Ga naar inhoud


einde UFS-910


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Op de Kathrein web site is geen info meer over de UFS-910 te vinden.

 

Het productie einde van de UFS-910 ontvanger is kennelijk nabij of al ingegaan.

 

Het schijnt dat er vanuit Kathrein nog een firmware upgrade komt eind december.

 

Allerlei eerder gedane beloftes voor uitbreidingen zijn niet uitgevoerd. Wel is er door derden veel goed werk verricht.

 

Alles bij elkaar een goede ontvanger, maar een slechte ondersteuning door Kathrein. Men zou van zo´n gerenommeerd bedrijf toch wel wat anders verwachten.

 

Maar ja, als je alleen maar een verkoop punt bent van een Koreaanse firma, dan ben je hieraan overgeleverd. En op de Marusys web site is er ook geen enkele beweging te zien.

 

Kathrein heeft al eerder aangekondigd de productie van diverse spullen in de toekomst weer naar Duitsland te halen. Made in Germany lijkt mij een beter idee.

 

De vraag is of het met nieuwe types zoals de ufs-912 en 922 op dezelfde manier verder gaat.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk wel jammer. Maar ik had al zoiets verwacht, aangezien er maar weinig software updates kwamen bij hun vandaan.

 

Een satelietontvanger staat of valt met de software, terwijl de hardware wel goed is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PG,

 

het UFS-910 raspaard kan het allemaal wel. Wat er aan ontbreekt is een goede jockey om de beste prestaties eruit te halen.

 

Anders blijft het maar gewoon een boerenknol.

 

En ik heb hier twee van die "beesten" in mijn stal en er toch wel erg aan gehecht.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het zo loopt bij Kathrein, maar het is inderdaad geen reden om het toestel "weg" te doen.

 

Hoop (waarschijnlijk net als alle andere bezitters) er nog een lange tijd plezier van te hebben.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Het schijnt dat er vanuit Kathrein nog een firmware upgrade komt eind december.


Moet zeggen dat de huidige kathrein firmware wel zeer stabiel draait bij mij. Hopelijk gaat het ducktales/aaf/enz. team nog wel door met ontwikkelen want die images zijn nog niet bugvrij en ik mis ondersteuning voor mijn T-rex / Dragon CAm. wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ontwikkelingen zullen bij AAF niet stoppen.

wees gerust.

 

daar hebben ze duizenden mensen met aan ufs-910

en de soft staat al verder, maar niet ver genoeg.

 

als kathi niet meer de ufs-910 verkoopt, dan zal het zijn dat er een grotere vraag zal komen.

 

het beeld is gelijkwaardig als andere boxen en iets scherper dan de meeste boxen.

 

dus, wees gerust, stoppen doet AAF niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de UFS-910 box zal het niet liggen.

 

Deze is na iedere stommiteit van de gebruiker, altijd wel weer te reanimeren, ook al lijkt deze in eerste instantie in een coma te verkeren.

 

En het Linux besturing systeem staat garant voor een continue ontwikkeling.

 

Daarom is het zo jammer, dat Kathrein het in feite wat laat afweten.

 

Ik denk dat ze geheel afhankelijk zijn van Marusys en er zelf maar weinig aan kunnen doen. Het lijkt in feite slechts op Marusys dozen doorschuiven, die worden voorzien van een Kathrein label.

 

Service/reparaties uitvoeren doen ze zelf ook al niet, die wordt uitbesteed.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kathrein heeft inmiddels de hulp pagina in Duits en Engels weer beschikbaar. In duits is het up to date.

 

http://www.kathrein.de/esc-kathrein/download/receiver/select_ufs910.cfm

 

Algemene link voor kathrein receiver hulp: http://www.kathrein.de/de/service/indexf.cfm?content=index.cfm

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...