Ga naar inhoud


Schotel advies en ervaringen


Cookiesmonster

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik ben een nieuwe gebruiker dus excuus als ik domme vragen stel. Ik wil een dreambox 8000 gaan aanschaffen met 2 tuners en een harddisk. Ik wil kunnen kijken en opnemen tegelijk.

Ik woon in Utrecht en wil gebruik maken van alle kanalen.

 

Mijn installateur adviseert 4 LMB's en een ovale schotel van VisioSat.

 

Is dit een goede keus? Zijn er nog kwaliteitverschillen in LMB's Met wat voor accesoires moet ik rekening houden? Ik zie dingen voorbij komen als regen en zon kappen etc.

 

Alle hulp is welkom.

 

Mijn dank is groot.

 

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites


HIER vindt je heel veel voorbeelden

 

de visiosat is daar ook te vinden

een hoog aangeschreven wok die je zal bevallen

LNB's zijn er overvloedig veel types en merken

 

als je een twin of multituner hebt moet je wel de bijpassende soort LNB nemen dm8000 gaat tot 4 dvb-s tuner (als extra inbouw / insteektuner

 

uitleg wiki >> paragraaf :LNB-Typen

 

zon of regenkappen zijn allemaal meuk (nu reageert er vast weer een ander dat dat niet waar is)

 

 

neem ook een degelijke merk diseqc switch en kabel erbij

 

dat wordt in totaal misschien wel duur allemaal maar met de toprange dm8000 moet je nu ook weer niet te spaarzaam zijn

 

zeker mbt de switch is als je veel leest over tuning failed etc een goede switch belangrijk.

 

ennuh welkom op dit reuzespannende en informatieve forum

ciao

 

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt die installateur eens een offerte vragen waarin hij je aangeeft wat voor typen en merken hij zou gebruiken...

 

dat is vaak leuk discussie materiaal voor de techneuten op deze site

 

maar het kan ook zijn dat je dan je weg verliest

en dat zou minder mooi zijn

 

je kunt het ook allemaal zelf doen: samenstellen, kopen, monteren, uitrichten, genieten van de ervaring en overwinning op de techniek... wink

 

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je kunt die installateur eens een offerte vragen waarin hij je aangeeft wat voor typen en merken hij zou gebruiken...

Inderdaad. Maar het advies dat hij je gegeven heeft, klinkt op het eerste gezicht goed. Vertrouwenwekkend.
De Visiosat is inderdaad prima.

Niet alle LNB's passen even makkelijk in de Visiosat, want er is wat weinig ruimte, maar ik neem aan dat je installateur daar rekening mee houdt. Daarom zal hij waarschijnlijk Alps LNB's aanbevelen, denk ik. Als dat inderdaad het geval is, dan heeft het niet veel zin om voor andere LNB's te gaan shoppen, want de meeste zijn te breed voor de Visiosat.

Het klinkt alsof zowel jij als je installateur niet voor het goedkoopste spul kiezen, maar vooral voor goede spullen. Prima!
Zou ik ook doen.

Bij de Visiosat en de DM8000 de LNB's van Alps en twee switches van Triax of Spaun. En goede coax. Vergeleken bij de prijs van de DM8000 is de rest relatief goedkoop, dus ik zou niet te moeilijk doen over tientjes prijsverschil tussen goede spullen en goedkope spullen.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...