Ga naar inhoud


[Kabel] Opta duikt met WLR-C tarief fors onder voorstel Ziggo en UPC


hemertje

Aanbevolen berichten

Bij UPC betaal je € 16,70 (analoog) + € 18,50 (royaal HD) = € 35,20

 

Wil je dat ook op je 3 slaapkamers ook hebben dan kan dat niet!

 

Je kan maximaal 1 extra media box bestellen á € 12,50 (royaal HD)

 

Je betaald dan voor 2 boxen € 47,70

 

Waarom denk je dat de UPC mediabox zo gehaat is...

Het is rommel en ze vragen er een kapitaal voor

 

€ 16,70 analoog + € 9 voor het royaal HD abonnement maakt € 25,70

 

Je betaald dus € 11 euro per maand per rotte UPC box

 

een normale HD ontvanger gaat een jaar of 4 mee en kost € 139 euro, dat is € 2,90 per maand

 

zo zie je dat UPC naast haar torenhoge tarieven voor analoog en digitaal ook nog eens dik verdiend op de media box.

 

Youca digitale TV komt u maar!

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast calculator

Toch is het raar eigenlijk dat er zoveel verschil is in 1 land tussen de diverse kabelaars.

Bij Ziggo en Caiwy betaal je voor meerdere toestellen toch voor je digitale basispakket inclusief HD zenders op drie toestellen en soms zelfs meer, gewoon de 16 euro per maand en meer niet. ( je moet wel zelf de hardware hebben uiteraard)

Bij UPC daarentegen moet de abonnee per toestel gigantisch veel per maand extra afrekenen per toestel om in het hele huis de publieke omroep in HD te zien.

Dus bij Ziggo en Caiway betaal je voor drie toestellen om de publieke omroep in HD te zien gewoon zestien euro per maand.

Bij UPC: 16+13+13+13= 55 euro per maand?

 

Dat is gewoon de consument bestelen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Toch is het raar eigenlijk dat er zoveel verschil is in 1 land tussen de diverse kabelaars.
Bij Ziggo en Caiwy betaal je voor meerdere toestellen toch voor je digitale basispakket inclusief HD zenders op drie toestellen en soms zelfs meer, gewoon de 16 euro per maand en meer niet. ( je moet wel zelf de hardware hebben uiteraard)
Bij UPC daarentegen moet de abonnee per toestel gigantisch veel per maand extra afrekenen per toestel om in het hele huis de publieke omroep in HD te zien.
Dus bij Ziggo en Caiway betaal je voor drie toestellen om de publieke omroep in HD te zien gewoon zestien euro per maand.
Bij UPC: 16+13+13+13= 55 euro per maand?

Dat is gewoon de consument bestelen vind ik.


Dat kan dus helemaal niet. Je mag maar 2 digitale ontvangers per huishouden hebben bij UPC. Leuk als je toevallig net een 3e of 4e LCD van fatsoenlijk beeld wil voorzien. Echt zeer kansloos!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Waarom kan dat niet bij UPC?

Ik vraag me echt af waarom UPC zoveel hardwarematige en financiele drempels opwerpt, om het de consument zo moeilijk en duur mogelijk te maken om digitaal te kijken in je hele huis.

 

Daarin is UPC echt het buitenbeetje van alle kabelaars .

Aan de contentaanbieders kan het niet liggen.

Als bij Caiway en Ziggo op meerdere toestellen naar je hele pakket gekeken kan worden zonder meerprijs, dan moet dat bij UPC ook kunnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot de meeste kabelaars is UPC voorlopig niet van plan om analoog af te schaffen, zelfs niet in te krimpen. Zie een artikel hierover in een bepaald allesomvattend tv blad. wink

 

Dus in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt - UPC maakt tv kijken in het hele huis ondoenlijk - is UPC straks de enige provider waar families met kinderen zonder extra kosten van smartcards/ontvangers tv op alle kamers kunnen kijken, simpelweg omdat UPC analoog in stand houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

UPC moet analoog wel in stand houden, omdat zelfs het digitale basispakket zonder HD zenders, bij UPC al een extra dienst is.

UPC vraagt voor deze dienst 4 euro extra per maand.

Bij alle andere kabelaars is het digitale basispakket geen extra dienst maar gewoon een digitale vervanging van het analoge pakket en kost daar ook niks extra.

 

Helaas zijn er diverse kabelaars die het digitale basispakket coderen (UPC alleen met verplichte mediabox,Ziggo, Deltakabel, CAIHIA, CAI Albrandswaard, Kabeltvkrimpen) terwijl daarvoor volgens mij geen enkele noodzaak is.

 

Bij Caiway is het echt het meest laagdrempelig. Je hebt een TV met dvb-c tuner en je kan kijken naar een zeer groot basispakket met veel HD zenders. Geen cam aanschaffen, geen smardcard en onbeperkt digitaal SD en HD kijken in je hele huis. Geen beperkingen met opnames of doorspoelen van reclameblokken.

 

Een droomscenario voor ieder gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ziggo kun je maximaal drie smartcards gebruiken.

Maar wat als analoog er mee stopt en je vier tv's hebt?

Ook daar zal het basisbakket, zowel radio als tv, gewoon ongecodeerd moeten worden doorgegeven.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik begrijp niet dat er nog geen wettelijke eisen zijn gesteld dat het digitale basispakket ongecodeerd moet zijn.

Kan de publieke omroep dat niet eisen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
UPC moet analoog wel in stand houden, omdat zelfs het digitale basispakket zonder HD zenders, bij UPC al een extra dienst is.
UPC vraagt voor deze dienst 4 euro extra per maand.


Die 4 euro is voor de bruikleen van een interactieve decoder incl. diensten als UG en VoD. Het is nu eenmaal UPC's businessmodel om dit zo te doen, en aan 1 kant niet onbegrijpelijk. Illegale cardsharing komt zo goed als niet voor terwijl dit bij de rest schering en inslag is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: calculator
UPC moet analoog wel in stand houden, omdat zelfs het digitale basispakket zonder HD zenders, bij UPC al een extra dienst is.
UPC vraagt voor deze dienst 4 euro extra per maand.


Die 4 euro is voor de bruikleen van een interactieve decoder incl. diensten als UG en VoD. Het is nu eenmaal UPC's businessmodel om dit zo te doen, en aan 1 kant niet onbegrijpelijk. Illegale cardsharing komt zo goed als niet voor terwijl dit bij de rest schering en inslag is.


Daar geloof ik helemaal niets van. Ik denk niet dat illegale cardsharing bij Ziggo e.a. op grote schaal voorkomt, simpelweg omdat de massa niet op de hoogte is van de mogelijkheden op dat gebied, er staan gewoon relatief weinig DVB-C Dreamboxen (en vergelijkbaar) in de huiskamers. En de noodzaak is natuurlijk ook niet zo groot gezien de digitale basispakketten gewoon standaard bij het analoge kabelabonnement inzitten. Trouwens, illegale commerciele cardsharing is óók mogelijk met UPC abonnementen.

Los daarvan zou ik ook best begrip kunnen opbrengen voor het businessmodel van UPC, mits het alleen zou gaan om de digitale betaaltv pakketten. Maar alleen als daartegenover zou staan dat het digitale basispakket gewoon net als het analoge pakket ongecodeerd beschikbaar zou zijn. Maar dat willen de grote kabelaars niet omdat ze dan niet makkelijk kunnen "upsellen". En dáár zou gewoon wettelijk een stokje voor gestoken moeten worden, er moet gewoon heel snel een wettelijke must-carry regeling komen die geldt voor digitale kabeltv, en die must-carry zenders(vast te leggen door een programmaraad) moeten gewoon met alle standaard DVB-C apparatuur ontvangbaar zijn. Zodat je gewoon op al je TV's een coax kabel kunt inprikken om beeld te krijgen. Zoals kabeltv ooit bedoeld is geweest. Het grootste voordeel van de kabel(geen extra kastjes nodig) is met de komst van digitale kabeltv verloren gegaan.






DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daar geloof ik helemaal niets van. Ik denk niet dat illegale cardsharing bij Ziggo e.a. op grote schaal voorkomt, simpelweg omdat de massa niet op de hoogte is van de mogelijkheden op dat gebied, er staan gewoon relatief weinig DVB-C Dreamboxen (en vergelijkbaar) in de huiskamers.


Oh jij kent de cijfers? smile Als ik rondneus op de shareforums word ik doodgegooid met Ziggo servers. Het komt dus op redelijke schaal voor. UPC servers kom je nergens tegen. (en ja, dit is sinds kort wel mogelijk maar heeft heel lang geduurd, en is lang zo makkelijk niet. Niet iedereen heeft zin om een ontvanger naar Polen op te sturen.)

Citaat:

En de noodzaak is natuurlijk ook niet zo groot gezien de digitale basispakketten gewoon standaard bij het analoge kabelabonnement inzitten.


Moet ik je nu echt uit gaan leggen dat met name de extra pakketten zoala EredivisieLive, Film1/Sport1, HDTV e.d. volop geshared worden bij Ziggo? wink

UPC's business model is er dus ook om het eigen product zoveel mogelijk tegen diefstal te beschermen, en ik kan ze hierin geen ongelijk geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Oh jij kent de cijfers? smile Als ik rondneus op de shareforums word ik doodgegooid met Ziggo servers. Het komt dus op redelijke schaal voor. UPC servers kom je nergens tegen. (en ja, dit is sinds kort wel mogelijk maar heeft heel lang geduurd, en is lang zo makkelijk niet. Niet iedereen heeft zin om een ontvanger naar Polen op te sturen.)

Ach kom, denk je nou echt dat Ziggo van die enkele tientallen gesharede abonnementen iets merkt? Ik denk echt dat je het in dat soort ordes van grootte moet zoeken...


Citaat:

Moet ik je nu echt uit gaan leggen dat met name de extra pakketten zoala EredivisieLive, Film1/Sport1, HDTV e.d. volop geshared worden bij Ziggo? wink

UPC's business model is er dus ook om het eigen product zoveel mogelijk tegen diefstal te beschermen, en ik kan ze hierin geen ongelijk geven.

Tja, dat neemt niet weg dat er wettelijke regels zouden moeten komen om de consument te beschermen tegen het monopolie van bedrijven als UPC en Ziggo als het gaat om de mogelijkheid andere dan door de kabelaar gecertificeerde apparatuur te gebruiken in ieder geval voor de basispakketten. Ik heb geen moeite met stevige kopiëerbeveiliginen op dure betaalpakketten, als de beveiliging me té veel in de weg gaat zitten neem ik simpelweg geen abonnement (en doe de markt dus zijn werk!). Maar als de draconische beveiliging zélfs worden toegepast op de kanalen die de programmaraad vaststelt als must-carry kanalen verlies ik de keuze. En die beveiliging is op het gros van de must-carry kanalen ook maar bedoeld voor één enkel feit: zorgen dat de klant alle apparatuur al in huis heeft om de dure betaalpakketten mee te kunnen ontvangen zodat hem makkelijk zo'n duur pakket aan te smeren is. Dat is in geen enkel belang van de consument maar puur het businessmodel door de strot van de consument duwen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jalu, daar heb je helemaal gelijk in.

 

Kabelboeren zoals Ziggo/UPC/e.a. zouden gewoon de faciliteiten (lees: netwerk) moeten leveren waarover een TV signaal gaat. Of dit nu digitaal of analoog of een mix is, maakt niet uit.

Ze moeten zich helemaal niet gaan bemoeien met wat voor model TV, PC, mediaspeler, of wat dan maar ook je het signaal ontvangt.

 

Wel moeten de kabelboeren de mogelijkheid krijgen hun abonnementen af te schermen tegen misbruik. Het is niet de bedoeling dat je een basis abonnement neemt en vervolgens het duurste pakket bekijkt. Technisch gezien zijn hier oplossingen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ach kom, denk je nou echt dat Ziggo van die enkele tientallen gesharede abonnementen iets merkt? Ik denk echt dat je het in dat soort ordes van grootte moet zoeken...


Ik zal eens heel voorzichtig een schema neerzetten:

50 hoofd servers, met ieder 25 klanten = 750 man. Deze 750 man hoppen ieder door naar 10 man = 7.500 man.

Deze 7500 man betalen niet voor EredivisieLive en Film1/Sport1 en HDTV, wat een potentieel verlies betekent voor Ziggo van 3.500.000 euro per jaar aan omzet (7500x39x12).

Bovenstaande is uiteraard natte vingerwerk, maar ik zit eerder aan de voorzichtige, dan aan de overdreven kant. Als iemand vindt dat de cijfers overdreven zijn dan zeg ik sorry, maar vind ik je vrij naief. illegale cardsharing scheelt een provider gewoon een paar miljoen aan omzet per jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Bovenstaande is uiteraard natte vingerwerk, maar ik zit eerder aan de voorzichtige, dan aan de overdreven kant. Als iemand vindt dat de cijfers overdreven zijn dan zeg ik sorry, maar vind ik je vrij naief. illegale cardsharing scheelt een provider gewoon een paar miljoen aan omzet per jaar.


Nu maak je dezelfde fout als de platenmaatschappijen, die ook heilig geloven dat elke illegale download gelijk staat aan een verloren verkoop. Dat is natuurlijk onzin; de belangrijkste reden dat mensen sharen is dat ze geen geld over hebben voor het product wat ze sharen. Ik denk dat nog geen 10% van de mensen die via sharing ergens naar kijkt een abonnement zou nemen als sharen niet mogelijk zou zijn.

Maar nogmaals, daar gaat deze discussie niet over. Hier gaat het over het recht van de consument om vrij te kunnen kiezen van welke fabrikant hij een product koopt om gewoon tv te kunnen kijken. En dat de kabelmaatschappijen zelfs voor de gewone basispakketten dat de klant onmogelijk willen maken omdat ze de klant zo makkelijk mogelijk een duur betaalpakket willen kunnen aansmeren. Je wilt me niet vertellen dat jij ook niet vindt dat het absurd is dat je om digitaal naar RTL4 te kunnen kijken dat bij UPC alleen maar mag doen met een UPC huurbox.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...