Ga naar inhoud


Waarom zou ik andere software laden ?


SnijdeA

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ASS-Ware
...(na veel ellende met een ander merk aparaat)...
Ik ben benieuwd welke dat dan was?

Origineel bericht van: paardengek
Met CCcam moet het mogelijk zijn om 7 programma's tegelijkertijd op te nemen en dan naar de 8 zender zien.
Origineel bericht van: ASS-Ware
Nah, ik vind 2 tuners wel genoeg ;-)
paardengek bedoeld dat je meerdere zenders tegelijk kan opnemen als die binnen één stream (transponder) vallen, dus heb je in dat geval nog niet meer tuners nodig...maar met een dual-tuner opstelling is het gewoon eenvoudig: Met de ene tuner opnemen, en via de andere kijken. Maar als je twee programma's tegelijk gaat opnemen zal de 8000 beide tuners gaan gebruiken waarna je alleen nog verder kan gaan opnemen of kijken naar zenders binnen die twee streams. Als de twee programma's die je op wilt nemen al binnen dezelfde stream vallen zou het mooi zijn als de Dreambox deze dan al van één tuner afneemt waardoor de andere tuner nog volledig vrij blijft.
Ik heb (nog) geen ervaring met de 8000 maar volgens mij regelt de software dat allemaal vanzelf bij het instellen van de opname(s). (Is dat zo?)
Op de 800 in ieder geval is het zo dat als ik wat opneem ik (uiteraard) alleen nog maar kan kijken naar zenders binnen dezelfde stream.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Lexzie
paardengek bedoeld dat je meerdere zenders tegelijk kan opnemen als die binnen één stream (transponder) vallen, dus heb je in dat geval nog niet meer tuners nodig.

Dat principe is mij bekend, dat deed mijn vorige tuner ook, alleen slechts 2 zenders opnemen en een restant van zenders binnen de 2 opgenomen transponders kon dan bekeken worden.
Dat je met de DM vervolgens meer kanalen op kan nemen vanuit 2 transponders, dat was mij niet bekend, op zich wel handig :-)
Dank je wel voor de verduidelijking.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...