Ga naar inhoud


[DM800HD] Melding "Sid not found in pat"


Marc put

Aanbevolen berichten

Na maanden geen problemen te hebben met mijn HD800 stel ik sinds vanmorgen vast dat ik bij het zappen de melding krijg - Sid nog found in pat - afstemmen mislukt. Ik stel vast dat ik een wispelturige ontvangst heb op alle satposities. Bv van 85% naar 50% en vervolgens naar 0%, met als gevolg dat het beeld constant wegvalt of hapert. Ik heb al tevergeefs geprobeerd eens een andere settingslijst te gebruiken. Ik vermoed dat mijn LNB stuk is. Gezien mijn draaibare opstelling lastig geplaatst staat wou ik eerst mijn probleem hier naar voor schuiven. Herkent iemand dit probleem ?

Groeten Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, het heeft hier ook flink gewaaid.

Maar dan denk ik niet dat het ontvangst van bv 85 % naar 0 % gaat om daarna weer naar 85 % ontvangst te hebben. Bij een verwaaide schotel mag ik veronderstellen dat het (slechte) ontvangst stabiel blijft of heb ik het verkeerd ?

Ook heb ik via de rotorfijnafstelling al wat zitten spelen. Ga ik hier naar links of rechts dan verbetert het signaal niet. Ik veronderstel dat ik hiermee kan afleiden dat de schotel behoorlijk afgesteld staat (bv bij "één" springt hij soms naar 14dB).

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het zelfde probleem met de 800hd

heb niks veranderd aan de schotel en er een 8000 achter nu

en heb het probleem nu niet meer denk dat het aan de 800hd licht zoek maar eens op google 9 van de tien die het probleem heeft heeft ook een 800hd groetjes humana

soms heb je beeld soms niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar een dagje verlof genomen om de boel na te kijken. Vanmorgen alles nog eens nagezien met als resultaat dat ik nog steeds constante haperingen had. Vervolgens met Dreambox en klein tv op het dak. De vervelende wind maakte het niet gemakkelijker op. Ik sloot de boel aan onder de schotel zonder iets te wijzigen en merkte dat de haperingen niet meer voorkwamen. Verrek zeg. Ik heb voor alle zekerheid toch maar de 7 jaar LNB vervangen door een nieuw exemplaar en weer beneden met de boel want het begon te regenen. Ben nu een uurtje aan het kijken zonder haperingen. Ik vermoed nu dat het probleem zich opgelost heeft door de Dreambox een tijdje van de stroom te halen. Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...