Ga naar inhoud


Vantag 8000S Firmware Vantage origineel dlp alternatief hdp hoe zit dat


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Invertist
Ik kan me dit ook niet voorstellen: er moet een misverstand zijn.
De 2.55-01 en -02 bestonden ook al geruime tijd voordat de 2.57 verscheen.
Maar het is eenvoudig te controleren: kijk of de Optie "CI Dual-Opname" aanwezig is. Zo ja, dan is het de .57, zo niet, dan niet!


Waar kan ik dat vinden CI Dual-opname ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een stuk uit de release-note van versie 2.57:

 

CI Option zum wählen der Entschlüsselungsart (Twin Geräte).

Im Menü/Multimedia/PVR Einstellungen gibt es eine neue

Option "CI Dual-Aufnahme".

Steht die Option auf "Aus" wird die alte Engine für CI Aufnahmen verwendet.

Das Bedeutet es können verschlüsselte Sendungen nur auf einen Transponder aufgezeichnet und gesehen werden.

Die Aufnahmen werden unverschlüsselt abgelegt.

Das transponder übergreifende Aufnehmen von verschlüsselten Sendern ist nicht Möglich.

Steht die Option auf "An" so ist die neue Engine aktiv, das bedeutet,

es können transponder übergreifende Aufnahmen von verschlüsselten Sendern vorgenommen werden.

Die Aufnahmen liegen verschlüsselt auf dem Datenträger


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie het ook is, de 025501HD heeft bij mij geen enkele verbetering teweeg gebracht. De ontvanger bleef nog steeds spontaan vastlopen en de epg werkte ook nog altijd niet....of niet naar behoren.

 

Ik ben nu terug naar 024901 met als gevolg dat de ontvanger grotendeels weer normaal functioneerd. Geen vastlopers meer en de epg werkt ook weer zoals het hoort. Nadeel is dat deze versie niet goed overweg kan met avi en mpg bestanden maar dat neem ik op de koop toe. Het belangrijkste is dat ik weer gewoon tv kan kijken zonder dat ik herhaaldelijk het ding via stroomonderbreking uit moet zetten. Zoals Jeroensky al eerder opmerkte, daar is de harddisc helemaal niet blij mee.

 

Ik heb overigens voor de 024901 versie gekozen omdat die op verschillend forums als een van de meest stabiele wordt genoemd.

 

Ik begrijp nog altijd niet waarom het resultaat van software updates kennelijk zo verschillend is van ontvanger tot ontvanger. Zelfde hardware en zelfde software. Hoe kan het resultaat dan zo verschillend zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnno
.....Zelfde hardware en zelfde software. Hoe kan het resultaat dan zo verschillend zijn?

Er zijn verschillen in:
1- configuratie (antenne, HDD, CAM, kaart);
2- gebruik (wel of geen EPG-opslag, timeshift, veel (gelijktijdige) opnames etc
3- toch in hardware: verschillende batches/lotnummers leveren wel degelijk verschilende hardware op;
4- systemen: dezelfde software moet compatibel zijn met alle HD-ontvangers die Vantage op de markt heeft gezet.

Ik vermoed dat deze zaken, en wellicht ben ik nog wat vergeten, samen met het feit dat alle ontwikkelaars (veel zullen dat er niet zijn: Vantage heeft in totaal 13 medewerkers!) ongetwijfeld hard bezig zijn de VT-1 op de rails te krijgen tot een mêlee aan problemen heeft geleid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Dit is een stuk uit de release-note van versie 2.57:

CI Option zum wählen der Entschlüsselungsart (Twin Geräte).
Im Menü/Multimedia/PVR Einstellungen gibt es eine neue
Option "CI Dual-Aufnahme".


Yep ik heb die optie: CI Multi discramble. (maar ja gebruik geen ci-module, maar smartcard reader van apparaat zelf)

Ik heb die firmware 02.55.01HD (wat dus gebaseerd is op 02.57.00)

Ik bedenk me net, dat de verschillen in ervaringen gebaseerd kunnen zijn op verschillende instellingen(van Tuner en bv TV).
Belangrijk is bv na update om factory default uit te voeren en daarna pas weer zo in te stellen zoals je wenst.
Verder vind ik het wel fijn dat je per computer met channel editor eventueel wijzigingen kan uitvoeren in kanalen lijst. (om maar te zwijgen over hoe handig ik allmaker 1.2 vind)

Vantage kan dan wel 13 medewerkers hebben, maar ik neem aan dat dat exclusief de makers van 01 en 02 firmware is (vantage-kicks-ass-tv)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
.....Yep ik heb die optie: CI Multi discramble. (maar ja gebruik geen ci-module, maar smartcard reader van apparaat zelf).....

Je hoeft ook geen CAM te hebben om die optie te gebruiken: zie de release notes.

Origineel bericht van: Jeroensky
.....Vantage kan dan wel 13 medewerkers hebben, maar ik neem aan dat dat exclusief de makers van 01 en 02 firmware is.

Ik denk het niet....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vermoeden dat de 01/02 developers niet tot die 13 vantage personeelsleden horen. Ik bedoel de naam van de firmware 02.55.01HD ipv 02.57.01. En dat het een tijdje duurde voor de 01 firmware goed werkte, terwijl de 00 al tijd uit was.

 

Maar ja ik kan niks bevestigen, maar vermoed dat 01 firmware niet uit Vantage gebouw komt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Nieuwe multicas versie is vandaag uitgebracht.

Waar dan? Want de fw's die ik zie bestaan al meer dan een week.(02.57.00 aka 02.55.01HD)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow inderdaad...(zozo importeur heeft geupdate, hehehehe)

Maar ja da's dus 02.57.02 (tbv bv canaldigitaal smartcard in ingebouwde cardreaders) Maar zonder emu.

 

De 02.55.01HD is zelfde(02.57.00 gebaseerd) maar dan met emu.

 

Goh heb ik nu 3 interessante firmware locaties.

00 versie van Vantage site

01 versie van Vantage kicks ass tv site

02 versie van ***** site

-waarbij die laatste naam aan elkaar hoort.

(oh, mods dit zijn geen deeplinks hoor)

 

Je hoeft geen deeplink te plaatsen om reclame te maken! Ook niet de naam verbasteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...