Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] TF7700HDPVR film kopieren


JeanuitB

Aanbevolen berichten

Hey,

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn HD films, gemaakt met mijn PC kan kopieren naar de harde schijf van mijn TF7700HDPVR?

De USB van de TF ondersteunt enkel FAT32, dus niet geschikt voor mijn grote videobestanden (+/- 10 Gb), via mijn LAN netwerk lukt het evenmin. Ook via een draagbaar USB hard schijfje van 500Gb lukt het niet.

Is het zowiezo mogelijk om grote HD bestanden van PC naar TF te kopieren?

Groetjes, JD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je eerst even uitleggen waarom jij grote zelfgemaakte HD video bestanden van de PC naar de TF7700 wilt kopiëren want dan kan ik je vraag beter begrijpen.

Vooruitlopend daarop kan ik je alvast mededelen dat je alleen DivX bestanden op de TF7700 kunt afspelen en geen ander formaat.

Je kunt via USB geen bestanden van of naar je PC transfereren, dit lukt uitsluitend via een RS232 Nul modem kabel.

Dit laatste lukt zowel via FTP als enkele ander opties.

Voor zo ver ik weet is er geen limiet m.b.t. de bestandsgrootte.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als film/foto liefhebber maakte ik in het verleden films op mijn PC via studio (Pinnacle). Dan maakte ik een DVD en kom alles bekijken op mijn TV. Nu het HD tijdperk is aangevangen, maak ik nog altijd films met Studio maar dan in full HD (1080i). Ik kan deze films afspelen op mijn PC (HD-scherm) en ook op mijn Full HD TV,als ik die als tweede monitor gebruik via HDMI kabel (Prachtige beelden trouwens). Ik ben echter op bezoek om mijn films in HD van mijn PC naar mijn TF7700HDPVR te kopieren, zodat ik niet telkens mijn PC moet verplaatsen en aansluiten aan de TV. Een film-bestand van 1uur in HD is ongeveer 10Gb groot. Ik heb al veel geprobeerd, via memstick, externe USB disk, Lan, maar krijg geen volledige films in HD overgezet naar mijn TF. (een kort filmpje van enkele Mb gaat uiteraard wel). Groetjes, en alvast bedankt voor je reactie. JD ( TF7700HDPVR 23231 L1.02 V2.0.14 7.0034 Apr 7 2009 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al hiervoor opgemerkt zal dit niet zo 1-2-3 lukken, wel misschien met DIVX HD maar daar twijfel ik aan.

Volgens mij kun je dit probleem veel gemakkelijker oplossen door hiervoor een MediaPlayer te gebruiken.

Toevallig zitten we in hetzelfde schuitje, ook ik produceer al jaren video plus foto`s met Pinnacle Studio 12 in HD kwaliteit waarvan ik ISO bestanden maak en deze dan op een MultiMedia Player PopcornHour A100 afspeel.

Uiteraard kun je met de meeste MultiMedia Players ook direct vanuit je PC de meeste video formaten naar je HD TV streamen.

Misschien is dit een betere oplossing.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Zoals al hiervoor opgemerkt zal dit niet zo 1-2-3 lukken, wel misschien met DIVX HD maar daar twijfel ik aan.
Volgens mij kun je dit probleem veel gemakkelijker oplossen door hiervoor een MediaPlayer te gebruiken.
Toevallig zitten we in hetzelfde schuitje, ook ik produceer al jaren video plus foto`s met Pinnacle Studio 12 in HD kwaliteit waarvan ik ISO bestanden maak en deze dan op een MultiMedia Player PopcornHour A100 afspeel.
Uiteraard kun je met de meeste MultiMedia Players ook direct vanuit je PC de meeste video formaten naar je HD TV streamen.
Misschien is dit een betere oplossing.




Precies wat ik ook wilde voorstellen!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, bedankt voor de info. Ook ik heb aan mijn TF7700HDPVR en HD TV (Samsung LF46F8) een mediaplayer aangesloten (Samsung HT-Z310). Ook via deze MMplayer heb ik geprobeerd. Via de USB aansluiting gaat dit ook niet ( 800X600 is het maximum). Moest dit in HD wel gaan dan sloot ik mijn draagbaar USB-schijf (in FAT32) aan op de MMplayer.

Als ik via mijn PC een DVD maak van een HD-film en deze afspeel op de MMplayer wordt er wel een upscaling gedaan. Het resultaat is geen full HD meer.

Ik zal zelf ook nog wat experimentern. Moest ik zelf een oplossing vinden dan zet ik het onmiddellijk op het forum.

Groetjes JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij denken meer aan een asus O play of een van de vele anderen in de prijsklasse van € 100

 

Die spelen bijna alles af (ook HD)!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...