:9 materiaal op alleen schalen te zetten, dan scaled wel je dreambox in plaats van de tv, maar dan heb je geen last meer van die brede balk, die balk word nameleijk breed omdat je tv wil gaan scalen, door dit de tv te laten doen is eigenlijk wel beter.

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je hebt een philips... zet al je digitale optie's eens uit en configureer je tv eens met de video fijn instellingen van de dreambox, of heb je dat al gedaan?

 

philips lcdtv hebben namelijk de neiging om het beeld beter te maken dan het werkelijk is... met als gevolg blokjes, korrels, etc

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nsr
Dat het beeld dan knippert is heel normaal, dat doet je tv die schakeld naar de juiste resolutie

Die breede balk zou je op kunnen lossen door bij Audio/video settings: toon 4:3 materiaal en toon 16:9 materiaal op alleen schalen te zetten, dan scaled wel je dreambox in plaats van de tv, maar dan heb je geen last meer van die brede balk, die balk word nameleijk breed omdat je tv wil gaan scalen, door dit de tv te laten doen is eigenlijk wel beter.


Deze staat al zo, zoals gezegd is het balk formaat op HD zenders zowel 720p als 1080i/p wel goed.

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denbosch
bij mij kan ik de hd interlace mode niet op 1080 zetten.
deze mogelijkheid zit er niet tussen



Een keer je box rebooten dan staat het er weer tussen...herstart enigma2 is al genoeg.

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bij bij mij staat de hd interlace mode 1080 er niet tussen.... een reboot helpt niet.

Maar als ik deze optie op default laat staan schakelt de tv wel om naar 1080 om. Maat ik zie nog steeds verschil tussen de RGB en HDMI.

SD signaal wordt nu wel in 576i omgezet, maar de RGB blijft er scherper uitzien...... zeker als ik de DM600 naast de DM800 zet en de 600 op RGB en de 800 op HDMI bekijk.

 

tot zover even.. ik hoop dat er nog wat tips volgen!

 

Leon!

DM500C DM600C DM800CHD Newcs/CCcam/ Panasonic 42PZ800 Full HD Plasma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let even op dat bij deze Philips de beeld en geluid instellingen per ingang afgesteld kunnen worden. Ben er zelf ook wel eens ingetuind dat b.v. het SD beeld per scart er veel 'mooier' uitzag dan per HDMI. Heb de hele boel afgeregeld en gecallibreerd middels testmateriaal. Kleur, contrast, verscherping, etc. Pas dan weet je wat al die 'beeldverbeteraars' zijn en doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ook bij bij mij staat de hd interlace mode 1080 er niet tussen.... een reboot helpt niet.

 

 

Dan zal onder audio/video de modus al op 1080i staan, dan is het heel normaal dat je in de plugin autoresolutie >HD Interlace Mode< Default ziet staan.

hij schakeld nu toch ook naar 1080i als je op een zender met deze resolutie komt, is toch prima!

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders even de plugin video enhancement downloaden, die staat na de install onder de optie systeem waar ook audio/video staat, daar komt dan video enhancement/videoverbetering Instellingen bij te staan.

 

Zet daar de Scaler Sharpness maar eens wat hoger, dan worden de sd zenders veel scherper/helderder.

post-22895-1318260518,0119_thumb.jpg

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderators: kan iemand mijn bovenstaande bericht verwijderen? Dank u.

 

Ben zelf niet in het bezit van de zelfde Philips TV maar misschien dat je hier iets aan hebt. Na van alles geprobeerd te hebben en maar niet tevreden te zijn heb ik sinds kort mijn TV instellingen naar hand van een lijst die ik ergens op internet aantrof ingesteld, wat een enorm verschil maakte. Het betreft hier een lijst van de 9000 serie maar misschien kun je er ook iets mee?

 

Contrast: 76 (ja zo laag, stond standaard op 95)

 

Helderheid: 50

 

Kleur: 50

 

Scherpte: 0 (door de PC modus heeft dit minder effect dus experimenteer, staat hier nu op 6)

 

Ruisreductie: Uit

 

Tint: Gewenst 

 

Gewenste tint: White point red: 114, White point green: 89, White point blue: 57, Red black level offset: 8, Green black level offset: 8

Perfect Pixel (beeld verbeteraars): alles uit, behalve dynamische achtergrond op: Optimaal beeld

 

PC modus: Aan (sla deze niet over! misschien even wennen maar dit komt met name de kwaliteit van SD uitzendingen ten goede, wel moet je hierna waarschijnlijk even op je TV van formaat switchen naar 'Breedbeeld' voor een correcte weergave)

 

Heb op de DB in 'Video enhacement settings' de Scaler sharpness op 20 gezet en de rest op default gelaten.

 

Even iets heel anders, ben ik de enige met een Philips TV die last heeft van een soort ruis die alleen verschijnt op sommige HD beelden op specifieke plaatsen van het beeld? Met specifiek moet je denken aan bijvoorbeeld alleen op een gezicht, of een kledingstuk van een specifiek persoon. Op ZDF HD op Astra 19.2 laten ze constant een promo filmpje zien waarbij ik het altijd op de zelfde momenten zie op sommige gezichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tjerkpolle
ok super! Heb op de philips inderdaad een hele hoop beeldverbeteraars aan staan en deze tips ga ik proberen! Bedankt voor de tips!


zoals al een paar keer eerder aangegeven, zet alle beeldverbeteraars om te beginnen maar eens op nul (0)!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bedankt Snoopy voor de tip van het instellen per ingang! Daar had ik niet aan gedacht...

 

Heb je ook advies wat voor testmateriaal ik kan gebruiken om precies af te regelen? Ik heb een 40PFL9704/DM800.

 

Met vriendelijke groet.

 

 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...