Ga naar inhoud


Zekering werkte maar half - hoe kan dat?


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb hier een groep met wat dingen erop zoals lamp, wandcontactdoos etc. Maar op deze groep zat ook 1 v/d airco's.

 

Nu deed alles het behalve deze airco. Ook bij meten van de zekering gaf hij aan dat deze stroom doorliet vloeien. Na vervangen van de zekering werkte ook de airco weer.

 

Nu ben ik geen electricien maar ik vraag me af hoe het kan dat de een het wel doet en de ander het niet. Ik kan me ergens voorstellen dat hij niet 'genoeg' stroom meer doorliet?

 

Het is puur interesse het is inmiddels vervangen etc. maar ik vind het nogal... apart smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer de airco een 3-fasen voeding heeft, en een van de zekeringen is defect, zal de airco niet werken, en meet je toch spanning aan beide zijden van de zekering.

Echter de spanning die je aan de achterkant van de zekering meet is afkomstig van de beide ander fasen.

 

Daarom moet je altijd de spanning meten tussen de fasen onderling (380 Volt, en niet alleen de spanning tussen de nul en de fase.

 

In het geval dat het een een-fase airco is, kan het zijn, dat door het wegnemen van de voedingsspanning, en het opnieuw opstarten, je een beveiliging hebt ge-reset.

 

Tenslotte is het ook nog mogelijk, dat je met een hoog-ohmig meetinstrument hebt gemegten, waardoor het lijkt, alsof de zekering nog heel is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is hij gewoon 220V?

 

Ik heb zover ik weet maar 1 380V groep en die is voor mijn heater.

-----------

 

Edit: Je hebt gelijk... de zekeringen zijn onderling doorverbonden - en 1tje werkte dus niet meer.

 

Thx, het is nu erg logisch ineens ja... sukkel ikke smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...