Ga naar inhoud


WHS installeren op een sata-schijf (pci sata controller)


djpetit

Aanbevolen berichten

Satters,

 

ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb ook al even mijn beste vriend gebruikt, maar daar wordt ik ook al niet veel wijzer van. Misschien dat er experts aanwezig zijn die me kunnen helpen. Ik probeer op een sata schijf die aangesloten is op een pci-sata controller (er is geen controller aanwezig op het moederbord) een schone installatie van Windows Home Server te doen. De schijf is 200 Gb groot. Na het laden van de drivers voor deze controller wordt de schijf geinstalleerd. Dit duurt zeer lang (ruim 2 uur). Nadat de schijf geformatteert is kom ik weer terug bij het begin en vraagt WHS weer om het zelfde. Ik krijg WHS dus niet geinstalleerd op deze sata schijf. Mijn vraag is: is het dus niet mogelijk om op deze sata-schijf WHS te installeren en moet ik dus eerst een anders schijf gebruiken (IDE) om dan vervolgens de SATA schijf er bij aan te hangen of zie ik iets over het hoofd ??

 

bedankt voor de tips.

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat je de driver via de F6 optie tijdens installatie hebt opgegeven? Hij heeft overigens de Windows 2003 driver nodig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Probeer de schijf eens te formateren voor je whs installeert. Met behulp van bijvoorbeeld een bootdisk van Partition Manager.
Tijdens de installatie laat je de schijf dan niet formateren.


Als dit zou werken zou hij waarschijnlijk ook geen driver hoeven op te geven tijdens installatie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz


Als dit zou werken zou hij waarschijnlijk ook geen driver hoeven op te geven tijdens installatie.


Klopt, een andere oplossing is de driver voor de sata controler met nlite aan de whs install cd toevoegen, dan ben je zeker dat de driver correct wordt geïnstalleerd.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Ik neem aan dat je de driver via de F6 optie tijdens installatie hebt opgegeven? Hij heeft overigens de Windows 2003 driver nodig.


Ik krijg de f6 optie niet eens in beeld. Hij geeft bij het begin al aan dat hij de drivers voor de schijf niet kan vinden en ik dus de plek van de drivers moet opgeven. (deze heb ik op een floppy gezet).

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Probeer de schijf eens te formateren voor je whs installeert. Met behulp van bijvoorbeeld een bootdisk van Partition Manager.
Tijdens de installatie laat je de schijf dan niet formateren.


Puch,

zou dit iets aan de zaak veranderen ? maw whs formatteert toch zowie zo voor de installatie de schijf ??

thanx,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Origineel bericht van: winwiz
Ik neem aan dat je de driver via de F6 optie tijdens installatie hebt opgegeven? Hij heeft overigens de Windows 2003 driver nodig.


Ik krijg de f6 optie niet eens in beeld. Hij geeft bij het begin al aan dat hij de drivers voor de schijf niet kan vinden en ik dus de plek van de drivers moet opgeven. (deze heb ik op een floppy gezet).



andere flop geprobeerd? usb stick?

Kan zijn dat hij een corrupte cluster ofzo heeft op de flop en deze melding niet kan weergeven maar in plaats daarvan opnieuw begint?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit


Puch,

zou dit iets aan de zaak veranderen ? maw whs formatteert toch zowie zo voor de installatie de schijf ??

thanx,

djpetit


Juist ja, die format gebeurt altijd. Bij installatie van gewone windows is dat anders.
De oplossing is dan misschien toch die drivers in een de installatie cd slippen, alhoewel ik nu ook twijfel als je dat met een whs cd kan doen.

Weet je zeker dat je de juiste drivers op de floppy hebt staan?
Deze moeten er via een meegeleverd progje worden opgezet.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all.

 

iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb de hoop opgegeven en alles gedaan wat jullie gedaan hebben, maar dit mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik maar weer een ide schijf erin gehangen en daarna de sata schijf eraan gekoppeld. Dit werkte wel.

 

In de toekomst maar een ander mobo kopen met een onboard sata controller !

 

greetings,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm lees ik dat net...

en heb zo'n prattig mooie controller met 4 raid1 schijven eraan opgebouwd

ik moest wel eerst in het PC BIOS gaan om een en ander aan te passen totdat het PCI-COntroller BIOS en de PCI kaart werd herkend

daarna een herstart en kon de opties voor sata vastleggen...

met eens disk dus raid0

dan initialiseert de controller de schijf... en dat duurt helaas lang

dan na herstart boot je vanaf installatie-cd en krijgt optie F6 scsi of sata floppy disk...

 

dan is zelfs een partitioneren en formateren zo gebeurd en je OS staat op de sata aan de pci controller

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...