Ga naar inhoud


Poortforwarding KPN experia Thomson TG787 SIP


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Een maand geleden ben ik bij een kennis van mij geweest, die zijn IP bewakingscamera's via internet wil bekijken.

Dat heeft gewerkt, totdat zijn oudere speedtouch modem defect raakte.

Hij heeft als vervanger een KPN experiabox Thomson TG787 SIP gekregen. Dus ik aan de gang om de poort ( 7400 TCP ) te forwarden. Dus de poort benoemen naar een spel / applicatie. Tot nu toe gaat het goed. ( geen trigger poort ingevuld, alleen de inkomende en de uitgaande poort benoemd )

Daarna het spel / applicatie proberen te koppelen aan het IP nummer / mac adres van het bewakingssysteem ( is een hardeschijf recorder ). Wat verbaast mij ? Geen lokale IP nummers te zien in het LAN netwerk. Terwijl alle op het lokale netwerk aanwezige apparatuur wel internet hebben. Alle instellingen van de lokale netwerkapparatuur staan goed. ( Alle in de 192.168.1.. reeks, gateway: 192.168.1.254, DNS 192.168.1.254 en 195.121.1.34 ( KPN ).

Lokaal is de bewakingsapparatuur wel te bedienen c.q. te bekijken. Verder lokaal bevindt zich nog 2 computers en een dreambox via dhcp. Allen hebben vlekkeloos internet.

Bewakingsapparatuur is vast op IP nummer ingesteld d.m.v. laptop en crossover UTP kabel. En dus daarna via straight UTP kabel toegevoegd aan het lokale netwerk.

 

Is dit nu een bug van deze ADSL modem/ router ?

Of moet ik het modem resetten en dan opnieuw instellen ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn ervaring is met de Eperia box je ip adres van je aangesloten apparatuur moet in de DHCP range zitten van je experia box

anders loopt het poort forwaren niet goed of maar half

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
mijn ervaring is met de Eperia box je ip adres van je aangesloten apparatuur moet in de DHCP range zitten van je experia box
anders loopt het poort forwaren niet goed of maar half


En dat is het probleem niet. Sterker nog, je kunt voor vaste ingestelde IP nummers beter een IP nummer gebruiken, die buiten de DHCP server zich bevindt.
Daarbij zijn er diverse experiaboxen. Je hebt een Siemens of Thomson. En de Thomson heb ik al in allerlei types door de handen gehad. Nooit een probleem gehad met poortforwarding, terwijl hier op sat4all al verkondigd werd, dat poortforwarding op de experiabox niet kon. Vandaar dat ik het type experiabox ( router ) hier uitgebreid heb vermeld.


Het probleem is, dat alle lokale netwerkapparatuur ( zowel binnen dhcp server, als er buiten ) niet zichtbaar is lan netwerk webinterface van de thompson. En daarom kan ik onmogelijk een poort gaan forwarden.
Ik dacht eerst aan een foutje van een webbrowser, maar het komt voor bij zowel firefox alsook bij explorer.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het IP range zou inderdaad ook wel 192.168.2.254 zijn. Het is al een tijdje geleden, vandaar. Je vergaat soms dan wel een paar details..........

 

Maar dat poort 3 gebruikt kan worden door tv apparatuur ( internet TV van KPN ), dat wist ik niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze installatie handleiding, maar daar schuilt m,i. het probleem niet in.

Dat werkt namelijk allemaal goed, is ook door KPN aangesloten.

Ik kan alleen in de webinterface het lokale netwerkapparatuur niet zien. En dus is poortforwarding daardoor niet mogelijk.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...