Ga naar inhoud


[DM500S] 23.5E Sterk signaal maar geen zenders: this service doesn't currently...


Gast Jazzy

Aanbevolen berichten

Ik heb dus zelf een complex geheel met een visio bi-bigsat met 7 quad LNB's. Het geheel uitgericht d.m.v. een Schwaiger SF9000 uitricht apparaat.

 

Per LNB afzonderlijk uitrichten is dan noodzakelijk, aangezien deze schwaiger in beperkte mate diseqc protocol beheerst ( alleen A en B ). Hieruit blijkt dan ook dat per LNB uitrichten niet altijd hoeft, mits je dure satelietuitrichtings apparaten gebruikt. Dus het één en ander hangt af, waarmee je de schotel / LNB's afstelt. Ik gebruik geen ontvanger er voor.

En uit jouw verhaal, begrijp ik, dat je de schotel met de dreambox hebt uitgericht. Het is mogelijk, maar eventuele fouten in de zenderlijst ( settings, denk aan satelites.xml ) kan de oorzaak zijn, dat je de sateliet niet vindt.Bovendien kan een slecht werkend diseqc switch ook een oorzaak zijn dat je de sateliet niet vindt. En dat kan erg frusterend zijn. Vandaar dat ik je advies geef om de LNB's afzonderlijk uit te richten met goede uitrichtingsapparatuur, zodat je zeker weet, dat de LNB's / schotel perfect is uitgericht.

 

Wanneer het dan fout gaat dan kan de settingslijst c.q. de diseqc switch de oorzaak zijn, maar de uitrichting niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...