Ga naar inhoud


[Technisat Digicorder HD S2 Twin] DVB-S of DVB-S2?


Gast pieterkuif

Aanbevolen berichten

Ik werk met 2 aparte schotels. Tuner 1 heb ik op een Technisat multitenne aangesloten en tuner 2 op een 60 cm schotel met een duo lnb voor Astra 1 en 3

Als ik het goed begrijp, heb je vanaf je ontvanger 2 aparte kabels aangesloten. Eén op tuner 1 en de ander op tuner 2. Op elk van die kabels zit een switch aangesloten, dus twee, daarvanuit lopen weer 2 x 4 kabels naar je twin lnb's.

Die twee kabels die op zo'n twin lnb zitten aangesloten, die mogen nooit samen op dezelfde switch uitkomen. Ze komen dan ook op dezelfde tuner uit. Dus vanaf de lnb moet de ene kabel naar de ene switch en de andere kabel naar de andere switch.

Mocht dit allemaal goed aangesloten zijn en het werkt nog niet, dan staat er misschien iets niet goed bij de instellingen. Maar daar heb ik geen verstand van hoe dat zit bij de Technisat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk, dat als er iets mis gaat, zit het hem in de codering. Aston kan wel dual decrypten, Technisat ook, maar ik denk, dat daar toch iets fout kan gaan.

 

Er is iets in het instellingen menu hier over.

 

Het zal kunnen, dat technisat en aston niet juist comuniceren. Technisat is gericht op duitse en middeleuropese markt, alle ontwikkeling is vooral uitgegaan van Conax en Cryptoworks, en het aankomende CI+ systeem.

Seca is zeer waarschijnlijk toch iets minder in de spotlight...

 

Als ik tijd heb (en dat is helaas schaars), zal ik mij er in verdiepen, wat allemaal wel of niet kan met dat ding...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Ik denk, dat als er iets mis gaat, zit het hem in de codering. Aston kan wel dual decrypten, Technisat ook, maar ik denk, dat daar toch iets fout kan gaan.

Er is iets in het instellingen menu hier over.

Het zal kunnen, dat technisat en aston niet juist comuniceren. Technisat is gericht op duitse en middeleuropese markt, alle ontwikkeling is vooral uitgegaan van Conax en Cryptoworks, en het aankomende CI+ systeem.
Seca is zeer waarschijnlijk toch iets minder in de spotlight...

Als ik tijd heb (en dat is helaas schaars), zal ik mij er in verdiepen, wat allemaal wel of niet kan met dat ding...

Is dat dual decrypten wel noodzakelijk? Met mijn Topfield kan ik dat ook niet, opnames worden gecodeerd opgeslagen. Nadeel is dat ik dan opgenomen programma's voor een keywissel moet kijken, of eerst moet decoderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De technisat neemt niet gecodeerd op, en doet hij het toch, omdat je geen kaart in de cardreader hebt zitten, kan je achteraf NIET meer decoderen. het moet dus van de eerste keer goed gaan.

Mert Seca heb ik het niet geprobeerd. Ik heb in de embedded cardreader een Conax kaart zitten van Canal Digital (SE) en kan daarmee 2 programma's gelijk decoderen. ik neem op van SVT HD en kijk terwijl naar TV4 of Kanal5. Het opgenomen programma is dan ongecodeerd opgenomen..

Je moet wel in het menu "dual encrypting" toelaten. Ik weet niet meer precies hoe het standaard ingesteld is, maar ik dacht dat het uit stond.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterkuif

Je kunt dus ook een Canal Digital (SE) ?? in de Conax reader stoppen? Is dat ook van CD? Wat is dat precies voor een kaart?

 

Ik had in het menu inderdaad 'dual decrypt' gevonden en ook aangezet. Maar daarmee is het nog niet verholpen. Net nog even gekeken met PIP. Daarmee kan ik wel tegelijk NL1 en NL2 kijken, maar zodra ik NL3 bekijk komt de melding: gecodeerde zending en blijft het beeld zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterkuif
Origineel bericht van: exciter

Als ik tijd heb (en dat is helaas schaars), zal ik mij er in verdiepen, wat allemaal wel of niet kan met dat ding...

Lijkt me helemaal geweldig Exciter...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...