Ga naar inhoud


Ontvangst Al Mehwer via Nilesat.


Euro

Aanbevolen berichten

Nieuwe zenderlijsten voor de Maxxen en CTechs heb ik half november gemaakt. Sindsdien is op de Nilesat niets veranderd bij mijn weten. Kan momenteel niet checken hoe de ontvangst is want vrouw en dochter kijken naar NCIS en daarna House op de Astra. Half elf/elf uur afgelopen, daarna weet ik meer... smile

Dreambox-tuners schijnen iets minder gevoelig te zijn, kun je mogelijk vergelijken met de Max 2100 tuner waar ik de lijsten mee gemaakt heb.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: minplus
Dreambox-tuners schijnen iets minder gevoelig te zijn, kun je mogelijk vergelijken met de Max 2100 tuner waar ik de lijsten mee gemaakt heb.


Dreambox-tuners bestaan niet maar ik weet wat je bedoelt.
Een van de betere tuners schijnt de Sharp te zijn maar vraag me niet welk type want ook daar zijn weer verschillende van.
Volgens mij zit in Dreambox Alps of Philips tuners of ze nog meer merken gebruiken weet ik niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel vlekkeloze ontvangst van die 130 zenders op de Max 220, behalve lichte blokvorming op transponder 11900V. Op de Max 2100 blokvorming op transponder 12054V en geen ontvangst op de freq. 11900V, de rest normale ontvangst. Bij het inladen moet de ontvangst dus iets beter geweest zijn dan nu.

 

Ik meen me te herinneren dat de 220 idd. een Sharp-tuner heeft Aart, maar ik kan me vergissen.

Maar ontvangst van de meeste verticalen wil hier dus prima met een 90cm gregorian en een oudere Inverto-LNB.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook goed ontvangst. Vergeleken met de oude dreambox 7020 en met de dreambox 8000 van nu wel een wereld van verschil.

De azbox moet ook een gevoelige tuner hebben als het goed is en die is ook niet zo prijzig.

 

Hierbij screenshot van rotana vert en showtime hor en gearone hor

 

Die hor heb ik met mijn oude dreambox nog nooit ontvangen.

De schotel is een draaibaar systeem met mostecq 2100 en triax 110

post-45739-1318260533,0916_thumb.jpg

post-45739-1318260533,1178_thumb.jpg

post-45739-1318260533,1425_thumb.jpg

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

geweldig om naar deze mooie screenshots te kijken...ik ben echt onder de indruk...lool

 

nee maar het is geweldig hoor...echt mooi werk...

nou ik word zo alleen maar gefrustreerd, want aan de opstelling valt niets te veranderen...het ligt misschien toch aan de omgeving waar ik woon...buren van mij hebben piratenzender en kan best zo zijn dat die de zwakke signalen van Nilesat verstoren...dus veel ruis ofzo..

 

ik weet het anders niet meer...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Greg schijn je er circa 10% diameter bij te mogen tellen. Kom ik op een meter uit. Dat betekent dat jij hem met je Triax van 110 cm beter zou moeten kunnen ontvangen (mits je 1 LNB gebruikt en hem exact uitgericht hebt).

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

We haken een beetje af van het onderwerp.

 

Mijn vraag is, of er iemand in omgeving Alkmaar Noord-Holland ontvangst heeft op deze zender??

En niet met een behoorlijk grote schotel van 1,80m.

 

Graag reactie's!

 

Gr. €

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gregorian is niet in elke situatie beter. Hoe zit het:

 

Bij een offset 'kijkt' de LNB richting schotel. Een LNB heeft een afnemende gevoeligheid naar de rand van de schotel, en voorbij de rand pakt de LNB ook nog signaal op. Als je de schotel voor een muur hangt, pakt de LNB ook ruis van de muur op.

 

Bij een gregorian valt de spillover van de LNB richting heelal, en daar komt veel minder ruis vandaan. Daarom presteert de gregorian beter.

 

Als een gewone offset-schotel op het dak staat, zonder muur erachter, valt de spillover van de LNB ook richting heelal en ook de koelte in. Dan zal je niet veel verschil merken.

 

Zelf merkte ik wel een groot verschil met het verplaatsen van de schotel van balkon naar dak op Nilesat. Mehwer heb ik in Amsterdam wel ooit in de lijst gekregen, maar is nu niet te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beste allen,

 

Sinds kort (24-02-'10) zit Al Mehwer ook op de BADR (26oost).

 

Heeft iemand in omgeving Alkmaar al ontvangst op deze zender?

En met wat voor diameter schotel?

 

De gegevens zijn: 11.938, Verticaal, 27.500 3/4.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Euro
B
Sinds kort (24-02-'10) zit Al Mehwer ook op de BADR (26oost).



Dat is Badr4 en is hier makkelijk te ontvangen op een 80 cm schotel.
Hier gewoon vol signaal en beeld op Al Mehwer op die transponder.

Badr6 is een andere zaak dat lukt vaak niet met een kleine schotel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...