Ga naar inhoud


[Scena5] Nieuwe inverto idl 5650 Scena5M wat is het verschil??


jellesbode

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

waarom zit die kaartlezer der dan in als je er niks mee kan?

kan je der wel een softcam in knallen dan? Zodat de kaartlezer gaat werken?

 

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er wel wat mee: hij ondersteunt Conax, maar daar heb je voor de NL/CD kaart niets aan. Daarom zit er ook een CI/slot in!

Zoals reeds vermeld± de ontvanger slikt ook Enigma 2: wellicht zit daar een andere ondersteuning voor de kaartlezer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oftewel, deze gaat geen certificering krijgen :P

 

 

alstie E2 ook slikt, word dit misschien wel een leuk hobby boxje?

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Je kunt er wel wat mee: hij ondersteunt Conax, maar daar heb je voor de NL/CD kaart niets aan. Daarom zit er ook een CI/slot in!
Zoals reeds vermeld± de ontvanger slikt ook Enigma 2: wellicht zit daar een andere ondersteuning voor de kaartlezer in.


Kan Enigma direct in de ontvanger of alleen via de Usb?
Via Usb is het jammer dat er een slot in zit als je dan Enigma en harddisk wil gebruiken.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan Enigma direct in de ontvanger of alleen via de Usb?

 

Nee, alleen via USB.

 

Citaat:
Via Usb is het jammer dat er een slot in zit als je dan Enigma en harddisk wil gebruiken

 

Dat is geen probleem, want dan zet je de image gewoon op de harde schijf...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste indruk.

Gebruik een Canaldigitaalkaart met CI van CD.

De vrije HD kanalen zien er prima uit.

De gecodeerde CD HD kanalen blijven dicht in de lijst die erin zit.

Beste is geen fabrieksreset maar via menu alle kanalen wissen en via snelscannen kanalen opnieuw inlezen

De SD kanalen zien er via de scart prima uit maar via de HDMI wat wollig maakt niet uit hoe de instellingen staan.

Kanalen editen met de PC gaat niet wat erg jammer is want er is veel werk nodig om na snelscannen de kanalen lekker op volgorde te zetten, je kan maar een kanaal gelijktijdig verplaatsen.

De gecodeerde CD kanalen blijven dicht.

De SD kanalen zien er via de scart prima uit maar via de HDMI wat wollig maakt niet uit hoe de instellingen staan.

Kanalen editen met de PC gaat niet.

De ontvanger werkt volgens Linux en daar werken de bestaande programma's voor de Inverto niet op.

In de ontvanger zit een voorgeprogrammeerde lijst.

In die lijst staan oude kanalen die al weer weg zijn.In de CD lijst bijvoorbeeld Zoom HD

Als ik hem edit via het menu en opslaat staan de kanalen nadat de ontvanger in de standby heeft gestaan weer op de oude plaats.

Bij kanalen zoeken dacht ik eerst dat snel scannen gelijk is als fastscan maar dat is niet zo.

Wil je een complete lijst van 4 satellieten scannen duurt dat 5 uur een beetje lang dus.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een reactie op een aantal zaken die je meldt (ik heb ook een weekje met deze ontvanger mogen spelen):

1- De Fastscan geeft wel degelijk de juiste (actuele) CD-kanalen. Let op dat je kiest voor de HD-Fastscan;

2- De SD-kanalen geven via HDMI een prima plaatje. Als dat niet zo is, moet er iets mis zijn met je kabeltje of met de instellingen/ de combinatie van instellingen op de ontvanger en de TV

3- Wat bedoel je met "de CD kanalen blijven dicht"? Met gebruik van een CAM en een geactiveerde kaart gaan die keurig oen hoor!

4- Voorgeprogrammeerde lijsten zijn per definitie oud;

5- Bij het verplaatsen van kanalen kan je prima meerdere kanalen tegelijk kiezen (op exact dezelfde wijze als bij de Scena 5 en de 7000);

6- "Compleet zoeken" is een software blindscan: die duurt idd lang. Je moet die bovendien niet gebruiken als je een niet te grote schotel hebt (zeg zo kleiner dan 1.25m), omdat je anders kanalen van naburige satellieten mee pikt. En waarom niet "gewoon" scannen? De fastscan is benaderbaar als "snel zoeken" in het menu geavanceerd zoeken.

7- Na een fabrieksreset is de Fastscan prima bruikbaar. Let op: na het gebruik van de fastscan zijn de eerste (ik meen) 1000 kanalen vast (= volgens de fastscan lijst van CD): dat is nu eenmaal de definitie van fastscan. Maar dat maakt niet uit: je moet nooit de hoofdlijsten gebruiken, dat zijn per slot van rekening slechts databases voor de ontvanger zelf. Maak gewoon Favorietenlijsten: dan ben je zelf helemaal de baas.

8- de bestaande editors voor de Scena 5 werken idd niet met de database van de 5m. IDL heeft aangegeven niet aan een editor te werken: wellicht is er hoop dat er een aangepaste versie van SetEdit komt. Dit heeft overigens niets met Linux te maken, maar met het formaat van de gebruikte database.

PS: De editor van IDL wil je ook niet eens gebruiken: die is echt waardeloos.

9- Aan een Nederlandse handleiding wordt door de importeur gewerkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Even een reactie op een aantal zaken die je meldt (ik heb ook een weekje met deze ontvanger mogen spelen):
1- De Fastscan geeft wel degelijk de juiste (actuele) CD-kanalen. Let op dat je kiest voor de HD-Fastscan;
2- De SD-kanalen geven via HDMI een prima plaatje. Als dat niet zo is, moet er iets mis zijn met je kabeltje of met de instellingen/ de combinatie van instellingen op de ontvanger en de TV
3- Wat bedoel je met "de CD kanalen blijven dicht"? Met gebruik van een CAM en een geactiveerde kaart gaan die keurig oen hoor!
4- Voorgeprogrammeerde lijsten zijn per definitie oud;
5- Bij het verplaatsen van kanalen kan je prima meerdere kanalen tegelijk kiezen (op exact dezelfde wijze als bij de Scena 5 en de 7000);
6- "Compleet zoeken" is een software blindscan: die duurt idd lang. Je moet die bovendien niet gebruiken als je een niet te grote schotel hebt (zeg zo kleiner dan 1.25m), omdat je anders kanalen van naburige satellieten mee pikt. En waarom niet "gewoon" scannen? De fastscan is benaderbaar als "snel zoeken" in het menu geavanceerd zoeken.
7- Na een fabrieksreset is de Fastscan prima bruikbaar. Let op: na het gebruik van de fastscan zijn de eerste (ik meen) 1000 kanalen vast (= volgens de fastscan lijst van CD): dat is nu eenmaal de definitie van fastscan. Maar dat maakt niet uit: je moet nooit de hoofdlijsten gebruiken, dat zijn per slot van rekening slechts databases voor de ontvanger zelf. Maak gewoon Favorietenlijsten: dan ben je zelf helemaal de baas.
8- de bestaande editors voor de Scena 5 werken idd niet met de database van de 5m. IDL heeft aangegeven niet aan een editor te werken: wellicht is er hoop dat er een aangepaste versie van SetEdit komt. Dit heeft overigens niets met Linux te maken, maar met het formaat van de gebruikte database.
PS: De editor van IDL wil je ook niet eens gebruiken: die is echt waardeloos.
9- Aan een Nederlandse handleiding wordt door de importeur gewerkt.


1 bij installeren kan je alleen kiezen voor nederland HD selecteren maar dat is geen actuele lijst, Voom HD staat erin een voor geprogrammeerde lijst.
In menu kan ik alleen Snel scannen en Compleet kiezen maar vond daar geen geen fastscan.
Oke na jouw aanwijzing zag ik in geavanceerd wel onder in snel zoeken staan.
Dat in het zoekmenu snel scannnen staat en andere snel zoeken leek mij dat het zelfde.
In andere ontvangers die ik heb kan je fastscan doen en dan kanalen nog veranderen en opslaan maar dat lukt met deze niet.


2 HD via HDMI is prima maar
SD via niet heb alle instellingen geprobeerd.
SD via Scart is een stuk beter.

3 Bij mij na het installeren volgens de nederland HD gingen de HD kanalen van CD niet open de sd wel.
Na het verwijderen van de kanalen in het kanalen edit menu en het opnieuw inscannen via snel zoeken in menu zoek per satelliet werken ze nu wel.
Weer eens geprobeerd een nieuwe installatie volgens de nederland Hd werkte ze weer niet.

Blijkt dus bij eerste installatie je in het menu niet de lijst nederland HD in te lezen die in de ontvanger zit voorgeprogrammeerd dat gaf bij mij problemen.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...