Ga naar inhoud


ANWB licht verkeerd voor met de kilometerheffing


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

De ANWB is een uitvoerend orgaan voor de overheid.

Het "bemannen" van de telefoonpalen, installeren van bewegwijzering etc. Alleen al daarom is het de vraag of de ANWB zich als taak stelt om de belangen van haar leden te behartigen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De ANWB heeft een paar jaar geleden geleerd dat ze de overheid geen grote mond moet geven. Ik weet niet meer waar het toen om ging, maar consequentie was dat de produktie en plaatsing van bewegwijzering werdt aanbesteedt, en dat dus de ANWB die inkomsten kwijt is...

 

Deze keer rustig houden maar, en met Den Haag meepraten, mogen ze straks misschien helpen met die kastjes plaatsen ofzo... Geld!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat een nonsens"

Ook alweer iemand, die meent alleen met dit soort antwoorden

te kunnen komen.

Ik vind het iets netter, als je met een tegenargument komt.

Soms schudden mensen niet zomaar iets uit de mouw!

 

http://www.anwb.nl/over-anwb/kernactiviteiten,/bewegwijzering/bewegwijzering.html

 

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de ANWB website

 

Citaat:

ANWB Bewegwijzering adviseert, ontwerpt, plaatst en verzorgt het beheer en onderhoud van bewegwijzering. Dit in opdracht, voor rekening en onder eindverantwoording van de klanten/opdrachtgevers zijnde wegbeheerders en particuliere instelling/bedrijven.

 

De ANWB heeft niets te maken met de overheid, het is net zo goed een bedrijf als de lokale bakker. Alleen bakt het op verzoekt bewegwijzering ipv brood voor de klant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ANWB is gewoon een private partij. Een partij die soms ook meedingt naar projecten die door de overheid worden aanbesteed, wanneer het iets is wat zij kunnen bieden tenminste.

 

Dat is dus niet anders dan bijv. wegenbouwers of baggeraars of noem maar op. Je noemt Bos-Kalis toch ook geen "uitvoerend orgaan voor de overheid" omdat ze o.a. ook overheidsprojecten aannemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp de link naar de ANWB bewegwijzering niet helemaal de overheid is gewoon de opdrachtgever en de ANWB de aannemer.

 

En als het openbaar aanbesteed wordt kun je het werk dus ook kwijtraken.

Een uitvoerend orgaan voor de overheid daar versta ik toch iets anders onder.

Het is gewoon een grote vereniging met 4 miljoen leden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je afvragen waar de ANWB de meeste inkomsten uit haalt.

"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt".

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inmiddels 4 autopech diensten volgens de telling december 2008 had de anwb er 3,9 milioen de andere 3 zijn kleintjes nu,als de km heffing er door toedoen van de anwb doorheen komt ben ik benieuwd wat t aantal leden december 2010 is.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

Kijk, dat vind ik nu een geweldig goede reactie.

 

Ik heb de geconsolideerde balans bekeken. Alsook de winst- en verliesrekening 2008. Helaas, kon ik niet extraheren welke

inkomsten uit de plaatsing en onderhoud van bewegwijzering etc.

is opgenomen.

Nou ben ik geen accountant, maar het onderschrift gaf aan dat de cijfers waren overgenomen uit definitieve stukken, die na goedkeuring worden gedeponeerd bij KvK.

 

Met mijn dank,

alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feit blijft dat de anwb door de overheid wordt gebruikt voor het bepalen van draagvlak, dit terwijl er velen zijn die bij geen enkele organisatie zijn aangesloten (zoals ik, en denk vele anderen hier) en die dus niet gehoord worden. Dit moet ophouden, de overheid moet eens gaan luisteren naar alle burgers en niet naar zgn belangenorganisaties.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
de overheid moet eens gaan luisteren naar alle burgers en niet naar zgn belangenorganisaties.

Tja, referendum, maar dat durven ze in het Haagse niet....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dus ook wat ik bedoel. ANWB is iets van algemene nederlandse wielrijders bond.

 

Die zou voor de belangen van de nederlandse wielrijders moeten staan en niet partijdig moeten zijn om een opdracht van de overheid binnen te halen, al worden die belangen volgens mij niet altijd gescheiden. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

 

En dat van die bewegwijzering: Dat had toen (was het niet onder Nelie Smit Kroes) in mijn optiek dus wel duidelijk iets van een straf. Jullie mij tegenspreken, dan ga ik jullie langlopend contract even aanbesteden.

 

En daar hebben ze volgens mij wel van geleerd...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...