Ga naar inhoud


RIMM geheugen 800 / 40 en 800 /45 kan dat op één motherboard samenwerken ?


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Dell dimension 8200 met RIMM werkgeheugen op even op te frissen ( Is van een kennis ). Deze desktop heeft standaard 256 Mb RIMM ( RDRAM )geheugen aan board. Dit zijn 2 maal 128 Mb RIMM 800/45 strookjes. Ik heb de dummies verwijderd en heb daar 2 maal 128 Mb RIMM 800 / 40 strookjes erin gezet.

Volgens de specificaties moet het werkgeheugen sneller zijn dan 40 ns.

 

Kan dit zo lekker werken of creer ik snelheids problemen met deze RIMM configuratie ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je het alleen in een Benchmarktest zal zien. Dus 2x 45ns testen en 2x de 40ns testen.

 

Systeem zal bij gemixte geheugensnelheden altijd vertragen naar de laagste Rimm-snelheid.

 

Heb het ooit eens gehad met een lapdoos en kwam erachter dat ik verkeerd geheugen had aangekocht. Lapdoos werkt nog prima, ook onder Windows7.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen. Je hebt het in principe over een klein snelheidsverschil in dit geval. Ik monteer zelf ook altijd werkgeheugen stripjes met dezelfde snelheid. En dat met name bij SDRAM / DDR / DDR2 strookjes.

Aangezien ik RIMM geheugen niet vaak tegen kom, ben ik hiervan wat minder op de hoogte.

 

Maar ik moet zeggen, de desktop loopt weer prima.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...