Ga naar inhoud


Dagelijkse firmware updates


Jap

Aanbevolen berichten

Ik vind ook, dat men 2 zaken door elkaar haalt.

Zelf heb ik 2 Azboxen en een dreambox 7000 en deze werken prima voor mij, doen wat ik wil, alleen kan ik er nog steeds geen ¨eieren¨ mee bakken en dat is wat sommige bezitters steeds maar willen (en afdwingen) naar de fabrikant.

 

Als men alle funktie´s voor 100% werkend wil hebben moet men realiseren, dat dit mede tot stand komt door mede bezitters van de Azbox. Er is tot op heden geen enkele mediaspeler, die voor 100% goed werkt, altijd zijn er weer die nog meer mogelijkheden vragen of de nodige codexen die voor problemen zullen zorgen.

 

Inderdaad als men een eenvoudige philips koopt werkt de epg etc voor 100%, maar dan zijn er niet de eventuele mogelijkheden, die een Azbox misschien (nog beter) in de toekomst zal kunnen leveren.

 

Al met al wees eens tevreden met wat je hebt en leuk als hobbymatig er in de toekomst er wat bij komt.

 

Wat erg veel kan bijdragen, als men eens aangeeft wat bij sommige wel goed werkt en ook met welke FW men werkt etc.

Nu zie je alleen maar klagers en helaas te weinig gebruikers, die wel positief zijn of wellicht een configuratie hebben, welke wel bij hun goed werkt.

 

vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel blijkbaar voldoet hij volgens jou, maar voor mij nog niet. Ik heb die box moeten wegnemen omdat mijn vrouw die anders door het venster ging kieperen. Enige wat ik verlangde was een box die in zijn functionaliteiten gewoon werkt. Ik blijf er bij dat iets grondig scheelt bij het ontwikkelingsproces van die firmware. Het is niet normaal als ze één iets fixen, dat ze daarbij iets anders terug kapot maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ook mee eens het ene is gefixt en het andere is weer aan diggelen zo blijf je aan de gang en inderdaad gewoon sat kijken gaat goed maar nogmaals dat komt meer door het team van MultiCAS als die gasjes van Opensat want die bakken er niks van ik vraag mij af of hun er wel verstand van hebben ( ja meer dan mij mag ik aannemen) maar goed ieder doet wat hij wil maar als het zo door gaat is de Azbox er volgend jaar niet meer.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Wel blijkbaar voldoet hij volgens jou, maar voor mij nog niet. Ik heb die box moeten wegnemen omdat mijn vrouw die anders door het venster ging kieperen. Enige wat ik verlangde was een box die in zijn functionaliteiten gewoon werkt. Ik blijf er bij dat iets grondig scheelt bij het ontwikkelingsproces van die firmware. Het is niet normaal als ze één iets fixen, dat ze daarbij iets anders terug kapot maken.


Box werkt gewoon goed met de laatste multicas versies en een juiste priocaid.
Ok zappen is niet zo snel als met E1 maar binnen de 2 sec toch wel.
Opnemen gaat goed no problem.

Enigste problemen die er zijn is op multimedia gebied eventueel.

Dus voor normaal kijken werkt het gewoon 100%, multimedia zit op enkele mkv en dts ( via netwerk) nog wel wat hikjes ( maar daar is voor de echte hobyist ook wel wat te halen )laten we zeggen 75%.

Gebruik gewoon de 0.9.4348 en de laatste multicas 1.62D-a03en Azbox edit 0.9.2880C.
Geen problemen hiero

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon gebruik 100% vind ik wat overdreven, want ik moet nog wrl eens resetten. En wat betreft multimedia, er zijn nogal wat mensen die problemen hebben met DVD content. ISO werkt wel, masr uitgepakt niet. Maar die mensen krijgen steeds te horen dat ze wat fout doen, terwijl het toch echt in de box zit. Of het nu komt omdat de factory reset niet alles rest, of dat er ergens een bitje blijft hangen doet er niet toe. Ik kan je garanderen, ik doe niks fout en meer dan de helft van m'n DVD's doet het niet en ik word een beetje ziek van elke keer moeten reseten als ik weer eens een DVD probeer.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met gewoon gebruik bedoel ik normaal sat-tv kijken ( via CS en interne CCcam server ).

Daar hoef ik nooit en te nimmer de Azbox te resetten dat werkt gewoon 100% ( en meer;) )zaptijden gemiddeld 2 sec.

 

Die dvd iso geeft het vaakst problemen als het custimized isoos zijn ( ik download gemiddeld 2 films per maand maar dan altijd de mkv's en die werken gewoon als ik ze op de hdd zet zelfs de ntsc versies ).

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij draait het ook prima voor wat ik er van verwacht:

 

- TV kijken via sat (mix van draaibaar en 8 vaste LNB's);

- TV kijken via kabel of Digitenne;

- Programma's opnemen en afspelen;

- Interne shares;

- Radio luisteren via sat of internet;

- Youtube kijken;

- DVD's kijken via het netwerk;

- HD kijken via het netwerk.

 

 

Zappen mag van mij altijd sneller, maar het is veel beter dan het is geweest.

Het ontbreken van EPG zoals die via Rytec op de Dreambox beschikbaar is, vind ik een veel groter gemis! Gek genoeg hoor ik daar niet zoveel commentaar op.

 

Een met de Dreambox opgenomen programma wordt niet altijd afgespeeld, maar dat vind ik geen probleem. Andere (gedownloade) films kan ik eigenlijk vrijwel altijd gewoon afspelen, gaat lekker via Component Video vanaf de AZbox naar m'n beamer.

 

Eigenlijk gewoon een hele toffe bak, die HD+.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die hogere eisen stellen dan ik, maar ik neem de af en toe opduikende onvolkomenheden voor lief. Dat komt omdat het voor mij hobby is en geen obsessie.

 

Ik zit ook niet te zeiken dat een HDMI kabel van €100 beter is dan eentje van €5. Dat is ook het leuke aan de AZbox: een hoop lol voor weinig geld.

Kwaliteit? Zeer goed in mijn beleving. Heb ik een rose bril? Nee, ik ben gewoon zeer tevreden met het apparaat.

 

Als er een nieuwe FW uitkomt gaat die er zo snel mogelijk op. Soms merk ik geen verschil, dan is er kenneloijk iets gewijzigd wat ik niet gebruik.

Meestal merk ik dat er weer iets is verbeterd, of dat er iets nieuws is bijgekomen, IPTV bijvoorbeeld. Daar heb ik tot nu toe niets mee gedaan, maar dat schijnt ook interessant te zijn.

Komt nog wel een keer. smile

 

Maar het gaat hier over Firmware dacht ik. Laat maar komen dus, een nieuwe is altijd welkom!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde is Epg is een tijdje, ook met de voorlaatste FW redelijk goed gegaan.

Daarom denk ik dat het probleem, bij de afgifte Epg (Canaal digitaal) ligt en niet bij de AZbox zelf. Dus schelden op de Azbox is, denk ik, niet terecht. Het kan niet zo zijn, dat eerst alles goed is en dan weer niet, kan dan niet aan de FW liggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al een plugin in ontwikkeling voor rytec EPG cool

De plugin heeft alleen nog een probleempje met nederlandse EPG, alles is een uur te laat. Maar hier heb zelf al een workaround voor gemaakt.

Deze plugin gebruik ik op mijn azbox en werkt vrij goed, alleen de EPG van de azbox na 4348 zelf werkt nog lekker.

 

http://sourceforge.net/projects/azopen/

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Wat werkt er niet dan wees eens duidelijk. Jullie roepen dat iets niet werkt maar vertellen er niet bij wat. Vermeld dit eens dan kunnen we jullie helpen.

Greetz


Ben benieuwd of je helpen kan.
- Opnemen lukt soms wel, maar ook vaak niet. Dit is voor mij een heel groot minpunt
- EPG werkt niet. Soms staat er iets, vaak niets. Als er dan info staat, en je roept detail informatie staat het er een fraktie van een seconde en daarna is het weg, en komt het ook niet meer terug. Ik geloof er niks van dat dit aan Canal Digitaal zou liggen. Je hoort er mensen met een andere ontvanger niet over.
- Media speler werkt me te vaak niet. Afspelen van DVD's inclusief het menu is van begin af aan al ellende, en als het al werkt ontzettend traag
- Waardeloze fan oplossing in de premium+, dit kan gewoon echt niet voor zo'n product

Verder moet ik zeggen dat Multicas echt super draait. Ook HD content afspelen werkt eigenlijk bijna altijd, en ziet er super uit. Ook het basis tv kijken werkt prima, al is het zappen inderdaad aan de trage kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: p0ske

Ben benieuwd of je helpen kan.
- Opnemen lukt soms wel, maar ook vaak niet. Dit is voor mij een heel groot minpunt
- EPG werkt niet. Soms staat er iets, vaak niets. Als er dan info staat, en je roept detail informatie staat het er een fraktie van een seconde en daarna is het weg, en komt het ook niet meer terug. Ik geloof er niks van dat dit aan Canal Digitaal zou liggen. Je hoort er mensen met een andere ontvanger niet over.
- Media speler werkt me te vaak niet. Afspelen van DVD's inclusief het menu is van begin af aan al ellende, en als het al werkt ontzettend traag
- Waardeloze fan oplossing in de premium+, dit kan gewoon echt niet voor zo'n product

Verder moet ik zeggen dat Multicas echt super draait. Ook HD content afspelen werkt eigenlijk bijna altijd, en ziet er super uit. Ook het basis tv kijken werkt prima, al is het zappen inderdaad aan de trage kant.

Hallo,

- Wat werkt er precies met opnemen niet dan ga ik dit eens testen.
- EPG is inderdaad bekend en de laatst werkende firmware is: 4348. Je kan natuurlijk ook de XML import gebruiken.
- Kan je mij een bestandgeven wat niet werkt? Dan kan ik dat hier ook eens testen.
- Fan maakt in de Plus inderdaad na mijn mening ook te veel geluid. Ik heb er een Noiseblocker 11dB ingestopt en heb er geen last meer van.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

XML import heeft dezelfde problemen als de gewone EPG.

Na een reboot heb je wel EPG informatie, maar na een tijd verdwijnt het gedeeeltelijk of alles weer. Opnieuw de XML import uitvoeren helpt meestal niet en werkt meestal ook niet als de azbox uit standby komt.

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opzich wel tevreden met mijn azbox.

De azbox geeft een goed beeld en het afspelen van film werkt voor mij vrij goed.

Storend is inderdaad de EPG en de trage harddisk aansturing. Ik had het liefste o.a. mijn film bestanden op de azbox gezet.

Maar het kopieeren van de bestanden duurt gewoon te lang. Daarom staan deze bestanden op mijn mijn linux server en bekijk de films via een NFS share.

 

Er zitten wat onhandigheden in zoals:

- EPG informatie nog laten zien van programma's die al afgelopen zijn.

- Als je de EPG lijst een programma selecteert, dat de azbox dan standaard wil opnemen. Je moet eerst kiezen voor bekijken.

- Als een reserving maakt voor een opnamen en je vult een titel is dan is deze weer verdwenen na 1 opname.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik was in het begin een beetje sceptisch, maar nu draait hij perfect hier.

Ik las iets over een prio lijst waar kan ik die vinden en waar plaatsen, misschien dat hij dan nog sneller zapt.

Verder uitstekend beeld, als ik sport 1 vergelijk sd en hd dan is het dag en nacht verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...