Ga naar inhoud


[DM500S] 23.5E Sterk signaal maar geen zenders: this service doesn't currently...


Gast Jazzy

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM500 aan een 88cm Triax met multi-LNB mount, daarin 4 LNBs waarvan ik nu alleen 19,2E en 23,5E gebruik. Er zit een DiSEqC 4-naar-1 switch van Triax er tussen.

 

Als eerste heb ik Astra 1 afgesteld en heb volop signaal, na een scan heb ik gewoon beeld op alle zenders. Daarna heb ik Astra 3 afgesteld en heb gewoon 94% signaal en de BER op 0. Maar iedere zender op 23,5E geeft een "this service doesn't currently send a signal".

 

Volgens mij staan de DiSEqC instellingen goed zo:

4 satellites via DiSEqC OPT A/B

1 HotBird 13.0E DiSEqC AA

2 Astra 1 19,2E DiSEqC AB

3 Astra 3 23,5E DiSEqC BA

4 Astra 2 28,3E DiSEqC BB

 

Doe ik iets verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dream7020
Dan heb je waarschijnlijk toch een andere satelliet te pakken dan astra 3 lijkt mij

Stom, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Mmm, enig idee hoe ik dat handig aan kan pakken? Ik heb geen kompas ofzo. Het enige wat ik heb is een LNB op 19,2E.

Zo zit het nu bij mij:
triax.jpg

A = Hotbird (krijg ik niet goed afgesteld zo)
B = Astra 1 (volle bak en alle zenders)
C = Astra 3 (goed signaal, waarschijnlijk dus de verkeerde satelliet)
D = Astra 2 (krijg ik niet goed afgesteld)
Origineel bericht van: Tonskidutch
heb je die diseqc switch van triax ook zo aangesloten met coax als je schrijft

dus de volgorde van de poorten op de switch
leeg
19,2 lnb coax
23,5 lnb coax
leeg

Nee, alles is gewoon aangesloten maar wel op de volgorde ja.

Trouwens, als het meer aan mijn afstelling ligt dan de ontvanger, moet dit topic verplaatst worden ofzo? Ben nieuw hier namelijk. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto is duidelijk te zien dat de lnb’s niet goed staan.

De lnb 23.5 moet een ALPS lnb zijn, (zo’n dunne) en tegen de lnb van de 19 zitten.

En beide moeten ook meer in het midden van de schotel staan.

Je regelt het best je lnb’s een voor een af zonder diseqc , en pas als alles goed staat de switch er tussen.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

B en C zitten veel te ver uit elkaar (in graden zou 19.2-23.5 ongeveer dezelfde afstand moeten zijn als 23.5-28.2)

Dus waarschijnlijk zit je nu met C op 28.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, bedankt voor jullie reakties. Ik zat maar een beetje te klooien en vond het wel eens tijd worden om het hier te vragen. Heb ook even rondgekeken bij de foto's en zie iets vergelijkbaars bij Ome To: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1665713/Mijn_opstelling_Triax_88_met_4 Bij hem lukt het wel met brede LNBs maar die staan inderdaad veel strakker rond het midden.

 

Okay, eerst 19.2E naar het midden toe. Dat betekent dus ook dat ik mijn schotel een stukje moet draaien om weer op het zelfde punt uit te komen.

 

Dus alleen voor 23.5E een smalle ALPS te kopen? De rest zou dan moeten passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870

Je regelt het best je lnb’s een voor een af zonder diseqc , en pas als alles goed staat de switch er tussen.

Mag ik vragen waarom dat is eigenlijk? Mijn setup is wat diseqc betreft toch heel simpel? Had ik dan kunnen voorkomen dat ik naar een verkeerde satelliet stond te kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Jazzy
Origineel bericht van: mebo870

Je regelt het best je lnb’s een voor een af zonder diseqc , en pas als alles goed staat de switch er tussen.

Mag ik vragen waarom dat is eigenlijk? Mijn setup is wat diseqc betreft toch heel simpel? Had ik dan kunnen voorkomen dat ik naar een verkeerde satelliet stond te kijken?

Ben ik ngo wel benieuwd naar eigenlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de LNB C uitgericht op de astra 2. LNB D moet tussen LNB B en C gemonteerd worden en deze de LNB's B en D moeten stijf tegel elkaar zitten.

 

Kortom je setup is niet goed uitgericht.

 

En inderdaad uitrichten doe je per LNB afzonderlijk. Zo verkrijg je de beste resultaten, zonder dat de diseqc switch het resultaat beïnvloed. Pas wanneer de boel perfect is uitgericht, de diseqc switch aansluiten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet met je eens hoor.

 

Maximaal signaal is maximaal signaal, daar verandert een switch niks aan, hooguit relatief dus, door wat demping en/of extra ruis.

 

Bij mij kan het niet eens makkelijk zonder switch, dan moet ik alle combinaties van H/V en H/L apart om-en-om gaan aansluiten shocked

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB's stonden inderdaad niet goed, dat staat nu een stuk beter.

 

Het ging me inderdaad om het effect van een diseqc switch op het afstellen. Prima dat mensen het me aanraden, maar dan wil ik ook wel de reden weten. Ik kom hier vragen om er meer van te leren. smile

 

Als je nou een hele complexe setup hebt dan kan ik me voorstellen dat het overzichtelijker is om eerst af te stellen en dan pas de diseqc switch toe te voegen. Maar in mijn geval heb ik echt een default setup, default aangesloten en default bekend bij mijn ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...