Ga naar inhoud


Vantag 8000S Firmware Vantage origineel dlp alternatief hdp hoe zit dat


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik zie op de site Vantage nieuwe firmware dlp betstand 1-12-2009

en als alternatieve firmware hdp bestand, hoe zit dat nu.

 

Gaat mij dus niet om verschillende mogelijkheden van deze firmware, met en of zonder module, kaartlezer, enz.

 

Maar bestanden dlp, en hdp

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die vraag had ik al eens gesteld...

Antwoord is:

*.dlp = originele firmware van Vantage, aangeboden op hun site.

*.hdp = originele firmware van Vantage, maar door juridische zaken bieden ze het niet aan op hun site, en praten ze er niet over op hun forum(bv routines om coderingssystemen te ontsleutelen).

xx.xx.00 = originele firmware zonder smartcard support en zonder emu.(deze wordt aangeboden op vantage site)

xx.xx.02 = originele firmware met smardcard support op cardreader.

xx.xx.01 = originele firmware met smartcard support op cardreader + emu.

 

 

Anyway voor de HD8000S (elke Vantage HD tuner) maakt het niet uit, updateproces is hetzelfde:

Plaats update file(dus geen *.zip file) op een usb-stuck, usb-drive of interne drive.

Dan in Vantage menu "Channel setup -> Software manager" klik op Ok.

Dan rechts bovenin de eerste 3 opties op OK klikken om de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer te backuppen.

Dan in Vantage menu "Multimedia -> plek waar updatefile staat(die *.hdp of *dlp)dus Internal Harddrive/hdd of usb1(voorop) of usb2(achterop)" en je selecteerd de updatefile en klikt op OK.(afstandsbediening).

Na Update herstarten en fabrieksinstellingen activeren. In Vantage Menu Installation -> Defaults Settings ->Factory Defaults.

Daarna kan je weer in Vantage menu "Channel setup -> Software manager" klik op Ok.

Dan rechts bovenin de eerste 3 opties eenmalig veranderen(<of>), dus niet opslaan maar inlezen en op OK klikken en navigeren naar backup files die je gemaakt had vande kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer.

 

Of zie manual. (deze uitleg is mede tot stand gekomen door Invertist, daar heb ik het van geleerd.

 

Ik wacht nog geduldig op firmware 02.57.01.hdp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware 02.57.01 is reeds Downloadbaar. maar let op, de Emu is nog niet stabiel!

Even geduld is dus schone zaak. Downloadbaar op het bekende adres (google: vantage kicks ass) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Tot voor kort, kwam er altijd een paar dagen later als er een nieuwe firmware was verschenen een EMU versie uit.

 

Begrijp ik het goed, dat deze nog even op zich laat wachten,

omdat de nieuwe firmware onstabiel is, of is er een andere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrepen heb van de Duitse Vantage kicks ass forum is, dat de emu niet geheel stabiel is. Als ik het goed heb is het onstabiel bij HD+ of iets dergelijks. Ze hebben ervaren dat bij een Sky zender in HD+ dat er de melding kwam "Gecodeerdsysteem", en dat willen ze nog netjes oplossen. Ze zetten n.l. alleen 01/02 versie als dowenload als deze stabiel werkt.(lees: geen onstabiliteit door de smartcard+emu support) De 02.57.01 stond gisteren even als download, met de melding erbij dat deze nog niet geheel stabiel is, maar die hebben ze weer van het ulc weggehaald om te voorkomen dat veel users naar een op dat moment nog onstabiele emu gaan upgraden. Onstabiel dus betreft emu die dan melding geeft gecodeerd systeem oid)

Ik ken de term HD, maar HD+?

 

Hier copie van die Duitstalige forum (vantage-kicks-ass.tv)betreft admin reactie over 02.57.01 :

 

Citaat:
Es geht schon um den EMU.

Ich nutze die original Soft, die läuft bestens smile

Wir werden die Soft, wenn sie sauber läuft, auch wieder im ULC haben.

Bis dahin müsst ihr euch noch gedulden

Vertaald:

Het gaat alleen om de EMU.

Ik gebruik de originele software die werkt perfect(die 02.57.00 van Vantage site) smile

Wij zullen de software wanneer het soepel loopt, terug zetten in het ULC(daar kan je als gebruiker die firmware downloaden de 02.57.01/02).

Tot dan, moet nog even wachten.

 

Conclusie:

9d6d3e8fb5c34c19b5619b9bb8750e86.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog effe aanvullende reactie van Satellietforum user "De vrije Fries".

Citaat:
hoi,

 

de zenders rtl hd en vox hd zenden uit in hd+.

in januari 2010 starten prosieben hd , sat 1 hd en kabel 1 hd ook via hd+.

 

met de nieuwste emu software is het mogelijk icm een originele hd + kaart deze zenders te zien zonder gebruik te maken van een speciale hd+ cam of hd+ software.

 

dit loopt nog niet helemaal soepel vandaar dat men nog aan het sleutelen is.

wanneer dit stabiel loopt is de vantage de eerste tuner die dit kan

 

andere merken moeten speciale cams en software gebruiken

zelfs de originele duitse sky ontvangers kunnen hd+ niet weergeven

 

daarom zijn er ook nog geen losse hd+ kaarten in de handel ;worden in de loop van 2010 wel verwacht.

 

wanneer de kaart in de vantage is vrijgeschakeld kun je hem een jaar lang zonder kosten gebruiken.

 

Aah ik zie het al, dit is HD+ :

Citaat:
HD+ ist ein neues Programmangebot in HD-Qualität über Satellit. HD+ ergänzt das bestehende breite digitale Programmangebot über ASTRA. Ab sofort können Sie das komplette Programm von RTL und VOX in hochauflösender HD-Qualität via HD+ empfangen.

Ab Januar 2010 werden zusätzlich die Programme Sat.1, ProSieben und kabel eins in High Definition ausgestrahlt. Neben den privaten Sendern sind bspw. Das Erste, ZDF, ARTE, Anixe HD und Servus TV in HD-Qualität zu empfangen.

 

 

 

 

 

Die HD+ Karte ist in jedem HD+ Receiver bereits integriert und bietet Ihnen die Möglichkeit, die HD+ Sender für 12 Monate gratis und völlig unverbindlich zu empfangen. Diese Gratisperiode endet automatisch. Es ist keine Kündigung erforderlich. Natürlich besteht danach die Möglichkeit, die HD+ Sender auch weiterhin zu sehen. Sie haben die Möglichkeit, eine neue HD+ Karte für weitere 12 Monate im Handel zu erwerben. Alternativ kann die HD+ Karte auf hd-plus.de oder über die HD+ Service-Hotline für 12 Monate für 50 € aufgeladen werden.

Vertaald(google):

HD + is een nieuwe programmering in HD-kwaliteit via de satelliet. HD + aanvulling op het bestaande brede waaier van digitale programma ASTRA. Nu kunt u het volledige programma van RTL en VOX in high-definition HD-kwaliteit via de HD +. Van januari 2010 tot de programma's verder Sat.1, ProSieben en een kabel uitgezonden in hoge definitie. Afgezien van de prive-zenders zijn, voor bijvoorbeeld, Das Erste, ZDF, ARTE, Anixe HD en Servus ontvangen TV in HD-kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nu een stabiele HD+ emu versie.

Het is wel gebaseerd op firmware 02.55.01 (sinds 10-12-2009 downloadbaar met HD+ support). Zie eerder gegeven locatie om te downloaden.

 

Nog geen 02.57.01 stabiel.(ik heb geduld cool)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het blijft behelpen met deze ontvanger.

Hopelijk, komt er eens een firmware die goed werkt.

 

Ook als ik een opnamen maak, op een USB stick zijn er af en toe schokken in het beeld en geluid.

 

Maar als ik het zo lees, ook over andere merken, dan lijkt het wel, tot er geen een ontvanger is zonder problemen.

 

Ik wacht nu hopelijk op een firmware die dit oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henri;

 

Ik heb nooit (tot nu toe) geen enkel probleem met afspelen van iets; vanaf stick of HD op de Vantage 8000s. Alles wordt prima doorgegeven zowel audio als beeld. Ik heb meerdere firmware's gebruikt en altijd goed beeld en geluid.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Als ik gewoon kijk, naar een zender, geen probleem.

 

Maar als ik opneem op een zender, en die opnamen afkijk, heb ik ongeveer om de 10 minuten een schokje in het beeld en geluid.

 

Ook ik heb hier verschillende firmware gebruikt, maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net bericht gekregen van locker02.

De ontwikkelaar van huidige 01 firmware.

02.55.01HD is de nieuwe 01 firmware gebaseerd op 02.57.00.

 

Waarom men het 02.55.01HD noemt is hem ook een raadsel.

 

In zijn eigen woorden:

Citaat:
The 25501HD is the latest firm version.

This is the original 2.57 firm.

The features are the same as in the 2.57 (dual CI record mode on/off)

Why they called ist 25501 i dont know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me dit ook niet voorstellen: er moet een misverstand zijn.

De 2.55-01 en -02 bestonden ook al geruime tijd voordat de 2.57 verscheen.

Maar het is eenvoudig te controleren: kijk of de Optie "CI Dual-Opname" aanwezig is. Zo ja, dan is het de .57, zo niet, dan niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen ze geen software schrijven die goed werkt. Ik ben al bijna 1 jaar in het bezit van een HD-8000 en al heel wat upgrades verder. En elke keer als er een nieuwe upgrade uitkomt met een “verbetering” smile dan gaat er ergens anders wel weer iets fout. frown "het beeld is minder scherp - het apparaat is instabiel geworden - opnames die zo maar verdwijnen - spontaan opstarten - vast lopen en zo kan ik nog wel even door gaan.

Nu wil ik helemaal niet zeiken of zo, want ik heb al verschillende merken ontvangers gehad en ik vind de Vantage 8000 tot nu het beste uit de bus komen, maar ik kan niet begrijpen wat nu de moeilijkhied is om een software te schrijven waar alles naar behoren werkt... en blijft werken.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...