Ga naar inhoud


Petitie Dierenleed voor bond in China


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: 44piet
diervriendelijk is het niet maar als je plantaardig eten wil zal je je toch moeten verdedigen. En het is toch zo als je een haas niet goed geraakt hebt, moet er wel een 2 e loop achteraan . anders was het pas echt sick :-)


Zolang men met 6 of meer man over een weiland struint om zo'n beestje uit zijn schuilplaats te lokken en er vervolgens met minstens 3 op gaat knallen heeft het wat mij betreft niks met jagen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: 44piet
diervriendelijk is het niet maar als je plantaardig eten wil zal je je toch moeten verdedigen. En het is toch zo als je een haas niet goed geraakt hebt, moet er wel een 2 e loop achteraan . anders was het pas echt sick :-)


Zolang men met 6 of meer man over een weiland struint om zo'n beestje uit zijn schuilplaats te lokken en er vervolgens met minstens 3 op gaat knallen heeft het wat mij betreft niks met jagen te maken.

Is dat zuiver jagen ?? Maar vergeleken met de vergevorderde veeteelt, stelt het weinig voor, En bij een havik is die haas ook niet best af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gegeten als ik niet een dood dier heb genuttigd.

 

Er is niets mis met het eten van andere dieren (in de natuur gebeurt niet anders), het enige verschil tussen mens en dier is dat een dier (meestal) veel humaner slacht dan 'ons' homo sapiens. En daar is wel iets mis mee.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er te zien is op dit filmpje is gewoon echt erg. Als je je echt gaat voorstellen wat voor ervaring dit voor het dier moet zijn wordt ik er misselijk van.

Het absolute onrespectvolle gedrag naar dit beestje en het egoistische gedrag naar andere organismen van sommige mensen mag van mij keihard worden aangepakt. Ik zelf ben niet tegen het eten van vlees maar het moet wel op een meer respectvolle en diervriendelijke manier geproduceert worden. Dat is in de meeste gevallen toch ver te zoeken. Ook nog steeds in het westen vind ik.Dit komt uiteraard door de economische belangen, die nog steeds voor gaan bij de meeste mensen. De petitie heb ik ondertekent maar wat veel meer helpt is biologisch vlees kopen in de supermarkt en een paar euro meer betalen voor je stukje vlees.

Weet je door de bomen het bos niet meer waar je op moet stemmen? Stem gewoon een keer op de partij voor dieren en vooral niet op het CDA. Want die partij is toch nog steeds de grote arm van de vleesindustrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thur
Wat er te zien is op dit filmpje is gewoon echt erg. Als je je echt gaat voorstellen wat voor ervaring dit voor het dier moet zijn wordt ik er misselijk van.
Het absolute onrespectvolle gedrag naar dit beestje en het egoistische gedrag naar andere organismen van sommige mensen mag van mij keihard worden aangepakt. Ik zelf ben niet tegen het eten van vlees maar het moet wel op een meer respectvolle en diervriendelijke manier geproduceert worden. Dat is in de meeste gevallen toch ver te zoeken. Ook nog steeds in het westen vind ik.Dit komt uiteraard door de economische belangen, die nog steeds voor gaan bij de meeste mensen. De petitie heb ik ondertekent maar wat veel meer helpt is biologisch vlees kopen in de supermarkt en een paar euro meer betalen voor je stukje vlees.
Weet je door de bomen het bos niet meer waar je op moet stemmen? Stem gewoon een keer op de partij voor dieren en vooral niet op het CDA. Want die partij is toch nog steeds de grote arm van de vleesindustrie.
Jij bent op de goede weg ,maar nou nog eens inzien. dat een levend dier die weet dat hij leeft , nooit onder de noemer van vlees produceren kan vallen .Net of het een industrieel product is als een plastic koffiebekertje .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Doet u mij maar een broodje Balkenende.Af en toe zie je door de bomen het Bos niet meer.of een lekkere portie slakken,die lopen tenminste niet zo snel,en maken geen geluid.Pappie ook niet hoor,nou af en toe een boertje dan na het eten .
Verdorie, colombo heeft het glazen oog in de lsd gelegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik dacht dat dit topic ging over het levend en zonder enige verdoving villen van honden?


Inderdaad het gaat ondertussen weer eens ergens anders over en dat is weer eens jammer.

Ik eet ook vlees en heb laatst met het islamitische slachtfeest ook lamsvlees gegeten.

Ik hoop altijd dat deze dieren zo weinig mogelijk hebben geleden.

Wat ik echter op het filmpje zag dat is pure dieren mishandeling. Die gasten schijnen het vlees dan lekkerder te vinden omdat er adrenaline in komt tijdens die barbaarse handelingen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals een vriend van me ooit zei toen ik een keer biologisch vlees had gekocht bij de barbecue: '' Ik mis toch net dat stukje stress bij het eten van dit vlees'' Met deze instelling is er toch nog een lange weg te gaan denk ik. En als je verder niet oppast wordt je ook nog eens voor een linkse rakker gezien zodat je al helemaal niet serieus wordt genomen.In china en Japan blijkt het over het algemeen toch wel aan mededogen te schorten aangezien ze met dofijnen ook niet lichtzinnig omgaan. Dit kan je in die nieuwe film-documentaire zien die The cove heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...